Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 19:47
  #1
Medlem
Tjena! Har lyssnat på mycket psytrance de senaste två åren och är så jävla sugen på dra på nån festival. Det finns en bra hemsida där det står om olika psytrance-festivaler, www.psytrancefestivals.com men jag är nyfiken på om det finns personer med erfarenhet kring olika psytrance-festivaler. Nån som har varit där och kan berätta eller läst om liknande. Mata in tips och förslag och berätta gärna varför!
Citera
2017-04-07, 20:54
  #2
Medlem
Faragons avatar
Vet inte riktigt vilka geografiska preferenser du har.

Boom Festival kan vara den bästa psytrancefestivalen i världen. Du kan läsa vad folk skrev om förra årets upplaga: (FB) Boom Festival 2016 Jag var själv där 2014 och det var otroligt bra på alla sätt.

Annars är Ozora mycket bra vad jag har hört. Burning Man lär vara en totalt unik upplevelse. Sedan finns det ett antal mindre festivaler i Sverige varje sommar. De brukar vara rätt nice, har besökt en handfull genom åren. Det är mycket svårt att säga om någon är bättre än någon annan, det brukar vara ungefär samma scope mellan olika svenska psyfestivaler.
Citera
2017-04-09, 13:09
  #3
Medlem
lugna ner digs avatar
Beror lite på hur du ser på droger. På dagen är allt väldigt städat, barnfamiljer syns till och folk dansar och är glada, doft av gräs är obligatoriskt. När solen går ner börjar folk leka med diverse olika droger. Den större majoriteten sköter det snyggt, nyktra och tweakade människor samsas och stämningen håller sig ofta på topp genom hela natten och morgonen men ibland kan vissa inte hantera sin skit och snear eller dylikt. Händer enligt mig oftare i Sverige.
Citera
2017-04-10, 16:35
  #4
Medlem
Tack för svar!
Är sugen på utomlands men drar gärna på festivaler här i Sverige.
Så det är alltså ingen som ska på nån psytrance-festival i sommar!?
Citera
2017-06-04, 19:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reversible
Tack för svar!
Är sugen på utomlands men drar gärna på festivaler här i Sverige.
Så det är alltså ingen som ska på nån psytrance-festival i sommar!?

För andra gången ska jag till Ozorafestivalen i ungern! första gången 2011 och äntligen blir det av iår igen! Det är en häftigaste och mest underbara jag gjort i hela mitt liv hittils! Alla människor är underbara, det är så fridfullt, inte alls som dom här housefestivalerna där man bara står med mobilen i handen och filmer under dj settet, här dansar man faktiskt!

Åk du kommer inte ångra dig! 20 juli slutar dom sälja biljetter
Citera
2017-06-06, 01:46
  #6
Medlem
analoghatts avatar
jag är lite sent ute men jag hoppas att du inte missade slakthusfestivalen/slaughterhouse area festival i stockholm med några av psytrance-världens största namn

- Astrix
- Infected Mushroom
- Captain Hook
- Neelix
- Vini Vici
- Ace Ventura
- Astral Projection
- med många fler..

Det var dock något som hände, tack vare att de som ägde marken (inte arrangören) förlorade tillstånd bara några timmar innan festivalen skulle börja. Men de körde helgen ut ändå!
Citera
2017-06-06, 02:16
  #7
Medlem
Inte för att det direkt är en psytrancefestival, men emmabodafestivalen levererar några sköna i år:

-Vibe tribe
-Vini vici
-Phaxe
-Dj Anneli

Och förhoppningsvis blir det fler.
Sedan har de även andra typer av edm-musik om det nu lockar.
Citera
2017-06-07, 01:24
  #8
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Finns inga Psytrance festivaler i Sverige, Genesis försökte men blev så motarbetade pga droger att det slutade med endast 1 eller 2 st.

Är det ren psytrance-festival så är det utomlands som gäller, Ozora kör varje år i Ungern. Nästa år kan du gå på BOOM i Portugal. Finns även en del festivaler i Tyskland, men ger inte samma feeling som varken BOOM eller Ozora som jag förstått det. De jag kan minas spontant är VUUV, Psycadelic Circus samt Indian Spirit
Citera
2017-06-07, 15:55
  #9
Medlem
Struisvogels avatar
Denna sida är väl den bästa för att hitta trancefestivaler.
https://www.goabase.net/festival/?sa...estival&nPos=0
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback