Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-05, 10:37
  #1
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Går det att titta på typ SVT1 med en parabol utan viasatkort el liknande?
__________________
Senast redigerad av Haid-D-Salaami 2017-04-05 kl. 10:41.
Citera
2017-04-05, 11:16
  #2
Medlem
Ondquists avatar
Både Viasat och Canal Digital har kort avsedda för de som bor såpass illa till i förhållande till vanliga marksändare så att det bara är satellitmottagning som fungerar för SVT-kanalerna.

Har för mig att man får betala en depositionsavgift för själva kortet (som bara låser upp SVT-kanalerna), men i övrigt gratis.
Citera
2017-04-05, 12:14
  #3
Medlem
janwindahls avatar
TV-, bild- och mediautrustning --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Mod
Citera
2017-04-05, 13:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Både Viasat och Canal Digital har kort avsedda för de som bor såpass illa till i förhållande till vanliga marksändare så att det bara är satellitmottagning som fungerar för SVT-kanalerna.

Har för mig att man får betala en depositionsavgift för själva kortet (som bara låser upp SVT-kanalerna), men i övrigt gratis.

viasat där får man tv1+tv2 utan kort och utan depositionsavgift

Med vänlig hälsning
t
Citera
2017-04-05, 14:45
  #5
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
viasat där får man tv1+tv2 utan kort
Hur menar du nu? Viasat sänder inte SVT-kanalerna FTA från satellit, alltså behövs ett gratiskort om man har en konventionell mottagare för DVB-S.
Citera
2017-04-05, 16:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Hur menar du nu? Viasat sänder inte SVT-kanalerna FTA från satellit, alltså behövs ett gratiskort om man har en konventionell mottagare för DVB-S.

jag har en gammal viasat box pace modell 45 och där behövs inget kort jag bara ringde till viasat ,
man fick uppge box id sen fick man bild på tv1+tv2

tilläggas att det är rätt många år sen jag ringde då på den tiden fick man även tv4+tv6 oxså, men de drog dom in så det är bara 1 o 2 som funkar idag

https://www.viasat.se/kundservice/ab...31-svt-paketet

Med vänlig hälsning
t
__________________
Senast redigerad av tergo 2017-04-05 kl. 16:22.
Citera
2017-04-05, 18:22
  #7
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
jag har en gammal viasat box pace modell 45
Aha, kortet "inbyggt" i mottagaren skulle man kunna säga. Sändningarna sker som sagt inte FTA, utan kodat.
Citera
2017-04-05, 18:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Aha, kortet "inbyggt" i mottagaren skulle man kunna säga. Sändningarna sker som sagt inte FTA, utan kodat.

kortet är inbyggt (till vissa funktioner behövs nog kortet)

men om fta kanalerna är kodade?

https://www.viasat.se/sites/viasat.s...0_20140821.pdf

Med vänlig hälsning
t
Citera
2017-04-05, 19:53
  #9
Medlem
Det är CA modul eller en softcam som avkodar kanalerna.
Kortet är bara till för information om ditt abonnemang och liknande.
Genom att att lägga in i deras system själva boxid så är det tillräckligt för att det ska låsa upp kanalerna.
Det ska gå lägga in det boxid i en softcam och kunna använda det på flera mottagare med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback