Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 06:19
  #13
Medlem
borrizs avatar
Det klassiska är att skära upp ådrorna i badkaret.
Eftersom kroppen redan är blöt, så märker man inte av hur blodet rinner.
Citera
2017-04-07, 12:44
  #14
Medlem
NoseTicss avatar
De vill inte smutsa ner golvet. Tänk dig själv om du skär av blodådrorna och låter allt blod få forsa ut på lakan, golv och fan i mig allt och skita ner!
Men som smart de är, när de tar självmord i badkaret så behöver släktingarna bara dra ut proppen så försvinner allt blod och skit ner till reningsverket

Fan om jag tar självmord så ska jag fan knyta fast blodpåsar i mina ådror så att folk får fan användning av mitt blod!

Fan ännu bättre! Jag tar självmord i en frys! Då stoppar jag nedbrytningen av mina organ så att man kan ta reda på organen till människor som behöver en njure eller lunga


Nej men seriöst, har ni hört om den där kvinnan som överlevde under isen? https://en.wikipedia.org/wiki/Anna_B%C3%A5genholm

Så.. Om jag någonsin skulle få en hjärtinfarkt, stroke, eller något som skulle påverka min överlevnad när jag är ensam hemma. (Jag kan inte ringa därför händerna är förlamad).
Då skulle jag springa rakt mot frysen och stoppa in huvudet där och hoppas att någon hittar mig inom de närmsta timmarna. Så att de kan påbörja återupplivningsförsök
Citera
2018-07-12, 00:40
  #15
Medlem
Att ta ett sömnpiller några öl och lägga sig i badkaret kanske är en bra ide.
Kanske blir så man provar i vinter.
Ingen smärta bara en skön vila.
Citera
2018-07-12, 00:50
  #16
Medlem
9rxs avatar
Ah badkaret ja. Jag tror folk gillar att ta livet av sig i badkaret för att det är avslappnande att ligga i ett varmt bad. Det är nog här man tänker på de mest väsentliga sakerna.
Anledningen till att man skär sig i badkaret är för att blodet inte torkar då. Om du skär dig riktigt djupt utan att ligga i vatten så torkar det tillslut. Det blir bara en står jävla klump/klumpar av torkat blod som stoppar förblödningen, visserligen lär du svimma och så men du kommer vakna igen om du inte verkligen karvar sönder hela jävla armen.
Sen är det ju det här med att dränka sig. Det är ju otroligt svårt och jag tror inte många har lyckats men det finns folk som har gjort det sorgligt nog.
En annan grej är ju faktiskt att försöka dränka sig i badkaret genom att somna där i. Det går faktiskt och det är inte säkert att man vaknar.
Citera
2018-07-12, 07:53
  #17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Ah badkaret ja. Jag tror folk gillar att ta livet av sig i badkaret för att det är avslappnande att ligga i ett varmt bad. Det är nog här man tänker på de mest väsentliga sakerna.
Anledningen till att man skär sig i badkaret är för att blodet inte torkar då. Om du skär dig riktigt djupt utan att ligga i vatten så torkar det tillslut. Det blir bara en står jävla klump/klumpar av torkat blod som stoppar förblödningen, visserligen lär du svimma och så men du kommer vakna igen om du inte verkligen karvar sönder hela jävla armen.
Inte om vederbörande öppnar en pulsåder (artär) trycket är helt enkelt för stort här. Problemet är mer att så att vederbörande har öppnat sina ådror på ett felaktigt sätt.
Anledningen att vederbörande väljer att ligga i ett varmt bad är att personen inte känner något rinnande blod på huden.
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Sen är det ju det här med att dränka sig. Det är ju otroligt svårt och jag tror inte många har lyckats men det finns folk som har gjort det sorgligt nog.
Eftersom människan har en inbyggd reflex mot drunkning, borde detta vara ett tämligen långsökt och plågsamt sätt att ta livet av sig.
Tidigare var drunkning ett klassiskt sätt att ta livet av sig, då vederbörande helt enkelt vandrade ut i en sjö eller annat vattendrag, ett klassiskt exempel är den sk Hurva-mannen. Detta sätt har dock avtagit i takt med att simkunnigheten har ökat
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
En annan grej är ju faktiskt att försöka dränka sig i badkaret genom att somna där i. Det går faktiskt och det är inte säkert att man vaknar.
Första kallsupen borde väcka vederbörande på ett effektivt sätt.
Citera
2018-07-17, 00:21
  #18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykologi: allmänt ——-> Psykisk hälsa

/Mod

Citera
2018-07-17, 00:28
  #19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Eftersom människan har en inbyggd reflex mot drunkning, borde detta vara ett tämligen långsökt och plågsamt sätt att ta livet av sig.
Tidigare var drunkning ett klassiskt sätt att ta livet av sig, då vederbörande helt enkelt vandrade ut i en sjö eller annat vattendrag, ett klassiskt exempel är den sk Hurva-mannen. Detta sätt har dock avtagit i takt med att simkunnigheten har ökat

Första kallsupen borde väcka vederbörande på ett effektivt sätt.
En del löste det genom att binda ihop sig med någon tyngd.
Citera
2018-07-17, 06:51
  #20
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
En del löste det genom att binda ihop sig med någon tyngd.
Menar du när vederbörande dränker sig i en sjö eller i badkaret?
Citera
2018-07-17, 07:52
  #21
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Menar du när vederbörande dränker sig i en sjö eller i badkaret?
Kanske skulle du våga dig på en gissning.
Ett fåtal har badkar med tillräckligt djup.

Naturligtvis i någon sjö/hav.
Kanske från någon brygga, hamn, färjeläge, bro, eller liknande.
__________________
Senast redigerad av Herr.Dittling 2018-07-17 kl. 07:57.
Citera
2018-07-17, 08:36
  #22
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Kanske skulle du våga dig på en gissning.
Ett fåtal har badkar med tillräckligt djup.

Naturligtvis i någon sjö/hav.
Kanske från någon brygga, hamn, färjeläge, bro, eller liknande.
Jag tyckte att det där med sjön var för uppenbart.
Citera
2018-07-17, 10:09
  #23
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Jag tyckte att det där med sjön var för uppenbart.
Ja, naturligtvis.
Det ksn man ju alltid hävda i efterhand.
Citera
2018-07-17, 13:36
  #24
Medlem
Jag läste ett inlägg på ett annat forum där folk berättade hur det var att skära upp pulsådern och överleva. En man berättade att han gjorde det i badkaret, och att det är en myt att vatten garanterar förblödning. Han blev tvungen att stoppa in klädnypor i såret för att hindra blodet från att koagulera runt pulsådern. Han skrev även att det gjorde så ont att skära upp nerverna att han skrek så högt att grannen till slut sparkade in dörren och ringde efter ambulans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback