Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-04, 22:35
  #1
Medlem
ScHoolboyZs avatar
Hej! Jag har haft spasmofen utskrivet mot gallsten smärta i ett helt år. Jag har opererat bort gallblåsan nyligen och skall nu trappa ner spasmofen. Max dosen på spasmofenen var 4 st suppar per dag. I början räckte 2 suppar åt gången för att nå ''Nirvana" sen började toleransen kräva 3 till 4 st åt gången.

Jag brukade alltid få slut på skiten innan nästa intervall. Jag har suttit på 3-4 suppar åt gången uppdelad i två sessioner om dan tills skiten tar slut. Sen köper jag typ tram och cittar för att lindra AT'n tills nästa uttag.

Nu Kommer läkaren sänka dosen till två suppar om dagen som inte funkar ett skit för mig. Så nu tänkte jag spara mina suppar tills det blir många och bara hobby knarka under helgen. Jag har tillgång till ikto och stess tror ni dessa kan ge bra hjälp under AT'n? Ska jag köra båda eller bara det ena? isf vilken? Tacksam för råd!
Citera
2017-04-04, 22:42
  #2
Medlem
Att hobby knarka opiater nån gång i veckan funkar sällan ska du veta. Annars så skulle jag trappa ner under nån vecka och sen försöka klippa det så snabbt som möjligt bara rakt av.

Har själv varit i opiatträsket och där vill du inte hamna, sluta medans du kan men du kommer förmodligen inte lyssna på det här rådet tyvärr.
Citera
2017-04-04, 22:45
  #3
Medlem
ScHoolboyZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artorius
Att hobby knarka opiater nån gång i veckan funkar sällan ska du veta. Annars så skulle jag trappa ner under nån vecka och sen försöka klippa det så snabbt som möjligt bara rakt av.

Har själv varit i opiatträsket och där vill du inte hamna, sluta medans du kan men du kommer förmodligen inte lyssna på det här rådet tyvärr.
Beklagar! Jag vet hur det är man blir jo tvär kär i dem
Citera
2017-04-04, 22:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScHoolboyZ
Beklagar! Jag vet hur det är man blir jo tvär kär i dem

Yes jag vet, har ett par år sen tillbaka också haft en stor kärlek till den drogen. Då sket jag fullständigt i alla råd då jag var blind och bara såg det positiva och ännu inte hade upplevt drogträsket och speciellt opiaternas förödande konsekvenser. Romansfasen håller inte särskilt länge.

Gå emot den kärlekskänslan då den är inte är äkta och bara vaggar dig in i en falsk trygghet.

Klipp det helt, håll ut ett tag så släpper tankarna och du slipper utveckla ett långt psykiskt beroende som kan ta död på dig.
Citera
2017-04-04, 23:05
  #5
Medlem
ScHoolboyZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artorius
Yes jag vet, har ett par år sen tillbaka också haft en stor kärlek till den drogen. Då sket jag fullständigt i alla råd då jag var blind och bara såg det positiva och ännu inte hade upplevt drogträsket och speciellt opiaternas förödande konsekvenser. Romansfasen håller inte särskilt länge.

Gå emot den kärlekskänslan då den är inte är äkta och bara vaggar dig in i en falsk trygghet.

Klipp det helt, håll ut ett tag så släpper tankarna och du slipper utveckla ett långt psykiskt beroende som kan ta död på dig.
Jag förstår dig min vän! Jag har jo på nått sätt fått nog också. Men leva med en blodcancer är inte direkt en verklighet kärlek för mig. Jag vill jo sluta men det är väldigt svårt eftersom skiten ger mig så mkt kärlek oavsett om det fake
Citera
2017-04-05, 17:16
  #6
Medlem
ScHoolboyZs avatar
Läkaren skrev ut klonidin och spasmofen idag. Hon sa att klonidin är jätte bra under nedtrappnig. Kan någon bekräfta ifall det är en bra metod med klonidin?
Citera
2017-04-06, 09:02
  #7
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScHoolboyZ
Läkaren skrev ut klonidin och spasmofen idag. Hon sa att klonidin är jätte bra under nedtrappnig. Kan någon bekräfta ifall det är en bra metod med klonidin?
Clonidine eller Catapressan som läkemedlet som du kan få i Sverige heter funkar bra mot opiatabstinens. Det är en betablockerare.

Den hjälper inte lika mycket som benso eller lyrica mot måendet men det är bättre än ingenting!

Jag tycker du ska ge upp tanken att hobbyknarka opiater!
Jag är kanske biased för att jag inte klarade av det. Slutade med heroin, och nu subutex.
Men jag har so far inte träffat någon som klarat av det, tyvärr.

Hade en polare som trodde sig vara odödlig, och som fan verkade vara det också. Han lyckades sköta det riktigt länge, men han går på heroin och är fast i skiten på riktigt nu.

Slippery slope det där.

Tycker du ska vara ärlig med läkaren, trappa ur det ordentligt och försök vara utan helt.
Då får du veta på riktigt hur psykiskt beroende du verkligen blivit när det fysiska gett med sig.
Gissar på att det står värre till än du tror.

Det är omöjligt att gå tillbaka till hobbyknarkande när du passerat den linjen med opiater, är min erfarenhet.

Lycka till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback