Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-28, 01:09
  #13
Medlem
falafelmannens avatar
Kolla här: https://eshop.macsales.com
SSD och Ram-minne till bra pris tycker jag.
Citera
2018-03-25, 16:33
  #14
Medlem
trattfans avatar
Hade den tunna varianten av iMacs 27", som jag har för mig jag köpte kring 2013.
Gjorde mig av med den runt 2015 och köpte en macbook pro retina 15" istället då jag upplevde att iMacen var ganska seg av sig (Störde mig på att det ej var SSD).

Nu har jag den nya MBPr 15" men är eventuellt i behov av någon av 27"arna som finns. Men är det fortfarande ingen SSD? Såg något om en hybriddisk, vad innebär det?
Citera
2018-03-25, 21:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hade den tunna varianten av iMacs 27", som jag har för mig jag köpte kring 2013.
Gjorde mig av med den runt 2015 och köpte en macbook pro retina 15" istället då jag upplevde att iMacen var ganska seg av sig (Störde mig på att det ej var SSD).

Nu har jag den nya MBPr 15" men är eventuellt i behov av någon av 27"arna som finns. Men är det fortfarande ingen SSD? Såg något om en hybriddisk, vad innebär det?
vad det heter

Vars du handlar Mac är ju frågan!
Jag började med SSD redan 2010 i Imac som Fushion drive eller vad det heter
Nästa köpte jag 2014 med bara SSD

Ett gott råd är köp alltid på Mac store.Då kan du bygga själv
Har alltid gjort det
Citera
2018-08-23, 12:15
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hade den tunna varianten av iMacs 27", som jag har för mig jag köpte kring 2013.
Gjorde mig av med den runt 2015 och köpte en macbook pro retina 15" istället då jag upplevde att iMacen var ganska seg av sig (Störde mig på att det ej var SSD).

Nu har jag den nya MBPr 15" men är eventuellt i behov av någon av 27"arna som finns. Men är det fortfarande ingen SSD? Såg något om en hybriddisk, vad innebär det?

Nu var det ett tag sedan du skrev det här men det kan vara bra för andra också att veta att det har funnits SSD som tillval till iMac i ganska många år.
Hybriddisk eller FUSION-drive som Apple kallar det för är en mekanisk disk med SSD-cache, enkelt förklarat. Det är en kompromiss pga kostnadsskäl.
Gå in på Apples hemsida så kan du konfigurera iMacen du vill ha med en SSD. Det är dessutom m2/NVMe-disk så den är ruskigt snabb.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback