Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-05, 12:34
  #1
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Har nu inte mediterat på 10 månader. Gjorde det dock för mycket, magi för mycket, allt occult och österländskt för mycket.

Min insikt: vi alla föds som tomma blad och är ett endokrint system. Känslan för en själv och andra blir bara snett i huvudet. Det är erfarenheterna som formar oss. Annars är vi bara ett kemiskt, elektriskt system. Blir bara fucked upp dessto mer man tänker på det.

"Fuck it" tänker jag och drar och gymmar istället samt fastar då jag inte gymmar.

Har inga problem annars, bara jävligt konstig insikt.

Det är alltså ingen skillnad på oss. Vi är ingenting.

Nu när jag har mitt "svar". Vad gör jag?
__________________
Senast redigerad av Choklad-Macka 2017-04-05 kl. 12:37.
Citera
2017-04-05, 13:00
  #2
Medlem
johanjosefssons avatar
Sant. Men jag brukar inte sitta i solstolen och tänka hur alla kemier i kropp och hjärna går högvarv, hur mina miljarders miljarders bakterier, atomer och organismer har världskrig i min kropp, hur syrien bombas till grus och hur många sjuka barn som dör i alla möjliga sorters svältsjukdomar. När jag sitter i min solstol är det enbart tre saker som betyder någon för mig: Värmen, den fina klarblå himlen och smaken på champagnen!

Livet är så enkelt. Varför gör vi det så komplicerat?

LEEEEEEEEEEEEEV!
Citera
2017-04-05, 13:08
  #3
Medlem
Maymons avatar
Skulle rekommendera att du fimpar joppen ett tag. Det är skönt för skallen att inte tänka sådär hela tiden.
Citera
2017-04-05, 14:59
  #4
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Sant. Men jag brukar inte sitta i solstolen och tänka hur alla kemier i kropp och hjärna går högvarv, hur mina miljarders miljarders bakterier, atomer och organismer har världskrig i min kropp, hur syrien bombas till grus och hur många sjuka barn som dör i alla möjliga sorters svältsjukdomar. När jag sitter i min solstol är det enbart tre saker som betyder någon för mig: Värmen, den fina klarblå himlen och smaken på champagnen!

Livet är så enkelt. Varför gör vi det så komplicerat?

LEEEEEEEEEEEEEV!

Fyfan vad bra du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Skulle rekommendera att du fimpar joppen ett tag. Det är skönt för skallen att inte tänka sådär hela tiden.

Det är nog joppe jag skulle behöva för att flumma på. Lever motsatt liv nu. Nyttigt som det går.
Citera
2017-04-05, 16:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
Har nu inte mediterat på 10 månader. Gjorde det dock för mycket, magi för mycket, allt occult och österländskt för mycket.

Min insikt: vi alla föds som tomma blad och är ett endokrint system. Känslan för en själv och andra blir bara snett i huvudet. Det är erfarenheterna som formar oss. Annars är vi bara ett kemiskt, elektriskt system. Blir bara fucked upp dessto mer man tänker på det.

"Fuck it" tänker jag och drar och gymmar istället samt fastar då jag inte gymmar.

Har inga problem annars, bara jävligt konstig insikt.

Det är alltså ingen skillnad på oss. Vi är ingenting.

Nu när jag har mitt "svar". Vad gör jag?

Vi är resultatet av vår egen syn på saker och ting, vi är blanka papper om vi bestämmer oss för det men även färgböcker på samma gång.
Siffran ett finns inte om du inte uttalar den.

Jag själv är av tron att allt är energier, och det finns positiv och negativ sådan - och vi funkar som magneter, det du skickar ut får du tillbaka.

Må bäst, och kom ihåg att du ÄR.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback