Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-04, 10:25
  #25
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Sen fick jag en modern användbar 100 lapp i utbyte mot den gamla!
Kassörskan menade det var viktigt jag tyckte det blev rätt etc etc...



Snyggt! Jobbar för tillfället extra i en större livsmedelsbutik och vi hade garanterat gjort samma sak, det är många som skäms för att fråga eller påpeka vissa felaktigheter, man får aldrig glömma att man är kund och prioritet ska vara att ha nöjda kunder. Så länge man kommer med en schysst attityd
Citera
2017-04-04, 15:24
  #26
Medlem
Har också fått en ogiltig sedel, kan inte vara lätt för turister som får ogiltiga sedlar, de är ju äkta fast ändå värdelösa.

Smart tänkt av myntverket att bara göra de värdelösa utan möjlighet till inlösen för enstaka sedlar.
Citera
2017-04-04, 16:10
  #27
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Visade upp sedeln, det där är en sedel från 1800-talet sade kassörskan
Sen fick jag en modern användbar 100 lapp i utbyte mot den gamla!
Kassörskan menade det var viktigt jag tyckte det blev rätt etc etc...

Jag trodde ju absolut inte det skulle fungera att byta den gamla sedeln.
Du skötte det smidigt. Min erfarenhet är att en ärlig dialog med personal/ butikschef oftast löser problemen. Nöjda kunder är bra PR.
Citera
2017-04-05, 00:13
  #28
Medlem
De flesta flasbackare kanske skulle tycka att jag är dum i huvudet men...

Oavsett vad som blir fel i kassan så säger jag till så fort jag märker det. Väldigt ofta jag fått för mycket växel tillbaka och sagt "detta kan ju inte stämma, jag betalade 200 kr för något som kostar 160 kr och fick 140 kr i växel?
Citera
2017-04-05, 00:34
  #29
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Ett slutet kassasystem accepterar inte gamla sedlar. Detta kan inte ha hänt om inte personen i kassan bytt ut en av sedlarna som matades ut.
Citera
2017-04-11, 19:32
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Okej jag ska gå till affären nu.

Men jag tror det är 90% chans dom inte tror på mig.

Nej jag kommer inte lura på någon 100 lappen. Om jag inte kan byta in den funderar jag på att elda upp den. Alternativt kasta den i soptunnan.



Jag ska kolla.
elda upp den ska du inte göra. det är olagligt.
Citera
2017-04-11, 19:35
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad är konstigt med det? Fick den växlad och jag tycker det är konstigt folk som plockar ut kontanter låt säg en 100 lapp eller två. Det är klart studenter plockar ut 100 kr ur uttagsautomaten för dom har inte pengar, likaså fattiga personer.
hade fan varit rätt åt dig om du fått 4 falska sedlar tbx o dom vägrat lösa in dom sen betala med kort nästa gång.
Citera
2017-04-11, 21:02
  #32
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kcabhsalfflashback
elda upp den ska du inte göra. det är olagligt.
Nej, det är fullt lagligt.
Citera
2017-04-20, 14:42
  #33
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Okej i världens mest kontantlösa samhälle som Sverige faktiskt är borde jag gjort det. Kontanter är u-land och det känns oerhört omodernt att langa fram ett gäng kontanter (papperslappar) istället för att dra ett magnetkort. För att inte tala om mynt...

Är Japan ett u-land kanske? Skärp dig.

Tuff skit TS, i fortsättningen kolla sedlarna du får istället för att trycka ner dem i plånboken. Det tar max en sekund att ögna igenom dem.
Citera
2017-04-21, 22:42
  #34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Är Japan ett u-land kanske? Skärp dig.

Tuff skit TS, i fortsättningen kolla sedlarna du får istället för att trycka ner dem i plånboken. Det tar max en sekund att ögna igenom dem.

Som sagt jag är inte ett fattighjon med fattigunderstöd och kan således bränna sedlar som det behagar. Japanerna förvånar mig, det här med kontanter och mynt är 1800-tal, verkligen....
Citera
2017-04-22, 06:52
  #35
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Som sagt jag är inte ett fattighjon med fattigunderstöd och kan således bränna sedlar som det behagar. Japanerna förvånar mig, det här med kontanter och mynt är 1800-tal, verkligen....

Inte ett dugg förvånande, anledningen till vår kåthet på det digitala är vår brottslighet (som de saknar). Att vi egentligen vill ha plastkort är bara något vi intalar oss själva för att kunna ignorera problemen i samhället.

Själv tycker jag det är gott med sedlar, det är riktiga pengar, inte siffror som några bankjudar har kontroll över.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback