Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-05, 03:19
  #1
Medlem
Hebbemons avatar
Tjenare

Igår när jag var på en arbetsintervju på det lokala STC gymmet så blev mina skor stulna, kom ner från intervjun och så var dem borta. Drygt en vecka gamla skor så 1,5k slängt i sjön... Efter jag märkt att dem var borta hjälpte personalen mig så jag satt och kolla igenom kameran och såg en person som såg ut att ta dem, personen gick in och ut ifrån gymmet utan att blippa kortet så namn fick man ej men såg tydligt på kameran att det var han. Jag gjorde en polisanmälan kvällen då de inträffa och gav iväg signalemente och all information dem var intresserade av.

Fram till frågan, vad tror ni om detta? kommer snuten ta fast personen då det verkar finnas starka bevis? Kommer jag få tillbaka skorna eller någon sorts ersättning, första gången jag anmäler en stöld så vet inte hur det brukar sluta.

Tack på förhand
Citera
2017-04-05, 03:26
  #2
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebbemon
Tjenare

Igår när jag var på en arbetsintervju på det lokala STC gymmet så blev mina skor stulna, kom ner från intervjun och så var dem borta. Drygt en vecka gamla skor så 1,5k slängt i sjön... Efter jag märkt att dem var borta hjälpte personalen mig så jag satt och kolla igenom kameran och såg en person som såg ut att ta dem, personen gick in och ut ifrån gymmet utan att blippa kortet så namn fick man ej men såg tydligt på kameran att det var han. Jag gjorde en polisanmälan kvällen då de inträffa och gav iväg signalemente och all information dem var intresserade av.

Fram till frågan, vad tror ni om detta? kommer snuten ta fast personen då det verkar finnas starka bevis? Kommer jag få tillbaka skorna eller någon sorts ersättning, första gången jag anmäler en stöld så vet inte hur det brukar sluta.

Tack på förhand
Det kommer läggas ner, direkt. låt mig gissa, det var en arab?
Citera
2017-04-05, 03:28
  #3
Medlem
Hebbemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Det kommer läggas ner, direkt. låt mig gissa, det var en arab?

Hur visste du? hahaha, ja det var det faktiskt 2 meter lång arab med väldigt blankt huvud... Enligt gymmet har dem sett han där förr

Roliga var att på videon gick han inte ens in och gymma, han stod i det skorummet aslänge och bara fippla med väskan, sen var han borta 20 min och kom tillbaks gick in i skorummet la ner något mer och tagga, spekulerade om snubben åkte hem och lämna skorna och sedan kom tillbaks för att ta ytterligare ett byte
Citera
2017-04-05, 03:30
  #4
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebbemon
Hur visste du? hahaha, ja det var det faktiskt 2 meter lång arab med väldigt blankt huvud... Enligt gymmet har dem sett han där förr

Roliga var att på videon gick han inte ens in och gymma, han stod i det skorummet aslänge och bara fippla med väskan, sen var han borta 20 min och kom tillbaks gick in i skorummet la ner något mer och tagga, spekulerade om snubben åkte hem och lämna skorna och sedan kom tillbaks för att ta ytterligare ett byte
blankt huvud?
Citera
2017-04-05, 03:31
  #5
Medlem
Topol-Ms avatar
1, varför tar du inte med ett par skor för 1500:- och låser in dom i skåpet?
2, Polisen lär nog inte ens lukta på din anmälan innan dom skriver av den tyvärr.
3, håll i det du vill behålla tjuvjävlar finns överallt.
Citera
2017-04-05, 03:32
  #6
Medlem
Hebbemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
blankt huvud?

Yes, alltså helt skallig inte ett litet hårstrå på hans huvud.
Citera
2017-04-05, 03:33
  #7
Medlem
Hebbemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topol-M
1, varför tar du inte med ett par skor för 1500:- och låser in dom i skåpet?
2, Polisen lär nog inte ens lukta på din anmälan innan dom skriver av den tyvärr.
3, håll i det du vill behålla tjuvjävlar finns överallt.

Övervägde det men trodde jag skulle bli klar väldigt fort, fast det tog såklart en stund med intervjun. Stod så jävla många andra skor där och tänkte det var lika bra att ställa dem där om jag nu skulle in och ut snabbt, men mja lätt att vara efterklok..
Citera
2017-04-05, 05:29
  #8
Avstängd
DevilsDens avatar
Du är medveten om vad du måste göra nu elr? du blev av med skor för 1500kr, ska du tillåta det? nu är inte 1500kr så mycket, men sköter du det rätt så får du tillbaka 1500+ 1000 för stölden.

50/50 på om polisen har tid med det där.
__________________
Senast redigerad av DevilsDen 2017-04-05 kl. 05:44.
Citera
2017-04-05, 05:44
  #9
Medlem
Hebbemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Du är medveten om vad du måste göra nu elr? du blev av med skor för 1500kr, ska du tillåta det? nu är inte 1500kr så mycket, men sköter du det rätt så får du tillbaka 1500+ 1000 för stölden.


Jag har gjort det jag kan, ringt polisen gjort en anmälan och lämnat ALL info dem behöver, signalemente, tider, bevis och allt. Det tråkiga var dock att personen inte var kvar i lokalen när vi hade fastställt att det var denna snubben, skulle med glädje konfronterat babben
Citera
2017-04-05, 06:02
  #10
Medlem
D3ans avatar
Varför tar man av sig skorna när man går på intervju?
Citera
2017-04-05, 06:12
  #11
Medlem
Chiefduskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Varför tar man av sig skorna när man går på intervju?
Kanske var lyftarskor med klack som inte är så sköna att gå i längre sträckor
Citera
2017-04-05, 06:17
  #12
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Varför tar man av sig skorna när man går på intervju?

Brukar finnas en skogräns på alla gym.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback