Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-06, 20:48
  #1
Medlem
Citat:
Annelie Sjöberg jobbade som språklärare på gymnasiet i nästan 20 år och engagerade sig politiskt i Centerpartiet. För ett år sedan talade hon vid den invandringskritiska "Folkets demonstration" i Stockholm. Efter det tvingades hon lämna både arbete och politik.

"Facket och kommunen stod på samma sida mot mig, det var så himla tydligt. De hade haft samtal. Det hade 'absolut inte med demonstrationen att göra', sade de. De ville få det till att jag hade samarbetssvårigheter, och så ville de hitta någonting att klaga på."

"Då säger de nämligen till mig: 'Så här är det: Kommunen vill inte att du ska jobba kvar, och vi har förhandlat fram ett erbjudande här. Du erbjuds 16 månadslöner om du säger upp dig på egen begäran. Om du inte gör det så har du en smutskastningsprocess att vänta dig. Man kommer göra allt som står i ens makt att måla ut dig, smutskasta dig, prata illa om dig och dra fram precis allting de kan'."

"Jag har varit respekterad och omtyckt och aldrig någonsin känt mig så här som jag gör nu. Nu är jag paria. Människor har slutat hälsa på mig på stan."
https://epochtimes.se/Annelie-fick-b...allsengagemang

Ett bevis för att man faktiskt kan få sparken för sina åsikter.
Får dessa personer upprättelse?
Citera
2017-04-06, 21:19
  #2
Medlem
Om det finns ett namn på vem som gjort detta uttalande så kan vederbörande vänta sig en smutskastningsprocess. Kaka söker maka eller vad man brukar säga.
Citera
2017-04-07, 10:03
  #3
Medlem
Skrämmande utveckling och ett klart brott mot vår grundlag
Citera
2017-04-20, 03:50
  #4
Medlem
Antagonist88s avatar
Sverige är en Demokratur för den som inte redan visste det.

I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur. — Vilhelm Moberg
Citera
2017-04-21, 00:23
  #5
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Skrämmande utveckling och ett klart brott mot vår grundlag
På vilket sätt bryter det mot grundlagen?
Citera
2017-04-21, 00:26
  #6
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Skrämmande utveckling och ett klart brott mot vår grundlag
Du menar att yttrandefriheten var större förr alltså. När då och på vilket sätt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback