Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-04-07, 15:25
  #109
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Ta inte allt så ordagrant.
1: Så det är lugnt att äta socker och ha höga insulinvärden? No problemas? Skulle inte tro det. Höga insulinvärden i kroppen sätter kroppen i ett alarmstadie som ökar inflammation ordentligt. Personer med hög inflammation visar tydlig korrelation med fetma. Stress har samma effekt på ett annat sätt-
2: Yes men jag tror inte TS bara kommer äta frukt och mitt resonemang var att det är bättre att äta frukt än annat skit om man nu ska välja.
3: Läser man om socker inser man rätt snabbt att detta lagras som fett i mycket högre utsträckning än vanlig mat och långsamma kolhydrater. En långsam kolhydrat är inte lika med en snabb kolhydrat när allt kommer omkring. Fetmaepidemin i världen är direkt kopplad till sockerintag.

1. "alarmstadie"? "ökar inflammation ordentligt"? Vad är det du pratar om? Om du inte är diabetiker så regleras blodsocker och insulinnivåer automatiskt. Så, ja. Du kan ju ta fram forskningen som visar det du påstår.
2. Du skrev att man kan äta endast frukt.
3. Var har du läst det? På kostdoktorn? Berätta gärna för forskarvärlden om hur socker i större utrsträckning lagras som fett, när människor har en låg enzymaktivitet av dom enzymer som behövs för att omvandla en kolhydrat till fett. Det går inte att bara "lagra" utan det krävs kemiska reaktioner, utan dom kemiska reaktionerna så är det fysiskt omöjligt att omvandla socker till fett.
Citera
2017-04-07, 20:51
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigl-rip
Asså vadfan, 2gram protein per kroppskilo behövs knappt när du tränar och trycker testo. Du har noll koll

Din efterblivna lilla gris vad mumlar du om?
__________________
Senast redigerad av legenden 2017-04-07 kl. 20:53.
Citera
2017-04-12, 11:29
  #111
Medlem
Okej gubbar, jag har tänkt börja banta på äpplen... Kan man banta på äpplen i 1 vecka sedan äter man 1 sallad och kycklingsallad för att få i sig vitaminer och mineraler... Sedan tar jag kosttillskott på det från apoteket som är gjort för män, har jätte många olika vitaminer och mineraler.
Citera
2017-04-12, 12:42
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Okej gubbar, jag har tänkt börja banta på äpplen... Kan man banta på äpplen i 1 vecka sedan äter man 1 sallad och kycklingsallad för att få i sig vitaminer och mineraler... Sedan tar jag kosttillskott på det från apoteket som är gjort för män, har jätte många olika vitaminer och mineraler.


Ät vad du vill, så länge du ligger på ett kaloriunderskott kommer du gå ner i vikt, punkt.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback