Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-04, 21:35
  #1
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Denna skit är så jävla skön, fast så sjukt farlig. Någon som håller med mig?

Går ut på att öppna sina "chakran" genom en sorts hyperventilation, även kyla ner kroppen i isbad. Holländaren wim hof förespråkar detta, kallbad kan ge överskott på noradrenalin och säkert psykologiska problem.

Min erfarenhet av tummo-meditation är inte bra. Vem har gjort den?

Jag blev helt väck alltså. Mådde förvisso bra men tro det eller ej så drogs jag till saker som satanism och magick då jag gjorde dessa avancerade övingar. gjorde dessa avancerade övningar på tok för mycket, stannade bilen på parkeringar och hyperventilera, morgon som kväll och eftersom det höjjer kroppstempen blev jag beroende av kallbad..
__________________
Senast redigerad av Choklad-Macka 2017-04-04 kl. 21:37.
Citera
2017-04-04, 22:36
  #2
Medlem
gk.su.0159s avatar
Man kan äta is om man bantar
Citera
2017-04-04, 23:27
  #3
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
Denna skit är så jävla skön, fast så sjukt farlig. Någon som håller med mig?

Går ut på att öppna sina "chakran" genom en sorts hyperventilation, även kyla ner kroppen i isbad. Holländaren wim hof förespråkar detta, kallbad kan ge överskott på noradrenalin och säkert psykologiska problem.

Min erfarenhet av tummo-meditation är inte bra. Vem har gjort den?

Jag blev helt väck alltså. Mådde förvisso bra men tro det eller ej så drogs jag till saker som satanism och magick då jag gjorde dessa avancerade övingar. gjorde dessa avancerade övningar på tok för mycket, stannade bilen på parkeringar och hyperventilera, morgon som kväll och eftersom det höjjer kroppstempen blev jag beroende av kallbad..

Ok, kan du beskriva tekniken i steg?
Citera
2017-04-14, 15:49
  #4
Medlem
Freixenets avatar
Är nog klokt att utforska detta tillsammans med en lärare. Kraftfulla metoder kan slå fel.
Har bara läst om detta, tibetanskt tror jag.
Citera
2017-04-14, 20:16
  #5
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, kan du beskriva tekniken i steg?

Du drar in fort andas ut långsamt halvt ggr 20 eller 40

Sen blåser du ut andas in och ut igen. Håller ute andan i utan luft i lungor 2-4 minuter.

4 set minst.

Sen isbadar du 10 min minst
Citera
2017-04-14, 20:18
  #6
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freixenet
Är nog klokt att utforska detta tillsammans med en lärare. Kraftfulla metoder kan slå fel.
Har bara läst om detta, tibetanskt tror jag.

Har fått distans reiki och ska få i närhet. Det har hjälpt. Mer lugn och jordad inte lika hög i de övre chakran. Har åtminståne ett rotchakra nu.

Var helt sjukt. Talet 21 nojja jag alltid på att komma till i min andning av någon anledning. Hela min intuition sa emot talet 21 hela tiden.

Vad har du läst btw?
Citera
2017-04-14, 20:27
  #7
Medlem
Freixenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
Har fått distans reiki och ska få i närhet. Det har hjälpt. Mer lugn och jordad inte lika hög i de övre chakran. Har åtminståne ett rotchakra nu.

Var helt sjukt. Talet 21 nojja jag alltid på att komma till i min andning av någon anledning. Hela min intuition sa emot talet 21 hela tiden.

Vad har du läst btw?
Kommer inte ihåg. Nåt med Chögyam Trungpa kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback