Citat:
Ursprungligen postat av
Blekingebon
Automatare kör jag i jobbet och är något som jag lärt mig uppskatta att använda..så det väljer jag gärna i min kommande bil.
På dem nya Outback så finns det heller inget annat att välja på än just automatare. Nu har jag inte provkört Subarun ännu, men är det något jag har haft lite funderingar över så är det hur Subarus steglösa automatväxlade låda känns i praktiken. Den fick väl inte så god kritik förut, men Subaru har väl försökt anpassa sig till vad den europeiska massan tycker och konstruerat någon specialvariant vad jag förstod..typ i låga hastigheter uppför sig automataren på ett visst sätt medan i högre hastigheter uppför den sig på ett annat sätt. "Bensinare" är noterat! :-)
Oj, så dom har lärt sig att bara sälja lådor dom behärskar? Det är ju goda nyheter! Ja, cvt är ju ingen hit, åtminstone inte jämfört med de gamla autolådorna, men den funkar och det är det som räknas.
Anledningen till att jag skrev bensinare är att Subaru haft problem med topparna på modeller med högre tryck (dvs dieslar, 3-litaren och i viss mån 2,5XT), regeln är att less is more. 1,6 och 2,0 är arbetsjärn, 2,5 som sitter i Outbacken är också innanför. Kolla runt på nätet så ser du två läger; folk som älskar Subaru, och de som hatar Subaru. De sista kännetecknas av att dom köpt före dom frågat om styrkor och svagheter.
Jag är säker på att du blir knallnöjd!