Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-07, 07:52
  #1
Medlem
Hej
Fler som hänger här som var på street racet och träffen som arrangerades i Bromölla
förra helgen ? . Vart sjukt kul tills polisen började plocka körkort till höger och vänster
2017-04-07, 08:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagspan
Plockat körkort? Varför? De lär väl knappast kunnat haffa mer än 2 på bar gärning?

Det är bättre att vi byter hobby till gruppvåldtäkt istället, där går man ju fri, och hittar men en rullstolsbunden kvinna får man ny identitet, skydd och en näve pengar av polisen.

Nä det togs 30 körkort på några timmar trodde jag och en annan var de enda som hade oturen men sen kunde jag läsa nu dem tagit 30 stycken . Men precis att ta det verkliga brottslingarna som våltar rånar det kan man inte men ge sig ut på motorvägen och plocka körkort det kan man

Hade dem haft resurser sa polisen i ett inslag på radion att de kunnat ta ännu fler men de hann inte med mera ,
http://24kristianstad.se/2017/04/06/...pa-tre-timmar/
2017-04-07, 08:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagspan
Plockat körkort? Varför? De lär väl knappast kunnat haffa mer än 2 på bar gärning?

Det är bättre att vi byter hobby till gruppvåldtäkt istället, där går man ju fri, och hittar men en rullstolsbunden kvinna får man ny identitet, skydd och en näve pengar av polisen.


http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6668231
2017-04-07, 10:01
  #4
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Nä det togs 30 körkort på några timmar trodde jag och en annan var de enda som hade oturen men sen kunde jag läsa nu dem tagit 30 stycken . Men precis att ta det verkliga brottslingarna som våltar rånar det kan man inte men ge sig ut på motorvägen och plocka körkort det kan man

Hade dem haft resurser sa polisen i ett inslag på radion att de kunnat ta ännu fler men de hann inte med mera ,
http://24kristianstad.se/2017/04/06/...pa-tre-timmar/

Förstår inte.
Begick du inte ditt brott på riktigt?
2017-04-07, 10:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Förstår inte.
Begick du inte ditt brott på riktigt?


Åkte på hastighetsöverträdelse ja ett brott enligt lagen men det finns så mycket värre saker varför orka hålla på med skit bagateller när de inte kan få bukt med dem allvarligare brotten .
2017-04-07, 10:20
  #6
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Åkte på hastighetsöverträdelse ja ett brott enligt lagen men det finns så mycket värre saker varför orka hålla på med skit bagateller när de inte kan få bukt med dem allvarligare brotten .

Trafikpoliser jobbar inte med våldtäkt.
2017-04-07, 12:27
  #7
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Åkte på hastighetsöverträdelse ja ett brott enligt lagen men det finns så mycket värre saker varför orka hålla på med skit bagateller när de inte kan få bukt med dem allvarligare brotten .

Som SkateBlind sa.
Använd hjärnan nästa gång är du gullig.

Kan man bagitellisera vad som helst så länge det finns något som är värre?
Som sagt, använd hjärnan.
Tror du vi vanliga trafikanter vill ha snorungar som leker Fast and Furious på vägarna? Hoppas du blir av med kortet nästa gång.
2017-04-07, 13:18
  #8
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Åkte på hastighetsöverträdelse ja ett brott enligt lagen men det finns så mycket värre saker varför orka hålla på med skit bagateller när de inte kan få bukt med dem allvarligare brotten .
Jag uppskattar att få vägen fri från de som kör plus femtio från skylten.
2017-04-07, 20:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Som SkateBlind sa.
Använd hjärnan nästa gång är du gullig.

Kan man bagitellisera vad som helst så länge det finns något som är värre?
Som sagt, använd hjärnan.
Tror du vi vanliga trafikanter vill ha snorungar som leker Fast and Furious på vägarna? Hoppas du blir av med kortet nästa gång.


Jag blev av med körkortet ju
2017-04-07, 21:21
  #10
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Jag blev av med körkortet ju
Grattis! Du fick ju ha det i fyra månader iaf.
2017-04-08, 15:30
  #11
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaNilsson
Jag blev av med körkortet ju
Helt utan egen skuld?

När du körde på bana?

Eller var det så att du gjorde saker du inte borde på allmän väg?

Lär dig av detta nu!😉
2017-04-08, 17:59
  #12
Medlem
Fy fan vad äcklad man blir!! Precis som andra skrivit också, så ser ju polisens statistik katastrofal ut för andra brott. Men sån här jävelskap kan dom ägna sig åt hur mycket dom vill.

Men om man är iväg och kollar på streetrace, kanske det kan va en bra ide att inte köra mer än 30 över hastighetsgränsen på transporten mellan racen. Dom är ju 100% ute efter att sätta dit folk - så deras taktik är ju inte förvånande. Det är förmodligen lättare för dom att plocka körkort och tjäna bötespengar på detta sätt än att försöka jaga dom tävlande, där alla åskådare hjälper dom genom att blockera polisens väg.
Hade jag deltagit där så hade jag satt upp en stor banderoll nån km innan kontrollen från båda håll med "varning - hastighetskontroll"
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback