Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-08, 13:19
  #37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Dra judekortet? Varför inte bemöta judemakten i sak, men det kan du kanske inte? Förnekar du att judarna äger svensk media? Behöver du hjälp att googla detta kanske? Förnekar du att judar kontrollerar hollywood, och att deras filmer är de som folk tittar på globalt? Förnekar du att judar är de mest förmögna av de rikaste inom 1%?

Jag svarade på ditt ifrågasättande av att det var möjligt för en liten grupp människor, att likrikta kulturen för majoriteten av alla oss andra på jorden. Men det är ju just vad som pågår: en liten grupp judiska ägare, styr kulturen.

Håller du med? "Nåväl" skrev du, är det en bekräftelse på att du håller med?

Om du inte gör det så vill jag veta varför. Först därefter kan du börja försöka byta ämnne och styre diskussionen i andra riktningar som asien, islamifieringen, osv. Man får snarare intrycket att du försökter styra bort samtalet vi för här i tråden, utan att först erkänna att judarna kan, och gör, just det du först sade var omöjligt: likriktar världens kultur (skapar Politisk korrekthet).

Du svarade inte på någon av mina frågor - gör det först så kan vi ta dina sen (eller hänvisa till någon av alla trådar där jag redan besvarat dem..)
Citera
2017-07-08, 15:20
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du svarade inte på någon av mina frågor - gör det först så kan vi ta dina sen (eller hänvisa till någon av alla trådar där jag redan besvarat dem..)

Jag citerade dig, och besvarade din fråga i citatet. Är du pårökt eller vad är ditt problem?

Efter att jag citerat och besvarat din fråga, så ställer du bara fler frågor. Du verkar inte kunna annat än ställa frågor, och då är väl en diskussion med dig totalt bortkastad? Om du aldrig erkänner svaren du får.

I mitt fall begrep du inte ens att du fick ett svar. Varför ska jag eller någon annan ägna tid eller uppmärksamhet åt ett troll?
Citera
2017-07-08, 17:18
  #39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Jag citerade dig, och besvarade din fråga i citatet. Är du pårökt eller vad är ditt problem?

Efter att jag citerat och besvarat din fråga, så ställer du bara fler frågor. Du verkar inte kunna annat än ställa frågor, och då är väl en diskussion med dig totalt bortkastad? Om du aldrig erkänner svaren du får.

I mitt fall begrep du inte ens att du fick ett svar. Varför ska jag eller någon annan ägna tid eller uppmärksamhet åt ett troll?

Du kastade dig in i en diskussion om motsättningarna i att både splittra och ena samtidigt, om hur det är tänkt att man ska uppnå en enhetlig religion, politik, kultur genom att som idag påstås genomdriva multikultur och religionssplittring, samt hur de påstådda nwo-förespråkarna får ihop dessa motsättningar...?

Ditt påstådda svar berörde överhuvud taget inte just dessa motsättningar utan gick endast i de gamla vanliga hjulspåren om att judar har makt över allt och alla...
Men OK, om vi låtsas att det var detta vi diskuterade - varför måste judarna i sånt fall genomdriva massinvandring och allt möjligt elände om de redan har absolut makt? Och varför genomdriver de det i väst där de väl redan har sin makt istället för att fokusera på exempelvis Asien där de väl bör ha den största utmaningen framför sig för att få igenom ett nwo?
Citera
2017-07-08, 19:48
  #40
Avstängd
jeanclaudevandammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du kastade dig in i en diskussion om motsättningarna i att både splittra och ena samtidigt, om hur det är tänkt att man ska uppnå en enhetlig religion, politik, kultur genom att som idag påstås genomdriva multikultur och religionssplittring, samt hur de påstådda nwo-förespråkarna får ihop dessa motsättningar...?

Ditt påstådda svar berörde överhuvud taget inte just dessa motsättningar utan gick endast i de gamla vanliga hjulspåren om att judar har makt över allt och alla...
Men OK, om vi låtsas att det var detta vi diskuterade - varför måste judarna i sånt fall genomdriva massinvandring och allt möjligt elände om de redan har absolut makt? Och varför genomdriver de det i väst där de väl redan har sin makt istället för att fokusera på exempelvis Asien där de väl bör ha den största utmaningen framför sig för att få igenom ett nwo?

Nu tänker jag inte riktigt så, men det är inte särskilt svårt att lista ut en förklaring till detta om man tänker efter lite. Det finns gott om historiska dokument om ett visst rotlöst folk, och om hur de har förföljts genom tiderna. Man skulle kunna tänka sig en fruktan för ett enat, germanskt folk eller nått liknande... vad tror du om det?
Citera
2017-07-08, 20:30
  #41
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då kan vi med andra ord ha nwo här i Sverige om kanske 100 år eller något sådant medan t.ex. Asien lär få vänta bra mycket längre eftersom man knappt har någon invandring i länder som Kina och Japan, och USA har ju redan klarat av den största invandringsvågen i jordens historia så de slipper väl också nwo då? Likadant med den "extrema individualismen" - det är ju knappast vad länderna i Asien gjort sig kända för..
Jag får helt enkelt intrycket att ni sitter och drar en massa globala nwo-slutsatser utifrån vad som händer på er egen bakgård.. Men världen är ju så mycket större och mer diversifierad än så.
Globalisterna måste börja någonstans, så de valde Europa och Amerika – även om juden George Soros nu även har börjat propagera för att få Japan att öppna sina gränser för sin egen demografiska utplåning. När det gäller USA så finns det en hel lista på städer där man som vit fotgängare reguljärt blir överfallen av barbariska negrer i stora flockar om man passerar fel ställe vid fel tidpunkt.
Citera
2017-07-08, 21:44
  #42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeuss
Globalisterna måste börja någonstans, så de valde Europa och Amerika – även om juden George Soros nu även har börjat propagera för att få Japan att öppna sina gränser för sin egen demografiska utplåning. När det gäller USA så finns det en hel lista på städer där man som vit fotgängare reguljärt blir överfallen av barbariska negrer i stora flockar om man passerar fel ställe vid fel tidpunkt.

Så i USA inför man NWO genom högerpolitik och att låta negerflockar slå ner vita som gått vilse, och i Europa inför man NWO genom vänsterpolitik och att kriga i Mellanöstern så jättemånga flyktingar ska ta sig hit och ta eller våldta våra kvinnor, och i Japan inför man NWO genom att Soros ber snällt.
Var det korrekt uppfattat?

Hur gör man i Afrika, Ryssland, övriga Asien, Australien, Oceanien, Kanada Latin- och Sydamerika?
Citera
2017-07-08, 23:28
  #43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Skulle vara intressant om fler kunde reflektera och kommentera detta, vilket jag själv ser som den enda intelligenta kommentaren hittills i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
...
Jag skulle säga att det inte så mycket är en agenda, som det är en konsekvens av globalistisk kapitalism och globalistisk vänsterliberalism, hur dessa ideologier håller på att förstöra världen, skapa ständiga krig och flyktingströmmar.
Citera
2017-07-09, 01:27
  #44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Nu tänker jag inte riktigt så, men det är inte särskilt svårt att lista ut en förklaring till detta om man tänker efter lite. Det finns gott om historiska dokument om ett visst rotlöst folk, och om hur de har förföljts genom tiderna. Man skulle kunna tänka sig en fruktan för ett enat, germanskt folk eller nått liknande... vad tror du om det?
Jag tror att det är en ytterst lokal företeelse som temporärt skulle kunna få begränsad politisk effekt. Hur det skulle ha någon som helst påverkan för att underlätta NWO-planer övergår mitt förstånd fullständigt.
Världen och människor fungerar helt enkelt inte enligt så simpla regler..
Citera
2017-07-09, 08:21
  #45
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så i USA inför man NWO genom högerpolitik och att låta negerflockar slå ner vita som gått vilse, och i Europa inför man NWO genom vänsterpolitik och att kriga i Mellanöstern så jättemånga flyktingar ska ta sig hit och ta eller våldta våra kvinnor, och i Japan inför man NWO genom att Soros ber snällt.
Var det korrekt uppfattat?

Hur gör man i Afrika, Ryssland, övriga Asien, Australien, Oceanien, Kanada Latin- och Sydamerika?
Hur man genomför ett projekt är inte det viktiga. Det är resultatet som är av betydelse. Sedan är inte kapitalism nödvändigtvis högerpolitik (se definitionen av höger-vänster–skalan).

Jag har väl aldrig påstått att Soros "ber snällt"? Han försöker snarare gå tillväga på samma sätt som han och hans gelikar har gjort i Europa – genom att pracka på dem en massa skuldkänslor och självhat. Allra helst hade de nog velat infiltrera japanska massmedier, affärsverksamheter och politiska positioner, men de smälter antagligen inte lika bra in bland värdfolket i Japan (tråd om hur judarna attackerar Japan).

I såväl Ryssland som Australien har man ju redan börjat. Sedan är ju Sydamerika redan kreoliseringens Mekka. När det gäller Afrika anser de nog att de kan ta makten med våld när de är klara på andra håll. Afrika är inte teknologiskt överlägset, så de känner nog att de inte behöver manipulera dem genom att ge dem skenhelig frihet och lova dem ett utopiskt drömsamhälle för att kunna styra över dem.
Citera
2017-07-09, 09:05
  #46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeuss
Hur man genomför ett projekt är inte det viktiga. Det är resultatet som är av betydelse. Sedan är inte kapitalism nödvändigtvis högerpolitik (se definitionen av höger-vänster–skalan).
Det har jag väl inte påstått heller - jag generaliserade förvisso hårt och skrev USA: höger, Europa: vänster, och vi är väl hyfsat kapitalistiska också?
Du har dock fel om definitionens ursprung - uttrycket kommer inte från 1500-talets England utan från franska revolutionen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Left...tical_spectrum

Citat:
Jag har väl aldrig påstått att Soros "ber snällt"? Han försöker snarare gå tillväga på samma sätt som han och hans gelikar har gjort i Europa – genom att pracka på dem en massa skuldkänslor och självhat. Allra helst hade de nog velat infiltrera japanska massmedier, affärsverksamheter och politiska positioner, men de smälter antagligen inte lika bra in bland värdfolket i Japan (tråd om hur judarna attackerar Japan).

I såväl Ryssland som Australien har man ju redan börjat. Sedan är ju Sydamerika redan kreoliseringens Mekka. När det gäller Afrika anser de nog att de kan ta makten med våld när de är klara på andra håll. Afrika är inte teknologiskt överlägset, så de känner nog att de inte behöver manipulera dem genom att ge dem skenhelig frihet och lova dem ett utopiskt drömsamhälle för att kunna styra över dem.
Väldigt rörigt och inkonsekvent verkar det hursomhelst - svårt att se hur detta splittrade agerande ska kunna leda till global NWO, eller varför man går så oerhört omständigt tillväga.
Det hela skriker efterkonstruktioner i högan sky..
Citera
2017-11-15, 15:08
  #47
Medlem
Gvb65aks avatar
Den som bestämmer på riktigt käkar upp dom och torterar dom i all evighet.
Citera
2017-11-15, 23:07
  #48
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Jag skulle säga att det inte så mycket är en agenda, som det är en konsekvens av globalistisk kapitalism och globalistisk vänsterliberalism, hur dessa ideologier håller på att förstöra världen, skapa ständiga krig och flyktingströmmar. Men du kanske gillar vad som händer och står bakom all denna förödelse.
Den gemensamma nämnaren är judarna som definitivt har en agenda.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback