Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-04, 11:19
  #1
Medlem
Ördögs avatar
Det här är inte första gången folk dör då de i tävlingssyfte försöker proppa i sig mat så snabbt som möjligt. Det lär inte bli sista gången heller. Det kan därför vara bra att ha en färdig tråd, där vi kan beklaga dessa frossares öde, och uppmana varandra att inse de egna begränsningarna då vi deltar i ättävlingar.

Eller också kan vi skratta okänsligt åt folk som dör under dessa alltigenom vidriga och omoraliska upptåg. Finns det för övrigt ätartävlingar någon annanstans än i USA? Är det någon FB:are som deltagit i en sån?

Jaha, Travis Malouff - jag hoppas att du inte hann känna mycket dödsångest när munkstycket du underlåtit att tugga ordentligt fastnade på olämpligt ställe. Du hade åtminstone roligt under dina sista minuter i livet, och det är mer än vad de flesta av oss kan skryta med.

Man who choked on doughnut is latest competitive eating death
http://nypost.com/2017/04/03/man-who...ting-fatality/
Citat:
A Denver man choked to death on Sunday while participating in a doughnut eating challenge.

Travis Malouff, 42, had been trying to scarf down a half-pound doughnut in 80 seconds when he started choking at Voodoo Doughnut in Denver, Colorado.

People rushed to Malouff’s aid, but were unable to successfully perform the Heimlich maneuver.

“They tried so hard to do everything. It was clear that nobody was trained and they were just reacting,” a witness told news station KUSA.

Har ämnet ätartävlingar ofta kommit upp på FB förr? Jo tydligen.

(FB) Ätartävling! =)
(FB) Ätartävlingar?
(FB) Äta tävlingar i Sverige ?
__________________
Senast redigerad av Ördög 2017-04-04 kl. 11:27.
Citera
2017-04-04, 17:56
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Guinness rekordbok har redan under flera år nobbat ät-rekord.
Det tycker jag är bra, vi bör förpassa ideén med att ätande ska vara en tävling till det förgångna!

Mat och dryck ska ta tid och vara trevligt, i glada vänners lag...
Citera
2017-04-19, 13:51
  #3
Medlem
Kapuffs avatar
heimlich manöver. Man kan göra det själv med en stol men om det var en tävling borde det ha varit folk som kunde gjort det. Världens enklaste grej. Stog antagligen bara och filmade med mobilerna.
Citera
2017-04-19, 13:55
  #4
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
heimlich manöver. Man kan göra det själv med en stol men om det var en tävling borde det ha varit folk som kunde gjort det. Världens enklaste grej. Stog antagligen bara och filmade med mobilerna.
Folk försökte ju, om du hade orkat läsa klippet.

Kan man vara för fet för att gynnas av denna manöver?
Citera
2017-04-19, 17:54
  #5
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Folk försökte ju, om du hade orkat läsa klippet.

Kan man vara för fet för att gynnas av denna manöver?

Sant jag läste bara rubriken, men jag fick mig ett gott skratt när du sa att han kan ha varit för fet
Citera
2020-01-27, 09:04
  #6
Medlem
Ördögs avatar
Nu har en käring i Australien upprepat konststycket.

Woman dies in Australia Day lamington-eating contest
https://www.bbc.com/news/world-australia-51259819
__________________
Senast redigerad av Ördög 2020-01-27 kl. 09:07.
Citera
2020-01-27, 20:08
  #7
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Folk försökte ju, om du hade orkat läsa klippet.

Kan man vara för fet för att gynnas av denna manöver?
Fick en väldigt rolig bild i huvudet av hur 4-5 pers i armkrok bildar kedja runt matvraket för att göra Heimlichmanövern
Citera
2020-02-24, 12:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Folk försökte ju, om du hade orkat läsa klippet.

Kan man vara för fet för att gynnas av denna manöver?
Japp - fick lära mig det på HLR-kursen.
Då rekommenderades man att knäa personer hårt i bröstet (på samma ställe som man normalt placerar händerna) istället för att försöka nå runt med armarna och tränga igenom fettet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback