Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-06, 13:00
  #1
Medlem
Vet någon om det är vanligt att man kan hyra radhus/villa i Sydney (eller kanske i andra storstäder i landet)?. Eller är det som i Sverige där det vanligast är så att lägenheter hyrs ut medan hus behöver köpas?.
Citera
2017-04-11, 06:52
  #2
Medlem
Tänker du hyra långsiktit eller kortsiktit?

Går alldeles utmärkt att hyra iofs för båda delar, men vissa uthyrare är mer angelägna för folk som vill bo minst 1 år. Bor själv i radhus, eller townhouse som det heter här och har gjort i strax 2 år på samma adress.

5 rum och kök föredlat på två våningar med terass, mitt i centrala Sydney. Ca 25 000 i månaden.

För att få en ide av pris för olika boendetyper i olika städer kan du använda dig av domain.com.au
Citera
2017-05-02, 21:00
  #3
Medlem
AirBnB är väl antagligen bästa alternativet. Annars brukar sådana sidor som hotels.com osv ha apartments som går att hyra..
Citera
2017-05-08, 09:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockj
Tänker du hyra långsiktit eller kortsiktit?

Går alldeles utmärkt att hyra iofs för båda delar, men vissa uthyrare är mer angelägna för folk som vill bo minst 1 år. Bor själv i radhus, eller townhouse som det heter här och har gjort i strax 2 år på samma adress.

5 rum och kök föredlat på två våningar med terass, mitt i centrala Sydney. Ca 25 000 i månaden.

För att få en ide av pris för olika boendetyper i olika städer kan du använda dig av domain.com.au

Fantastiska priser! I stockholm får man ju dela lägenhet med nån som vill ta ens anala oskuld för 7papp nu för tiden..
Citera
2017-05-14, 19:32
  #5
Medlem
Stavas fri marknad på bostadsrätter och inga jävliga bostadsrättsförmedlingar.

Skulle undvika airbnb och hotels om man planerar tripp längre än en månad! Domains.com.au, flatmates.com.au samt gumtree.com.au är vad som gäller!
Citera
2018-11-07, 17:49
  #6
Avstängd
kolla med AirBnB nog bästa alternativet lycka till !
Citera
2019-08-25, 18:34
  #7
Medlem
Vi var 4 st som hyrde ett hus i Australien och det var inga konstigheter. 37 dagar tror jag det var. Drygt 8 000 var.

Airbnb var det på.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2828011

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback