Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-04, 18:29
  #1
Medlem
Jag har gjort ett bildspel i movie maker och använt ljudkanalen för bakgrundsmusik och text i kanalen för övertäckande text.
Nu har jag spelat in texter i en ljudfil som jag vill lägga in i bildspelet och inser då att det inte finns fler kanaler! Jag jobbar i Movie Maker för win XP ska tilläggas. Finns det något annat sätt att lägga in en ljudfil.
Jag har bildspelet som mediaplayer-fil också. Går det att redigera så en ljudfil kan läggas till?
Citera
2017-04-04, 18:34
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Filmproduktion
/Moderator
Citera
2017-04-04, 19:03
  #3
Medlem
elmhedens avatar
Du kan spara allt som en film, starta ett nytt projekt i moviemaker och lägga in filmen med musik där sen använder du ljudspåret för nästa ljudspår. Bildkvalitén blir lidande dock.
Citera
2017-04-14, 13:59
  #4
Medlem
petzxys avatar
Jag tror du kan göra så här om du vill behålla bra bildkvalitet:
Gör klart filmen på movie maker så att det blir en video-fil som man kan se och höra.
Sen öppnar du filen i t.ex. Any video converter och sparar bara ljudet.
Sen öppnar du den sparade ljudfilen i t.ex. Audacity och där kan du lägga till mer ljud, spara sen till en mp3-fil.
(Om du vill ha det nya ljudet exakt på ett visst ställe så får du skriva upp vilken tid det ska komma, kolla på filmen i movie maker för att få decimaler på klockan.)
Sen kan du öppna filen igen i movie maker (spara som ny fil) och ta bort det gamla ljudet och lägga in det nya.
Om ljudet blir osynkat så får du göra om det i Audacity tills det funkar :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback