Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-09, 20:51
  #25
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Fast jag får väl inte tillbaka det vad jag förstått i och med jag hade det på prov ? Åkte på 182 km/h på 110 väg allt hade ju varit så mycket enklare om jag inte haft prövotid.
72 km/ över hastighetsbegränsningen alltså? Då kan du räkna med åtal och dagsböter och det skulle förvåna mig stort om du inte får en spärrtid på ett år.
2017-04-09, 20:59
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
72 km/ över hastighetsbegränsningen alltså? Då kan du räkna med åtal och dagsböter och det skulle förvåna mig stort om du inte får en spärrtid på ett år.


Åtal ?? vad innebär det jag blir av med körkortet och böter men åtal
2017-04-09, 21:56
  #27
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
72 km/ över hastighetsbegränsningen alltså? Då kan du räkna med åtal och dagsböter och det skulle förvåna mig stort om du inte får en spärrtid på ett år.
6 månader spärrtid/4000:- i böter. Vid prövotid kan det kanske ta längre tid än så att få lämp (eller vad det kallas idag).

Citat från tidningen

" Kör du på motorväg och ska köra om någon som kör sakta, så slår du en snabb titt i vänster backspegel. Då ser du inte någon komma i 200 kilometer i timmen"

Jag vet inte vad den där polisen fick lära sig men jag vill minnas att man ska kolla i spegeln var 5:e sekund eller något liknande, poängen var iaf. att man ska ha koll på om någon närmar sig, i synnerhet om det börjar bli dags för filbyte.
2017-04-09, 21:58
  #28
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Åtal ?? vad innebär det jag blir av med körkortet och böter men åtal
Går automatiskt till åklagare när det är 50 km/h över gränsen. Men det blir knappast rättegång om du väljer att erkänna och körningen var på en glestrafikerad motorväg.
2017-04-10, 00:05
  #29
Moderator
Oddballs avatar
Chattråd. Låses.

Oddball
Moderator
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback