Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-06-02, 23:48
  #97
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygbyxorna
BigFatCone antar att du har lite erfarenhet i droger hur ser dagens ungdomar som konsumerar droger ut? Vilken stil kör man med? För övrigt tycker jag att tråden är intressant och skulle därför vilja bumpa den.
Du, inte en jävla aning. Jag är så pass gammal att kidsen ser mig som just gammal.
Citera
2018-06-04, 10:50
  #98
Medlem
Tygbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du, inte en jävla aning. Jag är så pass gammal att kidsen ser mig som just gammal.
Men, när du var ung hur kläde man sig då om man höll på med lite suspekta substanser?
Citera
2018-06-04, 11:35
  #99
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygbyxorna
Men, när du var ung hur kläde man sig då om man höll på med lite suspekta substanser?
Grejen är ju att "knarkare" inte är en subkultur i sig. Folk som knarkar klär sig helt enkelt inte på något särskilt sätt eftersom droger förekommer hela vägen från uteliggaren till kungahuset. Jag personligen är en sån där vanlig jeans och t-shirt-snubbe. Hoodie ibland, skjorta ibland, kavaj ibland.

Man kanske, eventuella skulle kunna generalisera lite om cannabisrökare men i övrigt vet jag verkligen inte.
Citera
2018-06-04, 12:09
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Idag ser minst hälften av alla tonårstjejer ut som blattar och pratar som blattar av de som är svenskar. Trist som sjutton att se alla dessa flickor se ut och låta som en turk eller arab. Hur kan det vara på modet att bryta på sitt modersmål och se ut som en modern kickers?

För att i den miljön dessa tjejer tvingas uppehålla sig i under dagarna så är svenskhet något fult och något som bara rasister ägnar sig åt. Att i det läget omfamna smutsen och göra den till sin livstil blir en överlevnadsstrategi.

Jag håller med, tycker det är en förbannat tråkig utveckling.
Vi var ett av de bästa folken i världen, något att vara stolt över. Den trenden vände 1975.
Citera
2018-06-05, 03:10
  #101
Medlem
75190255508s avatar
Sociala medier verkar ha tagit över en stor del av... ja, det sociala i allmänhet. Har träffat flera som säger att de har pojk-/flickvän utan att de någonsin träffat sin partner i verkligheten.

Något annat jag märkt är att allmän datorkunskap har sjunkit i takt med att mobiltelefonerna har tagit över. Mobilerna har tagit över folks vardag i den grad att allt men behöver göra går att göra med mobilen, så man gör det med mobilen.

Nu kanske jag låter gubbig, och det är jag säkert, men konserter och liknande är inte i närheten så roliga som innan mobilkamerorna kom.
Citera
2018-10-14, 13:34
  #102
Medlem
Tygbyxornas avatar
Ja, så vad gör tonåringar idag, ser man ens dom ute nuförtiden?
Citera
2018-10-14, 15:18
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tygbyxorna
Ja, så vad gör tonåringar idag, ser man ens dom ute nuförtiden?

Ja, de sticker ut näsan ibland. "Problemet" är att tonåringar idag inte ser ut som tonåringar längre. En 15-årig tjej och en 35-årig kvinna kan ibland vara förvillande lika.
Citera
2018-11-03, 18:48
  #104
Medlem
Tygbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Ja, de sticker ut näsan ibland. "Problemet" är att tonåringar idag inte ser ut som tonåringar längre. En 15-årig tjej och en 35-årig kvinna kan ibland vara förvillande lika.

Haha, det kan jag faktiskt hålla med om,. Bor i stockholm och jag tycker mig inte se några direkt stora gäng av barn i 13-14 års åldern, förutom araber som reppar en leva snabbt dö snabbt stil.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback