Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-06, 22:52
  #1
Medlem
Jo hur lång tid tar det att få körkortstillstånd är det som ett pappersbevis man får?
__________________
Senast redigerad av Skoda174728 2017-04-06 kl. 23:14.
Citera
2017-04-06, 22:59
  #2
Medlem
Blaze.s avatar
Brukar vanligtvis komma en faktura på 150 kr efter 4-5 arbetsdagar om du är straff-fri. Den ska betalas sen tror jag tillståndet kommer till brevlådan i pappersform (tiden från att du betalat till att den trillar in i brevlådan är jag osäker på, troligtvis också 4-5 arbetsdagar om du är "fläckfri") Har du synfel är du även skylldig att gå till optiker och få ett utskrivet A4 på ditt synfel som du måste skicka in till transportstyrelsen.
__________________
Senast redigerad av Blaze. 2017-04-06 kl. 23:05.
Citera
2017-04-06, 23:14
  #3
Medlem
Har redan gjort syntest men har inget papper på det hon på trafikskolan sa att allt såg bra ut och det var bara hoppa vidare till hälsodeklarationen som jag också då skickat. Kanske så registrerades syntestet digitalt till transportstyrelsen hoppas det
Citera
2017-04-06, 23:26
  #4
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Har redan gjort syntest men har inget papper på det hon på trafikskolan sa att allt såg bra ut och det var bara hoppa vidare till hälsodeklarationen som jag också då skickat. Kanske så registrerades syntestet digitalt till transportstyrelsen hoppas det


Har du ansökt om körkorstillstånd på transportstyrelsen? Där får du klicka i frågor angående din hälsa och syn. Klickar du att du inte har några synfel får du heller inte en förfrågan om att skicka in papper på det
Citera
2017-04-07, 00:29
  #5
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Jag kan inte minnas att jag fick några som helst frågor om mitt hälsotillstånd eller min syn.
Är det en ny grej eller hade jag flyt?

Tillståndet brukar f.ö. ta någon vecka eller två, beroende på säsong. Och eftersom det är vinter/vår så får du säkert det inom kort.
Citera
2017-04-07, 01:04
  #6
Medlem
1-4 veckor när du skickat in allt
Citera
2017-04-07, 07:18
  #7
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
Jag kan inte minnas att jag fick några som helst frågor om mitt hälsotillstånd eller min syn.
Är det en ny grej eller hade jag flyt?

Tillståndet brukar f.ö. ta någon vecka eller två, beroende på säsong. Och eftersom det är vinter/vår så får du säkert det inom kort.

Man kan säkert söka genom sin trafikskola också men när jag sökte tillstånd för 1 månad sedan på trafikverkets hemsida fick jag klicka in några frågor innan dom skickade en faktura på 150 kr. I det kuvertet stod det även att jag skulle skicka in mitt synfel till dom eftersom jag hade klickat i att jag hade ett litet synfel i de frågorna jag svara på när jag ansökte. Kan kanske va något nytt dom infört..
Citera
2017-04-10, 15:38
  #8
Medlem
Padoops avatar
Brorsan fick sitt nyligen. Han fyllde i några hälsopapper digitalt. Gick ner till optikern, bad om syntest för körkort, kostade 95kr. Fick syntestet i ett kuvert så var det bara köpa frimärken och posta. 2-3 dagar senare kom ett inbetalningskort från Transportstyrelsen, var bara göra en inbetalning så var det klart. 1 vecka senare kom körkortstillståndet på post. Hyfsat smidigt!
Citera
2017-04-14, 20:48
  #9
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Trafik och körkortsfrågor
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback