Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-06, 09:19
  #1
Medlem
Kan jag ta en drog en gång så jag blir förändrad i psyket för alltid med mycket energi och bli mycket pigg & effektiv?

Det är det enda jag eftersträvar.
Citera
2017-04-06, 09:29
  #2
Medlem
Förändrad i psyket? ta massa lsd och se om du permanent fastnar i en psykos. det finns fall där Lsd triggat igång schizofreni som legat latent hos personer.

vad är det du vill uppnå, det finns inga genvägar eller droger som fungerar som lösningar.

Jobba med din självkänsla och motivation istället för att ta droger

vill du få självförtroende så det närmsta du kommer till det du beskriver är att prova Amfetamin.
__________________
Senast redigerad av TheHighGround 2017-04-06 kl. 10:06.
Citera
2017-04-06, 09:34
  #3
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Kan jag ta en drog en gång så jag blir förändrad i psyket för alltid med mycket energi och bli mycket pigg & effektiv?

Det är det enda jag eftersträvar.

Nej jag tvivlar på att någon sådan "fix" existerar. Däremot så finns det ju en del naturliga och receptbelagda preparat som tillfälligt förändrar din perception och energinivåer till något "bättre" eller i vissa fall till det sämre beroende på olika faktorer.

Förslagsvis så ser du över dina levnadsvanor. Man bör äta energirik och hälsosam mat, hålla sig ifrån halvfabrikat och absolut hålla sig ifrån socker. Lördagsgodis är ju alltid ok.

Håll dig borta från rött kött. Fisk och kyckling utan tillsatser är okej enligt mig. Annars är det det gamla vanliga, mörkt bröd, fullkornsris, fullkornspasta, havregryn.

Ät mycket frukt och grönsaker. Ju mer färgstarkt desto mer nyttigheter i form av antioxidanter och vitaminer. På en dag äter jag någonstans mellan 2-3 bananer, 2 apelsiner, 1 brocoli, 1 paprika.

Vidare bör man sova på regelbundna tider, gärna innan kl 22:00 men absolut inte senare än 23:00.

För att öka sina energinivåer speciellt nu efter vintern så är det fördelaktigt att vistas utomhus så mycket som möjligt eller i alla fall ta en daglig promenad eller cykeltur. D-vitamin tillskott är också något att rekommendera för en nordbo.

Sist men inte minst, regelbunden träning. Varannan dag exempelvis. Vila och återhämtning är precis lika viktigt.

Skaffa dig ett arbete du trivs med. Du ska inte komma hem och känna dig som en slagsäck varje kväll.

Detta var bara några tips.
Citera
2017-04-06, 09:35
  #4
Medlem
Briasccas avatar
Spontant skulle jag säga att det inte finns någon drog som kan göra det du önskar. Effekten av en drog är antingen för kortvarig eller så är sidoeffekterna helt förgörande för det mål du har.

Istället bör du för att livslångt känna att du har energi/livsenergi ägna dig åt att känna dig själv, ditt eget temperament och ta reda på vad du kan tillföra mänskligheten. Du är viktig för oss andra men först när du funnit vad ditt livsuppdrag är. Energi får du också av att göra goda gärningar, bra saker, och bidra till att göra världen bättre. Sedan måste du äta bra, helst traditionellt, och förstås sova och skaffa dig en partner som gör att hela livsvandringen blir bättre, roligare och mer uthärdlig.


Lycka till!
Citera
2017-04-06, 09:36
  #5
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHighGround
Förändrad i psyket? ta massa lsd och se om du permanent fastnar i en psykos. det finns fall där Lsd triggat igång schizofreni som legat latent hos personer.

vad är det du vill uppnå, det finns inga genvägar eller droger som fungerar som lösningar.
Jobba med din självkänsla och motivation.

vill du få självförtroende så det närmsta du kommer till det du beskriver är att prova Amfetamin.

Pröva inte amfetamin, pröva inte LSD, ta dig i kragen och forma rutiner. Efter två veckor på gymmet och om du följer mina övriga tips så kommer du känna dig som en ny människa efteråt.
Citera
2017-04-06, 09:40
  #6
Medlem
ritafins avatar
Hej! Har du för det 1a någon diagnos fastställt via någon psykiatrisk mottagning?1
Citera
2017-04-06, 10:11
  #7
Medlem
Möjligtvis att en rejäl tripp skulle få dig att fatta hur viktigt det är att äta, sova och motionera bra, och på så sätt ge dig energi. Om än osannolikt.
Citera
2017-04-06, 11:09
  #8
Medlem
Scrapers avatar
Detta säger forskning i ämnet:

https://youtu.be/UgCDSbvdZrM
David Nutt: The New Psychedelic Revolution in Psychiatric Medicine
Citera
2017-04-06, 11:09
  #9
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Kan jag ta en drog en gång så jag blir förändrad i psyket för alltid med mycket energi och bli mycket pigg & effektiv?

Det är det enda jag eftersträvar.
Nej, inte en gång.
Då får du äta kroniskt med centralstimulerande.
Att försöka fejka till sig en ADD/ADHD diagnos är omöjligt så det blir olagliga grejer.

Kommer ge för mycket biverkningar att du troligtvis förstör ditt liv istället.
Citera
2017-04-06, 11:29
  #10
Medlem
Dynamiks avatar
Tränar du? Det ger precis den effekten du eftersträvar.
Citera
2017-04-06, 12:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Kan jag ta en drog en gång så jag blir förändrad i psyket för alltid med mycket energi och bli mycket pigg & effektiv?

Det är det enda jag eftersträvar.
Det är i princip biologiskt omöjligt. Dopaminflödet i hjärna följer de mönstren de gör på grund av en anledning. Däremot kan du träna upp positiva nervbarnor i hjärnan vilket gör att du kan känna att du har mycket energi, pigg & effektiv. Dock så finns det inga genvägar utan du måste jobba för att komma dit. Vissa försöker fuska sig dit med amfetamin och andra centralstimulerande men det förstör bara mer i längden. Kan du inte ta dig dit utan centralstimulerande så kommer det inte gå utan heller
Citera
2017-04-06, 12:04
  #12
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Kan jag ta en drog en gång så jag blir förändrad i psyket för alltid med mycket energi och bli mycket pigg & effektiv?

Det är det enda jag eftersträvar.

Motionera. Det utlöser många naturliga droger i din kropp. Tar du ut dig ordentligt så kommer endorfiner. Motion ger dig energi, den konsumerar inte energi som droger gör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback