Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-08, 05:42
  #1
Medlem
Har en lillebror som jag vill släpa ut i vildmarken men kan inte mycket själv om vilka områden vi har i 4-5 timmars bilavstånd från Borås(Göteborg) där man kan uppleva svensk eller norsk natur utan guider.

Letar då efter vandringsleder eller spännande nationalparker man kan spendera en/två dagar tältandes i som inte kostar något förutom resan och det man tar med sig. Jag vet vad som krävs för att klara några dagar ute i det fria men jag har ingen aning om vart man kan åka och uppleva det!

Som sagt får det gärna vara i Norge eller Sverige. Helst kostnadsfritt men kan tänka mig att slänga ut en tusenlapp i oförutsedda avgifter eller behov.
Citera
2017-04-08, 06:25
  #2
Medlem
Om du kan sträcka dig lite längre så skulle jag definitivt rekommendera en tripp till Trolltunga i Odda, Norge.
Ca 8h. med bil från Göteborg och du kommer inte bli besviken!
Ta och googla lite bilder så tror jag inte det blir några problem att få med lillebror.

Jag och en bil med vänner körde nära 12h. för att ta oss dit och alla var överens om att vi gladeligen skulle göra om resan trots körsträckan.
Vi tillbringade natten högst upp på fjället, bara en liten bit från Trolltunga.
Vi åkte i slutet av Maj och då var det fortfarande ganska mycket snö på fjället och kring nollan under natten vi spenderade där uppe.
Citera
2017-04-11, 01:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterBoobies
Om du kan sträcka dig lite längre så skulle jag definitivt rekommendera en tripp till Trolltunga i Odda, Norge.
Ca 8h. med bil från Göteborg och du kommer inte bli besviken!
Ta och googla lite bilder så tror jag inte det blir några problem att få med lillebror.

Jag och en bil med vänner körde nära 12h. för att ta oss dit och alla var överens om att vi gladeligen skulle göra om resan trots körsträckan.
Vi tillbringade natten högst upp på fjället, bara en liten bit från Trolltunga.
Vi åkte i slutet av Maj och då var det fortfarande ganska mycket snö på fjället och kring nollan under natten vi spenderade där uppe.

Låter helt okej om man har långhelg, borde vara rätt lite folk just perioden innan värmen drar in på riktigt! (hört att det är välbesökt, Trolltunga)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2828502

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback