Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 19:58
  #1
Avstängd
Hejsan!

Är det någon som prövat denna superlegendariska tomatsoppa som Andy Warlhol målade av?

Jag är själv osäker på om jag ens har ätit tomatsoppa någonsin, men det vore ju kul att köpa den bara för dess kulturella status.

Frågan är väl egentligen om den är värd att köpa. Annars gör jag min egen givetvis.
Citera
2017-04-03, 21:38
  #2
Medlem
tandskadas avatar
Den är helt ok, ganska mustigt tomatig, slät!
Citera
2017-04-03, 22:29
  #3
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemtrevnad
Hejsan!

Är det någon som prövat denna superlegendariska tomatsoppa som Andy Warlhol målade av?

Jag är själv osäker på om jag ens har ätit tomatsoppa någonsin, men det vore ju kul att köpa den bara för dess kulturella status.

Frågan är väl egentligen om den är värd att köpa. Annars gör jag min egen givetvis.

För att vara ett konserverat helfabrikat är den helt OK, den är inte en kulinarisk sensation men det uppvägs helt av dess kultstatus. Glöm inte att spara burken, den gör sig bra i vitrinskåpet.
Citera
2017-04-03, 22:34
  #4
Avstängd
Tack för svaren! Och givetvis ska jag spara burken!
Citera
2017-04-03, 22:40
  #5
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
2017-04-09, 18:52
  #6
Medlem
80231s avatar
Jag tycker att den är god. Det går att tillsätta någon krydda som timjan eller körvel eller rosmarin för att ändra karaktär. Jag brukar servera soppan med något lite grövre vitt bröd (som Ciabatta) och så smör och en smakrik ost på det. Perfekt höstmat.

Ibland så säljer de dessa burkar till reducerat pris här där jag bor, och då bunkrar jag, men de är värda att köpa till fullpris också.

Blandar du Campells tomat- och champinjonsoppa så får du en falsk hummersoppa.
Citera
2017-04-10, 14:35
  #7
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231

Blandar du Campells tomat- och champinjonsoppa så får du en falsk hummersoppa.

Det där väcker barndomsminnen, ett typiskt 70-tals recept.
Men jag har för mig att man även hade i konserverat krabbkött när man ville lyxa lite.
Citera
2017-04-12, 18:06
  #8
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det där väcker barndomsminnen, ett typiskt 70-tals recept.
Men jag har för mig att man även hade i konserverat krabbkött när man ville lyxa lite.
Visst är det. Jag har faktiskt aldrig sett den kombinationen tillsammans med krabbkött. Däremot så hade vi en bit av en hummerstjärt på tallriken i soppan när vi serverade den som förrätt på någon nationsmiddag på 90-talet. Trompe l'œil!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback