Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-06, 15:57
  #1
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Har sen tidigare Crucial Ballistix Sport minnen som är specade 2400 Mhz, CL16 och 1,2 v och den mängden jag har börjar kännas trång i kläderna. Sport verkar ha ersatts av Sport LT hos många affärer.

Jag kan inte av specsen Crucial själva går ut med se någon skillnad på dem annat än heatspreadern.

Crucial Ballistix Sport
Crucial Ballistix Sport LT

Är det någon skillnad på minnena?
Citera
2017-04-06, 16:06
  #2
Medlem
MrBraxs avatar
De har ju exakt samma specifikationer, de är identiska. Hastighet osv gör ju ändå knappt någon skillnad.
Citera
2017-04-06, 17:10
  #3
Medlem
annanmedlems avatar
Från deras egen websida:
"Design Elements Integrated heat spreader and black PCB Custom heat spreader designs to choose from"
http://www.crucial.com/usa/en/memory-ballistix-sport
Så är väl det som är skillnaden då, olika utseenden på LT.
Huruvida det är samma minneschip vet jag inte, men det är kanske inget bekymmer ändå vad gäller dual-channel och så.

Idag hade ju snabbare minnen än 2400 MHz fungerat (bara på ett kort som stödjer överklockning, och kanske inte med fyra) också men det kommer väl inte gå snabbare om inte alla är snabbare och att byta alla känns ju kanske inte så kul eller aktuellt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback