Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-08-15, 20:27
  #49
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Between men and women there is no friendship possible. There is passion, enmity, worship, love, but no friendship.
Oscar Wilde
Äntligen någon som använder ett utav mina favoritcitat när tjejer börjar svamla om vänskap mellan män och kvinnor.
Citera
2017-08-16, 08:05
  #50
Medlem
janus36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Äntligen någon som använder ett utav mina favoritcitat när tjejer börjar svamla om vänskap mellan män och kvinnor.

...som att just Oscar Wild hade en aning om detta!? . Han var ju homosexuell och satta i fängelse får just otukt, komplicerade relationer ala Strindberg var hans signum
Citera
2017-08-16, 11:21
  #51
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janus36
...som att just Oscar Wild hade en aning om detta!? . Han var ju homosexuell och satta i fängelse får just otukt, komplicerade relationer ala Strindberg var hans signum
Det är inte första gången jag hör "Öh, han var ju homosexuell" som respons på att man hyllar Oscar Wilde likt ett förskolebarn.

Det stavas Wilde, inte Wild.

Kom du och säg "Var inte han fikus" som karln i Ondskan, du är fan ingen man.
Citera
2017-08-16, 15:15
  #52
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Äntligen någon som använder ett utav mina favoritcitat när tjejer börjar svamla om vänskap mellan män och kvinnor.

+1

"Friendzoning" är det värsta en kille kan råka ut för och man ser i kommentarerna varför killarna står ut med det - 'om man har tålamod kan det leda till sex'. No.Way.In.Hell.

När fattar killarna att dom själv har gett tjejerna ett högt marknadsvärde?

Feministerna tycker att normalt beteende för killar är att lyssna på tjejernas svammel och problem, samt att killarna inte har rätt att förvänta sex. Absolut inte!!

Morsan lärde oss "Häll aldrig era problem på killar, för den saken har ni väninnor."

Killarna skämtar alltid om "akkojen jutut", kärringarnas tokiga saker. Hur i friden kan en kille lyssna på en tjej när hon associerar hela tiden? Endast en annan tjej kan hålla sig i hennes snabba tänkande, där hon pratar om en sak och i en sekund associerar den till en helt annan sak. Där är skillnaden mellan killar och tjejer. Killarna försöker hitta en lösning, tjejerna vill bara "prata ut" saken.

Killarna måste fatta hur tjejerna agerar!!!

Killen har ett större marknaksvärde än tjejen -> parförhållande där killen dominerar.

Killen har ett lägre marknadsvärde än tjejen -> friendzone.

Springer killen efter tjejen eller tjejen efter killen? Där har ni dynamiken som avgör ert öde.

Beta-killen behagar tjejer och försöker få deras uppmärksamhet. Tjejen vet omedelbart att killen vill ha mer av henne, vilket lyfter hennes marknadsvärde. Killens enda uppgift är att trösta henne och lyssna på hennes problem - i friendzone.

Tjejen är medveten när killen är attraherad av henne -> Hon anser att hon har ett högre marknadsvärde än killen -> hon inleder ett förhållande där killen blir misshandlad och utnyttjad -> killen bär hennes handväska när hon behagar.

Om killen ignorerar tjejen och ger sk. "cold shoulder" och inte tar initiativet -> tjejen vet att killens marknasvärde är högre än hennes -> hon jagar efter killen.

Killar i friendzone fattar inte hur tjejerna manipulerar dom, att dom är och förblir tjejernas betjänter, men ändå väljer killarna att stanna och hoppas på det omöjliga. Försöker ni bryta förhållandet insinuerar tjejen att ett sexuellt förhållande är inte omöjligt - i framtiden.

Vad än friendzonade killar säger eller gör är irrelevant, eftersom tjejerna vet genast vad de är ute efter - och de ämnar aldrig ge vad killarna vill ha.

I dag får killen inte förvänta sig något från tjejen. Att medvetet missleda eller hålla relevant information för sig själv - det är misshandel.

Hur många killer sitter i dag i friendzone? Ta er ut och kvickt om ni vill göra något åt saken - och behålla er manliga ära!
__________________
Senast redigerad av NeverCryWolf 2017-08-16 kl. 15:22.
Citera
2017-08-16, 17:57
  #53
Medlem
Friendzone är väl bara något som unga pojkar kan råka ut för och inte direkt dåligt egentligen.
Bör översättas med "Jag gillar dig, men kom igen när du har blivit en man".

Eller?

(eller ifall TS verkligen är lesbisk och i dagens samhälle: "Jag gillar dig, men kom igen när du har blivit en kvinna".)
__________________
Senast redigerad av ManManne 2017-08-16 kl. 18:05.
Citera
2017-08-16, 18:26
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitt
Han mår väl mer dåligt om jag lämnar honom och inte är med han alls? Nu får han vara med mig och så och han gillar det.

Har han känslor för dig (dvs inte bara är kåt) så ja, då kommer han må bättre av att bryta kontakten med dig. Ergo, det är ren egoism som är det mest troliga underliggande motivet till att inte avvisa honom skarpt - du är rädd att förlora ett värde dvs. hans vänskap och uppoffringar.
Citera
2017-08-17, 14:22
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Har han känslor för dig (dvs inte bara är kåt) så ja, då kommer han må bättre av att bryta kontakten med dig. Ergo, det är ren egoism som är det mest troliga underliggande motivet till att inte avvisa honom skarpt - du är rädd att förlora ett värde dvs. hans vänskap och uppoffringar.

Vi har brutit kontakten. Jag har flyttat och skaffat ett nytt liv. Han är kvar och jag har ingen aning om vad han pysslar med
Citera
2017-08-17, 14:23
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zitt
Vi har brutit kontakten. Jag har flyttat och skaffat ett nytt liv. Han är kvar och jag har ingen aning om vad han pysslar med

Dåså!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback