Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-04, 19:17
  #1
Medlem
Bra att ni skriver i trådarna här, annars skulle jag nog bli ganska uppjagad av att tro att alla elaka konspirationer är Sanna!

Det är lätt i ett svagt ögonblick att tro på några! Jag tror inte på konspirationer rörande 9/11, Palme, Estonia, Illuminati! Inte heller chemtralis eller ödleteorier!

Däremot tror jag på en slags ondskefull elit, kalla det NWO, eltablissemanget eller vad du vill! Med ondskefull menas att de inte har folkets bästa på agendan utan sitt eget bästa!

Jag tror att det en typ av söndringsteknik som fått fäste, där vi tvingas bråka om multikultur, feminism, värdegrund, hbtq, normkritik osv, istället för att prata riktiga frågor! Pensionärer svälter under tiden..

Jag tror också att denna ondskefulla elit har korrelation med judar! Det finns ett samspel där, som man säger inom statistik! Med det sagt är inte alla judar ondskefulla såklart!

Vad tror ni om denna elit som vill härska och ha kontrollen. Även om de inte medvetet söndrar så blir det resultatet av deras egenintresse! Eliten kanske skulle funnits även utan judar, svårt att säga, men som det ser ut idag finns en korrelation!

Hustoriskt kan ju nämnas ryska revolutionen, bolsjevismen som finansierades av eliten, initiativet till federal reserve 1913, avskaffandet av dollarns uppbackning av guld på 70talet! Nu kunde eliten skapa pengar ur tomma intet och förslava befolkningen ytterligare!

Ja, tror nu på det här? Och tror ni på någon konspirationsteori över huvud taget, eller debunkar ni allt?

Tack på förhand
2017-04-04, 19:43
  #2
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Däremot tror jag på en slags ondskefull elit, kalla det NWO, eltablissemanget eller vad du vill! Med ondskefull menas att de inte har folkets bästa på agendan utan sitt eget bästa!

Jag tror att det en typ av söndringsteknik som fått fäste, där vi tvingas bråka om multikultur, feminism, värdegrund, hbtq, normkritik osv, istället för att prata riktiga frågor! Pensionärer svälter under tiden..

Jag tror också att denna ondskefulla elit har korrelation med judar! Det finns ett samspel där, som man säger inom statistik! Med det sagt är inte alla judar ondskefulla såklart!

Vad tror ni om denna elit som vill härska och ha kontrollen. Även om de inte medvetet söndrar så blir det resultatet av deras egenintresse! Eliten kanske skulle funnits även utan judar, svårt att säga, men som det ser ut idag finns en korrelation!

Hustoriskt kan ju nämnas ryska revolutionen, bolsjevismen som finansierades av eliten, initiativet till federal reserve 1913, avskaffandet av dollarns uppbackning av guld på 70talet! Nu kunde eliten skapa pengar ur tomma intet och förslava befolkningen ytterligare!
Det blir lite definitionsfråga på en del av detta. Rika och mäktiga människor är väl som folk, de kommer naturligtvis prata med varandra och om de har synergi bland sina idéer är det inte så konstigt att man agerar på detta. Det är i princip inte konstigare än att folk som inte är i "eliten" träffas och diskuterar saker, kanske hör från varandra om jobb eller aktietips eller liknande.

Det finns nog något liknande inom mediavärlden (även om jag i stor utsträckning tror att medieflödet är mer fokuserat på lösnummer och ekonomi än ondska, men det får blir en annan debatt), det är inte så hemskt konstigt att folk påverkar varandras perspektiv och skriver efter sina perspektiv.

Frågan är väl om man kan dra detta så långt som en specifik konspiration eller en new world order. Konspiration kan man kanske kalla det, rent definitionsmässigt, typ som i det där citatet av Adam Smith, "People of the same trade seldom meet together, even for merriment and diversion, but the conversation ends in a conspiracy against the public" (d.v.s. inte unikt för "eliten"). New world order är nog lite i överkant, dock, själv skulle jag gissa mer på en bunt knösar som känner varandra. Om vi går på min mindre konkreta uppfattning kan man också se hur gränserna blir lite flytande. Inte så mycket en world order som ett löst nätverk som sprider sig som de flesta nätverk.

Judar är överrepresenterade bland rika och mäktiga, och det är möjligt att judars intresse av varandra hjälper den effekt jag pratar om. På så sätt kan det du pratar om förklaras utan större koppling mellan judendom och ondska (du nämnde att det inte innebär att alla judar är onda, men du lät bli att uttala dig om huruvida du tror att judendomen är korrelerad med ondska om man kontrollerar för "eliten").

Om vi tar min uppfattning av konspiration här, så är det varken möjligt att motverka eller konstigt att folk pratar samman sig. Är du ute efter något utöver det?
__________________
Senast redigerad av yggdrazil 2017-04-04 kl. 19:45.
2017-04-04, 19:43
  #3
Medlem
patriot8s avatar
Judiska maktförhållanden och subversiv verksamhet är inte en "konspirationsteori", det räcker med att ta en titt på ägandeförhållanden bland finanser och media så framstår dessa maktförhållanden svart på vitt.

Det är knappast en tillfällighet att judisk media och lobbygrupper alla propagerar för just mångkultur, massinvandring, mångfald, hbtq, normkritik, feminism osv. till västvästvärlden.

De vet mycket väl vad dagens politik leder till, det är därför dom står bakom den.
Samtliga "samhällsfenomen" som listas upp ovan kan alla spåras till dess gemensamma kulturmarxistiska överideologi som skapades av judar i Frankfurtskolan.
2017-04-04, 19:56
  #4
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Judar är överrepresenterade bland rika och mäktiga, och det är möjligt att judars intresse av varandra hjälper den effekt jag pratar om. På så sätt kan det du pratar om förklaras utan större koppling mellan judendom och ondska (du nämnde att det inte innebär att alla judar är onda, men du lät bli att uttala dig om huruvida du tror att judendomen är korrelerad med ondska om man kontrollerar för "eliten").

Om vi tar min uppfattning av konspiration här, så är det varken möjligt att motverka eller konstigt att folk pratar samman sig. Är du ute efter något utöver det?
Det beror ju på vad vi menar med "ondska". De som vill fylla våra nationer med primitiva folkslag från tredje världen har såklart inte Europa och dess folks bästa för ögonen.

Ur vårt perspektiv utgör dom ondska av värsta slag, då de vill se oss och våra nationer utrotas. Men från judarnas håll så ses försvagningen av våra nationer som något som kan gynna deras intressen, så de kan lyfta fram sig själva på vår bekostnad, vilket ses som något positivt och gott.

Judiskt konspirerande i västerländska länder är i vart fall ren ondska för europeiska folkslag.
Du hävdar att det är omöjligt att motverka men jag vill hävda motsatsen, det är väldigt enkelt.

Ett förbud för judar (och andra utländska aktörer) från att ha inflytande i våra nationer skulle lösa problemet snabbt och effektivt. Om vi hade haft en sådan lag från början så skulle den smygande revolution som idag ägt rum, aldrig ha ägt rum, och alla de problem vi står inför idag skulle inte existera.
2017-04-04, 21:18
  #5
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Det beror ju på vad vi menar med "ondska". De som vill fylla våra nationer med primitiva folkslag från tredje världen har såklart inte Europa och dess folks bästa för ögonen.

Ur vårt perspektiv utgör dom ondska av värsta slag, då de vill se oss och våra nationer utrotas. Men från judarnas håll så ses försvagningen av våra nationer som något som kan gynna deras intressen, så de kan lyfta fram sig själva på vår bekostnad, vilket ses som något positivt och gott.

Judiskt konspirerande i västerländska länder är i vart fall ren ondska för europeiska folkslag.
Du hävdar att det är omöjligt att motverka men jag vill hävda motsatsen, det är väldigt enkelt.

Ett förbud för judar (och andra utländska aktörer) från att ha inflytande i våra nationer skulle lösa problemet snabbt och effektivt. Om vi hade haft en sådan lag från början så skulle den smygande revolution som idag ägt rum, aldrig ha ägt rum, och alla de problem vi står inför idag skulle inte existera.
Med tanke på TS förslag att det är denna konspiration som får oss att "bråka om multikultur" såg jag till att mina argument är okopplade till invandringsdebattens olika sidor. Det får du ta med TS istället för mig.
2017-04-04, 21:41
  #6
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Bra att ni skriver i trådarna här, annars skulle jag nog bli ganska uppjagad av att tro att alla elaka konspirationer är Sanna!

Det är lätt i ett svagt ögonblick att tro på några! Jag tror inte på konspirationer rörande 9/11, Palme, Estonia, Illuminati! Inte heller chemtralis eller ödleteorier!

Däremot tror jag på en slags ondskefull elit, kalla det NWO, eltablissemanget eller vad du vill! Med ondskefull menas att de inte har folkets bästa på agendan utan sitt eget bästa!

Jag tror att det en typ av söndringsteknik som fått fäste, där vi tvingas bråka om multikultur, feminism, värdegrund, hbtq, normkritik osv, istället för att prata riktiga frågor! Pensionärer svälter under tiden..

Jag tror också att denna ondskefulla elit har korrelation med judar! Det finns ett samspel där, som man säger inom statistik! Med det sagt är inte alla judar ondskefulla såklart!

Vad tror ni om denna elit som vill härska och ha kontrollen. Även om de inte medvetet söndrar så blir det resultatet av deras egenintresse! Eliten kanske skulle funnits även utan judar, svårt att säga, men som det ser ut idag finns en korrelation!

Hustoriskt kan ju nämnas ryska revolutionen, bolsjevismen som finansierades av eliten, initiativet till federal reserve 1913, avskaffandet av dollarns uppbackning av guld på 70talet! Nu kunde eliten skapa pengar ur tomma intet och förslava befolkningen ytterligare!

Ja, tror nu på det här? Och tror ni på någon konspirationsteori över huvud taget, eller debunkar ni allt?

Tack på förhand
Jag tror på konspirationsteorier helt klart, knappast de sorter som brukar dyka upp här inne dock utan mer "jordnära" och småskaliga teorier om företag som bildar karteller och dylikt. Att det även förekommer "större" konspirationer är ju också tveklöst men chansen att någon ska lyckas hitta dem utifrån sina fördomar och youtube är förstås mikroskopisk..

Dock tycker jag oftast det är så jävla trist att diskutera judar så därför känns den här tråden ytterst olockande. Det måste liksom finnas något lite mer spännande att bemöta än ytterligare en tråd med påståenden att judar styr världen..

Slutligen vill jag ge yggdrazil en eloge för ett välskrivet inlägg som jag håller med om till fullo:
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Det blir lite definitionsfråga på en del av detta. ..... Om vi tar min uppfattning av konspiration här, så är det varken möjligt att motverka eller konstigt att folk pratar samman sig. Är du ute efter något utöver det?

EDIT: Om konspirationsteorierna om judars världsherravälde undrar jag hur någon kan tro att ett gäng skulle satt sig ner för några hundra år sedan och gjort upp en minutiös plan för hur de om några generationer ska ta över världen, organisera krig, styra politiken, bankerna, media, flyktingströmmar etc och sedan lyckats följa och genomföra denna plan i århundraden (dock utan att ännu lyckas med vare sig världsherravälde eller nwo eller populationsminskning etc etc).
Sverige, USA och många andra länder lyckas knappt hitta en folkvald ledare som inte verkar helt dum i huvudet - men här påstås alltså ett helt folkslag vara fullständigt samspelta, organiserade och överlägsna resten av jordens befolkning på i stort sett alla områden - de vore nästan värda att styra över oss andra om denna fantasi vore ens avlägset sann...
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-04 kl. 22:12.
2017-04-04, 22:22
  #7
Medlem
Eliten består av faraoner och faraoniska blodsband.

En stor del judar har efter fångenskapen i egypten de rätta faraoniska blodsbanden för att kunna ingå i de egyptiska husen.

NWO= de olika egyptiska husen, den tidigare tronarvsföljden och den medföljande rivaliteten luckras upp till förmån för vad vi tror är "demokratiska val".

Basen för denna struktur finns i Schweiz och har funnits där åtminstone sedan korstågen.
__________________
Senast redigerad av Decimal1 2017-04-04 kl. 22:28.
2017-04-04, 22:38
  #8
Moderator
Tråden (FB) Vad finns i huvudet på debunkers och foliehattar? (mod) kan användas för att diskutera olika Flashbackanvändares inställning till olika konspirationsteorier.

Det finns även trådar som tar upp konspirationsteorierna om judar som nämns i trådstarten. Använd sökfunktionen.

Denna lite allmänt formulerade trådstarten låses, diskussionerna får fortsätta i respektive trådar.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback