Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-14, 14:36
  #13
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
F*n vet hur det blir med att "piffas till lite".

"Ubuntu 18.04 LTS will ship GNOME (including GNOME Shell) with ‘minimal Ubuntu customization’, rendering the community suggestions for refreshed designs, theming, and extension bundling are potentially moot."



“I think we should respect the GNOME design leadership by delivering GNOME the way GNOME wants it delivered.”


http://www.omgubuntu.co.uk/2017/04/ubuntu-gnome

Tråkigt, man ser ju också i kommentatorsfältet att många hade hoppats att Canonical skulle göra sin handpåläggning på Gnome shell men så verkar det alltså inte bli.

Den här kommentaren summerar upp ganska bra vad som skulle behövas göras:

Citat:
Using Ubuntu Gnome 17.04 now, and my first thoughts are:
- the top bar + app title bar + menu bar seems very inconsistent and space-consuming on some apps.

- the default icon theme is HORRRIFIC, and looks arcaic. What are those folder icons, OMG!?!?

- Extensions make gnome usable.

Hela den ensidiga betoningen på touch interface som Gnome3/Shell har känns ju också väldigt 2010.
Citera
2017-04-14, 16:41
  #14
Medlem
Tråkigt att det inte fungerade men bra att de inser det och erkänner att det är dags att lägga ned. Linuxvärlden skulle behöva ett bättre grafiskt gränssnitt men Unity var uppenbarligen inte rätt väg.
Citera
2017-04-21, 03:37
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Tråkigt att det inte fungerade men bra att de inser det och erkänner att det är dags att lägga ned. Linuxvärlden skulle behöva ett bättre grafiskt gränssnitt men Unity var uppenbarligen inte rätt väg.

Fast behöver den verkligen det? Varför? Grejen är ju, att ifall en blir stor så kommer det en fork av den, sedan blir det ingen enhetlighet iaf. Det jag ev kan önska var att det finns fler än KDE och LXQt som körde Qt.
Citera
2017-04-21, 10:25
  #16
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tråkigt, man ser ju också i kommentatorsfältet att många hade hoppats att Canonical skulle göra sin handpåläggning på Gnome shell men så verkar det alltså inte bli.

Den här kommentaren summerar upp ganska bra vad som skulle behövas göras:



Hela den ensidiga betoningen på touch interface som Gnome3/Shell har känns ju också väldigt 2010.


Gnomes standard icon tema ser för jävligt ut, där håller jag med. Det har dessutom varit uppe på tapeten hos Gnome utvecklarna ett flertal gånger de senaste åren. Senaste ändringen de gjorde var en färg ändring på folder ikonerna, för att få tyst på de värsta kritikerna antar jag.
Citera
2017-04-21, 10:26
  #17
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Fast behöver den verkligen det? Varför? Grejen är ju, att ifall en blir stor så kommer det en fork av den, sedan blir det ingen enhetlighet iaf. Det jag ev kan önska var att det finns fler än KDE och LXQt som körde Qt.

Budgie håller mig veterligen på att byta till Qt.
Citera
2017-05-01, 16:11
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Gnomes standard icon tema ser för jävligt ut, där håller jag med. Det har dessutom varit uppe på tapeten hos Gnome utvecklarna ett flertal gånger de senaste åren. Senaste ändringen de gjorde var en färg ändring på folder ikonerna, för att få tyst på de värsta kritikerna antar jag.

Man borde bara kunna plocka in ikonerna från Numix.
Citera
2017-05-02, 15:09
  #19
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Man borde bara kunna plocka in ikonerna från Numix.

Det vore absolut den smidigaste lösningen men prestigen gör väl att det aldrig skulle bli av. NIH-syndromet är starkt på open source sidan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback