Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-13, 11:59
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigenanledning
Det står så olika om keto på nätet. Tex kostdoktorn påstår att man ska få i sig begränsad av inte bara kolhydrater utan även protein och i så fall passar det ju inte mig som tränar och måste ha protein för att kunna få nåt bra av träningen.

Sen på en annan sida står att nedanstående lista måste uteslutas, och när jag går igenom listan så har jag ju redan tagit bort ALLT som står där förutom 0,5 dl vetemjöl som jag gör hemmabröd på varje morgon. Så lite som 0,5 dl vetemjöl kan jag väl äta och ändå gå ner? Sen så äter jag 300 g morötter varje dag för att få fart på magen, får man äta morötter vid keto?

Här är listan som jag redan klarar mig utan galant förutom 0,5 dl vetemjöl varje morgon:

Inga mejerier förutom smör. Ingen turkisk eller grekisk eller rysk yoghurt, ingen kvarg, ingen hårdost, ingen mjukost, ingen filmjölk, ingen mjölk och ingen grädde. Allting som är en mejeri kan du skrota.
Inga ersättningsprodukter, inget kokosnötsmjöl, inget mandelmjöl, inget sötningsmedel, inga fläsksvålar.
Ingen processad mat såsom bacon, korvar eller pålägg
Ingen lightläsk såsom cola zero eller fun light
Inga energidrycker såsom celsius eller NOCCO
INTE överflöd av kärnor och frön såsom pumpakärnor, solrosfrön osv. INGET fröknäcke.
INTE överflöd av nötter i form av mandlar, hasselnötter, valnötter osv.
Inget bröd eller bakverk, inget ris, inget brunt ris, quinoa, bulgur eller couscous.
Inget socker överhuvudtaget oavsett form. INGEN FRUKT.
Helst ingen alkohol överhuvudtaget


Jag har börjat få väldigt snygga ben, smala och nästan vältränade. Magen däremot är precis lika envis som vanligt.

Jag tycker det är enkelt att följa. Tänk på att man inte behöver begränsa nötter, frön, ost mm i allt för stor grad. Tränar du så kommer du ligga i ketosis.
Jag säger inte att du ska köra på en keto diet i alla evighet, utan testa en månad och jag kan lova att du kommer se resultat fort.
Sen kan du sakta men säkert återinföra kolhydrater i kosten.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback