Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 01:30
  #1
Medlem
Hej,

jag använder mig av Githubs API och ska autentisera mig till detta via en node.js-applikation. Dels har jag en lokal miljö som jag jobbar i och dels en produktionsmiljö på Digital ocean som jag pushar mot.

För autentisering gör man först ett GET-anrop till Github med ett client_id. Github gör då en redirect till produktionsservern och skickar med nödvändig data för att efter ännu ett anrop till Github ska kunna få en access_token.

Eftersom Github nu kommunicerar med produktionsservern går det inte fortsätta arbeta på min lokala server. Finns det något bra sätt att lösa detta på? Jag vill ju kunna arbeta lokalt med projektet innan jag skickar upp det till produktionsservern.

Jag kan ju inte chansa på att jag skriver korrekt kod för att sedan göra commits och pusha till servern.
Citera
2017-04-07, 01:37
  #2
Medlem
Vad är fördelen med att använda githubs API mot att använda git som vanligt istället?
Citera
2017-04-07, 01:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Vad är fördelen med att använda githubs API mot att använda git som vanligt istället?

Själva applikationen jag ska bygga är en issue tracker som i realtid ska hämta issues från projektet. Därför behöver jag använda API:et.
Citera
2017-04-07, 02:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyma
Själva applikationen jag ska bygga är en issue tracker som i realtid ska hämta issues från projektet. Därför behöver jag använda API:et.

Du får väl registrera en OAuth applikation även för testservern misstänker jag, eller går inte det?

Med avseende vad du skrivit så borde det räcka att använda Personal access token, men jag antar att det finns anledning av att autentisera användare.
Citera
2017-04-07, 02:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Du får väl registrera en OAuth applikation även för testservern misstänker jag, eller går inte det?

Med avseende vad du skrivit så borde det räcka att använda Personal access token, men jag antar att det finns anledning av att autentisera användare.

Nej, det går inte tyvärr.

Det är inte användarna som ska autentisera sig, utan endast applikationen mot API:et för att få tillgång till alla issues.
Citera
2017-04-07, 02:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Du får väl registrera en OAuth applikation även för testservern misstänker jag, eller går inte det?

Med avseende vad du skrivit så borde det räcka att använda Personal access token, men jag antar att det finns anledning av att autentisera användare.

Du ledde mig in på rätt spår! Jag provade med http://localhost som callback URL och det funkade inte, men det gick bra med http://127.0.0.1
Citera
2017-04-07, 02:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyma
Det är inte användarna som ska autentisera sig, utan endast applikationen mot API:et för att få tillgång till alla issues.

Om det nu bara är en GitHub-användare inblandad, din egen, så ska väl Personal access token fungera.
Citera
2017-04-07, 03:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Om det nu bara är en GitHub-användare inblandad, din egen, så ska väl Personal access token fungera.

Det ska absolut räcka egentligen. Men det här är en skoluppgift med bland annat detta som krav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback