Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-04-15, 23:02
  #109
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Precis så tänker jag också. Därtill tänker jag att många kvinnor som är 45 år och utan barn är barnlösa ofrivilligt. Deras liv är förmodligen dem mindre kärt än det är för kvinnan med barn.

Tror många kvinnor väljer att vara [barnfria, vilket isåfall inte gör dem [/i]barnlösa[i].

I det här fallet helt okänt vilket dock.

Barn ökar inte individers lycka, detta har undersökts.

Men TROR man att man ska bli lyckligare med barn och misslyckas att skaffa kan man nog bli lite sorgsen. Antagligen helt i onödan tråkigt nog.
Citera
2017-04-15, 23:22
  #110
Avstängd
Ingen.

Om en dum kvinna försatt sig i en sådan sits ska hon dö. Det är naturliga urvalet gone post-modern.

Jag skulle typ föra upp ngt i dem. Skratta och gå o köpa en korv+bröd, sen ta kväll.
Citera
2017-04-15, 23:27
  #111
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Tror många kvinnor väljer att vara [barnfria, vilket isåfall inte gör dem [/i]barnlösa[i].

I det här fallet helt okänt vilket dock.

Barn ökar inte individers lycka, detta har undersökts.

Men TROR man att man ska bli lyckligare med barn och misslyckas att skaffa kan man nog bli lite sorgsen. Antagligen helt i onödan tråkigt nog.

Då får jag säga/tänka det igen som jag gjort så många gånger tidigare. Jag är inte övertygad om att forskningen ger de rätta svaren på dessa områden.
Om man blir lite sorgsen så blir man väl det oberoende om forskningen säger att man inte borde bli det. Vad hjälper det då att forskningen visar annat. Men detta är utanför frågeställningen.
När jag värderar situationen så upplever jag den barnlösa kvinnans liv som fattigare iaf och det påverkar min värdering. Jag skulle välja samma utan den delen också men den styrker ju ändå mitt val.
Citera
2017-04-16, 00:59
  #112
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Då får jag säga/tänka det igen som jag gjort så många gånger tidigare. Jag är inte övertygad om att forskningen ger de rätta svaren på dessa områden.
Om man blir lite sorgsen så blir man väl det oberoende om forskningen säger att man inte borde bli det. Vad hjälper det då att forskningen visar annat. Men detta är utanför frågeställningen.
När jag värderar situationen så upplever jag den barnlösa kvinnans liv som fattigare iaf och det påverkar min värdering. Jag skulle välja samma utan den delen också men den styrker ju ändå mitt val.

Det var ju det jag sa ju . Tror man att barn gör en lyckligare, oavsett vad forskningen säger, så blir nog de flesta ledsna om de inte får några.
Citera
2017-04-16, 03:45
  #113
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Blääsch.

Sa nog att jag varit mer känslostyrd men inte är det idag. Exempelvis kände jag djup kärlek för mitt mycket vidriga ex förr. Nu när han är död så visst så kom först åren ikapp, alltså dem då jag hade den där starka kärleken och ömheten för alla människor. Tryckte på avstängningsknappen och jag bryr mig inte faktiskt. Funderade först om jag skulle lägga några glada gubbar här på forumet där hans död omnämnts men bryr mig inte. Skrev dålig poesi istället tillägnad honom istället. Hans fd är ett slående exempel på varför kvinnor med barn inte är bättre. För hennes unges skull gick jag till polisen när han angripit henne efter att hon bett mig om hjälp.. vad jag ser på hans Facebook så var hon bara snuttegullig. Antagligen tog hon tillbaka anmälan och har sedan dess utsatt sina barn för den risk han innebar.

Nej bara för att man kan knulla och föda barn, blir man inte en godare människa. Det finns så många exempel på dessa kärnforskare som är mindre lämpade. Men du ser, jag har i mitt liv valt som dig och faktiskt inte bara en gång. Jag kan garantera att det valet inte alls nödvändigtvis är det bättre. För mig har det varit onödiga uppoffringar på människor som inte velat ha det bästa för exempelvis dina barn etc.
Ok.
Jo jag förstår vart du förmedlar.
Du råkade ut för en ur ditt perspektiv o barnets perspektiv, ej lämplig förälder.
(Må så vara. Vad vet jag(?), Har inga FUP/dom/bevis på det där.)

Okay. Han var en dålig förälder, säger vi, som inte _alls_ per automatik blev ett dugg bättre människa för att han tömt sin pung - när han inte hade för avsikt att göra gott, med den handlingens konsekvens, sitt barn (plus dig då med i det hela)

Well.
Har också min story, men äsch, orkar inte ta det som varit... det gäller att förändra det till något _rent konkret_ mycket bättre på alla plan för *who ever*, förslagsvis med barnens bästa där - nu och in i framtiden.

Uppoffringar är nödvändiga, annars fastnar man i fix idé/älta/ilska/vemod/whatever, o det är inte särskilt idealistiskt eller optimistiskt även om de s.k "opportunisterna" gärna vill, ja, ta men aldrig ge. Så att det ser fint ut, utåt, som du skrev.

Dem ska man strunta i. För de drar ner/sackar ner utveckling och det stoff som människors drömmar är vävda av.
Citera
2017-04-16, 04:11
  #114
Medlem
knejs avatar
Hon med barn pga det inte är kul att växa upp utan en mor?
Citera
2017-04-16, 04:16
  #115
Medlem
enlevandemans avatar
Den utan barn eller ingen alls. De utan barn har jag mer sympati för. Oavsett så tror jag ingen hinner fundera i en sådan situation utan agerar per automatik.
Citera
2017-04-16, 12:00
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Ok.
Jo jag förstår vart du förmedlar.
Du råkade ut för en ur ditt perspektiv o barnets perspektiv, ej lämplig förälder.
(Må så vara. Vad vet jag(?), Har inga FUP/dom/bevis på det där.)

Okay. Han var en dålig förälder, säger vi, som inte _alls_ per automatik blev ett dugg bättre människa för att han tömt sin pung - när han inte hade för avsikt att göra gott, med den handlingens konsekvens, sitt barn (plus dig då med i det hela)

Well.
Har också min story, men äsch, orkar inte ta det som varit... det gäller att förändra det till något _rent konkret_ mycket bättre på alla plan för *who ever*, förslagsvis med barnens bästa där - nu och in i framtiden.

Uppoffringar är nödvändiga, annars fastnar man i fix idé/älta/ilska/vemod/whatever, o det är inte särskilt idealistiskt eller optimistiskt även om de s.k "opportunisterna" gärna vill, ja, ta men aldrig ge. Så att det ser fint ut, utåt, som du skrev.

Dem ska man strunta i. För de drar ner/sackar ner utveckling och det stoff som människors drömmar är vävda av.
Nej han skaffade aldrig barn. När han förde det på tal, ville inte jag inte med honom iaf och han var annars helt emot. Så han blev tillsammans med någon som hade barn och kunde vara nära familjekonstellationen utan att behöva skaffa eget ansvar. Han behövde inte binda upp henne med eget barn heller, sådana hade hon ju fixat, tolkar jag det som iaf.

Jag pratade om ensamstående mammor som utsätter sina barn för livsfarliga människor. De är liksom otroligt många. Liksom män som inte kan gallra när de ska kombinera partner och barn. Väldigt många idioter skaffar barn utan att vara särskilt bra människor för det eller särskilt beskyddande. Priot ligger på deras egna känslor för stunden. Att bli förälder gör inte människor till bättre sådana. Finns inget samband alls.

Förutom att exempelvis du säger att jag är en mindre värd människa eftersom jag avstått som ung, barn med psykopatiskt lagda män i tron att jag skulle ha tid att finna lämpligare karl. Du menar att den omskötsel eller uppoffringar som att exempelvis polisanmäla en man som tidigare fått raseriutbrott och försökt döda under dem och som varit besatt av mig, enbart för att skydda ett främmande barn, inte räknas i din kalkyation av vilken individ av kvinnor som skulle betyda mest för ett barn. Hon som är beredd att från ingenstans försöka avvärja ett potentiellt hot eller modern som släpper in honom.

Jag förstår vad du menar. Du säger att modersinstinker kommer vid barnfödseln redan innan kvinnan föder barn. Jag tror att de oftast är satta redan innan. Ett eget barn gör då inte en bättre människa. Inte heller en bättre förälder nödvändigtvis.
__________________
Senast redigerad av makullerad 2017-04-16 kl. 12:13.
Citera
2017-04-30, 15:39
  #117
Medlem
FightThePowers avatar
Kvinnan med barn, annars kommer deras gener inte spridas vidare. Dessutom finns det en möjlighet att barnet blir framtidens Hitler! Barnet kanske vill ha ett biologiskt syskon.
__________________
Senast redigerad av FightThePower 2017-04-30 kl. 15:50.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback