Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-04, 23:46
  #1
Medlem
Undrar om det finns någon här som är bra på photoshop eller som kan hjälpa mig med en bild.
Har ett foto som är svartvit som jag skulle vilja ha i färg, originalfotot är i färg men den bilden har försvunnit från både datorn och mobilen och har endast den i svartvit kvar. Så någon som kan, har tips eller vet om det är möjligt att få den i färg igen?
Citera
2017-04-04, 23:53
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Här kanske.

http://demos.algorithmia.com/colorize-photos/
Citera
2017-04-09, 20:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidequeenking
Undrar om det finns någon här som är bra på photoshop eller som kan hjälpa mig med en bild.
Har ett foto som är svartvit som jag skulle vilja ha i färg, originalfotot är i färg men den bilden har försvunnit från både datorn och mobilen och har endast den i svartvit kvar. Så någon som kan, har tips eller vet om det är möjligt att få den i färg igen?
Är du seriös? Det är som att be om att få tillbaka ett uppeldat träd...
Citera
2017-04-19, 17:37
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Är du seriös? Det är som att be om att få tillbaka ett uppeldat träd...

Min farfar var fotograf och colorist, lyckades han göra färgfoton av svartvita orginal redan på 30-talet tror jag din liknelse haltar betänkligt då vi nu 2017 har betydligt bättre teknik.
Citera
2017-04-19, 21:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Min farfar var fotograf och colorist, lyckades han göra färgfoton av svartvita orginal redan på 30-talet tror jag din liknelse haltar betänkligt då vi nu 2017 har betydligt bättre teknik.
Det är en jävla skillnad på att HANDKOLORERA bilder och "få tillbaka färgen" på en bild där man slagit samma alla kanaler till en svart. Så nej, min liknelse haltar inte... Man kan alltid fälla ett nytt träd - men det är inte samma.
Citera
2017-04-23, 11:41
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är en jävla skillnad på att HANDKOLORERA bilder och "få tillbaka färgen" på en bild där man slagit samma alla kanaler till en svart. Så nej, min liknelse haltar inte... Man kan alltid fälla ett nytt träd - men det är inte samma.


Det är ingen som sagt "få tillbaka färgen" mer än du. Du hävdar med svordomar att det är omöjligt att färgsätta ett svartvitt foto 2017, känns något svagbegåvat.

Självklart kan den svartvita bilden färgsättas, frågan är om Ts hittar hjälp här på Flashback..
Citera
2017-04-23, 12:09
  #7
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det är ingen som sagt "få tillbaka färgen" mer än du.


förutom TS i topic då, men det missar man ju lätt
Citera
2017-04-25, 23:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det är ingen som sagt "få tillbaka färgen" mer än du. Du hävdar med svordomar att det är omöjligt att färgsätta ett svartvitt foto 2017, känns något svagbegåvat.

Självklart kan den svartvita bilden färgsättas, frågan är om Ts hittar hjälp här på Flashback..
Det är inge mer än du som inte kan läsa....

Citat:
Få tillbaka färg på ett svartvitt foto
Och eftersom du uppenbarligen utger dig för att var expert på ämnet kan ju du berätta hur man gör istället för att kalla andra svagbegåvad. Seså fram med svaret nu - för du VET ju att det går.
__________________
Senast redigerad av martinator 2017-04-25 kl. 23:58.
Citera
2017-04-26, 07:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidequeenking
Undrar om det finns någon här som är bra på photoshop eller som kan hjälpa mig med en bild.
Har ett foto som är svartvit som jag skulle vilja ha i färg, originalfotot är i färg men den bilden har försvunnit från både datorn och mobilen och har endast den i svartvit kvar. Så någon som kan, har tips eller vet om det är möjligt att få den i färg igen?
Få tillbaka färg är omöjligt (om vi snackar standardbilder där inte färglager finns med och är avaktiverat).

Färglägga bilden själv är fullt möjligt.

Finns mängder med guider på internet. Man jobbar med lager. Just nu minns jag inte exakt hur man gjorde för man arbetar med 3 olika lager för varje färg. Det är en tidsödande process. Jag har gjort 2 bilder men varje bild tog typ 6 timmar. Men det är såklart för att jag är pedant och var nybörjare.
Citera
2017-04-26, 18:23
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
förutom TS i topic då, men det missar man ju lätt


I topic står det att läsa att TS önskar färg på fotot, det står ingenstans att hen önskar orginalfärgerna tillbaka...

Citera
2017-04-26, 18:26
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är inge mer än du som inte kan läsa....

Plaguetongue tycks vara en kandidat bortsett från dig, var du har fått det ifrån att jag inte kan läsa har jag ingen aning om men i den punkten lovar jag att du har fel.
Citera
2017-04-26, 19:05
  #12
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I topic står det att läsa att TS önskar färg på fotot, det står ingenstans att hen önskar orginalfärgerna tillbaka...



Men är du på droger eller? Tråden heter citat: "Få tillbaka färg på ett svartvitt foto"

Här har du några egna facepalms blindstyre
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback