Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 19:22
  #1
Medlem
Vill låsa in min egen kuk och jag vet inte så himmla mycket om kukburar eller om det är ens så dem kallas? Vill ha en som låter mig bli kåt iaf fast inte låter mig komma.. så antar kuken måste kunna bli åtmindstånde halv hård innuti buren?

Sen så har jag läst lite att det är viktigt få tag i en som inte gör ont om man har på sig den hela tiden.. för det är vad jag tänkt.. tänkt börja med kanske 1 vecka och sen om det inte var alldeles för svårt öka och öka gradvis till att tidlåset öppnar varje månad kanske.

Jag antar att det är inte själva kukburen som ska ha tidlås utan att man lägger nyckeln till kukburen i någon slags av förvaring som har ett tidlås.

Tips och rekommendationer välkomna!

Och om ni undrar varför jag gör detta så är det för jag är i ett långdistans förhållande som varar ca 1 år längre innan vi kanske träffas. Och hon gör det inte lätt för mig att vara trogen henne, känns varje dag som jag vill ge upp på denna förhållandet, men jag tror att om jag kan se till så att kuken sköter tänkandet, så känslor styr mig istället för logik i hjärnan så kan jag se till att förhållandet överlever.

Hon har bara frågat bild på min kuk en enda gång under halvåret vi varit tillsammans så jag är inte orolig att hon får reda på att jag har en kukbur på mig för att hålla mig motiverad att inte göra slut. Vet inte riktigt hur hon skulle reagera på det men jag antar på ett dåligt sätt, är ju inte exakt väldigt romantiskt.. gillar inte själv denna ideen faktist men det viktigaste är att jag gör allt jag kan för att vara trogen och inte ge upp.

ajuste, en sak till var det jag undrar över.. Ibland har jag blivit så kåt att om jag inte kommer så efter ca 1-2 timmar så kommer ganska otrevlig smärta i kulorna.. Och den kan vara extremt jobbig alltså.. man kan inte låta bli och stöna ens om man går ut för tex att handla så är smärtan så stark att man kan inte ens gå rakt liksom.. Och det varar hela dagen till man kommer.. jag undrar och antar ifall denna smärta fortsätter varje dag till man kommer? Denna smärta är inte farlig på något sätt att ha i tex 1 vecka eller 1 månad? Hur gör man för att stå ut? Att kunna umgåes med folk osv? Det går ju inte.
__________________
Senast redigerad av alltidsammavisa 2017-04-03 kl. 19:35.
Citera
2017-04-03, 22:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
Vill låsa in min egen kuk och jag vet inte så himmla mycket om kukburar eller om det är ens så dem kallas? Vill ha en som låter mig bli kåt iaf fast inte låter mig komma.. så antar kuken måste kunna bli åtmindstånde halv hård innuti buren?

(...)

Och om ni undrar varför jag gör detta så är det för jag är i ett långdistans förhållande som varar ca 1 år längre innan vi kanske träffas. Och hon gör det inte lätt för mig att vara trogen henne, känns varje dag som jag vill ge upp på denna förhållandet, men jag tror att om jag kan se till så att kuken sköter tänkandet, så känslor styr mig istället för logik i hjärnan så kan jag se till att förhållandet överlever.

Hon har bara frågat bild på min kuk en enda gång under halvåret vi varit tillsammans så jag är inte orolig att hon får reda på att jag har en kukbur på mig för att hålla mig motiverad att inte göra slut. Vet inte riktigt hur hon skulle reagera på det men jag antar på ett dåligt sätt, är ju inte exakt väldigt romantiskt.. gillar inte själv denna ideen faktist men det viktigaste är att jag gör allt jag kan för att vara trogen och inte ge upp.
.

Jag ska inte fråga om du är dum i huvudet, för det vore lite otrevligt.
Jag frågar i stället HUR dum i huvudet du är.

Låsa in kuken i en bur, för en tjej som inte verkar speciellt intresserad av dig, och som du KANSKE träffar om ett år??
Låt mig gissa; - hennes syster är sjuk och behöver pengar till en operation. Kan du kanske hjälpa henne med den stora läkarräkningen? Annars dör hon...
Väx upp karl, och ta dig samman.
Citera
2017-04-03, 22:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Jag ska inte fråga om du är dum i huvudet, för det vore lite otrevligt.
Jag frågar i stället HUR dum i huvudet du är.

Låsa in kuken i en bur, för en tjej som inte verkar speciellt intresserad av dig, och som du KANSKE träffar om ett år??
Låt mig gissa; - hennes syster är sjuk och behöver pengar till en operation. Kan du kanske hjälpa henne med den stora läkarräkningen? Annars dör hon...
Väx upp karl, och ta dig samman.

nej inget så dramatiskt lol.. bara pengar för nya kläder, dator, telefon, osv

Jag vet hur det låter men jag är inte övertygad att hon verkligen utnyttjar mig.. sen så den senaste diskussionen jag hade med henne så gav hon mig helt uppfriskande och nytt förtroende för henne. Älskar henne verkligen och nu kanske inte ens denna kukburen behövs längre fast tråden är ju redan skapad och kanske finns andra som är intresserade så lika bra och svara om ni vet.
Citera
2017-04-03, 23:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
nej inget så dramatiskt lol.. bara pengar för nya kläder, dator, telefon, osv

Jag vet hur det låter men jag är inte övertygad att hon verkligen utnyttjar mig.. sen så den senaste diskussionen jag hade med henne så gav hon mig helt uppfriskande och nytt förtroende för henne. Älskar henne verkligen och nu kanske inte ens denna kukburen behövs längre fast tråden är ju redan skapad och kanske finns andra som är intresserade så lika bra och svara om ni vet.

Jag vilar mitt fodral, som det heter på svenska. Eller "I rest my case"...
Citera
2017-04-05, 17:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Jag vilar mitt fodral, som det heter på svenska. Eller "I rest my case"...

Men kan vi inte bara ta och anta för denna tråden att hon inte uttnyttjar mig?
Märkte också att jag gjorde ett stort misstag med rukriken för denna tråd.. skulle stå "med tidlås" inte bara "med lås".
Du låter som en kvinna förresten, vad tycker du om mitt inlägg alltså anledningen för att ha kukbur? Låter det oromantiskt eller romantiskt?
Tänk att inte en enda person gett något råd kring kukbur/tidlås ännu.
Citera
2017-04-06, 08:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
Men kan vi inte bara ta och anta för denna tråden att hon inte uttnyttjar mig?
Märkte också att jag gjorde ett stort misstag med rukriken för denna tråd.. skulle stå "med tidlås" inte bara "med lås".
Du låter som en kvinna förresten, vad tycker du om mitt inlägg alltså anledningen för att ha kukbur? Låter det oromantiskt eller romantiskt?
Tänk att inte en enda person gett något råd kring kukbur/tidlås ännu.

Okej... nu tror jag kanske inte att bristen på svar handlar om huruvida du skrev "lås" eller "tidlås" i rubriken...
Hur som helst, eftersom du ber mig ljuga för dig, så låtsas vi att hon inte utnyttjar dig. Alls.
Bristen på svar hänger troligen ihop med att det är en riktigt dum ide.

VAD är du ska vara trogen? Anser du att ni har några löften eller åtaganden mot denna kvinna (om det ens ÄR en kvinna)? Vad får dig att tro att du är hennes utvalde prins, och inte en av många, som lever i tron att en dag få träffa "din kvinna"?

Därutöver, så säger detta allt; "hon gör det inte lätt för mig att vara trogen henne, känns varje dag som jag vill ge upp på denna förhållandet" Om du funderar på att ge upp "förhållandet" innan ni ens träffats, så är det inte mycket att ha. Lägg ned.
Citera
2017-04-06, 15:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Okej... nu tror jag kanske inte att bristen på svar handlar om huruvida du skrev "lås" eller "tidlås" i rubriken...
Hur som helst, eftersom du ber mig ljuga för dig, så låtsas vi att hon inte utnyttjar dig. Alls.
Bristen på svar hänger troligen ihop med att det är en riktigt dum ide.

VAD är du ska vara trogen? Anser du att ni har några löften eller åtaganden mot denna kvinna (om det ens ÄR en kvinna)? Vad får dig att tro att du är hennes utvalde prins, och inte en av många, som lever i tron att en dag få träffa "din kvinna"?

Därutöver, så säger detta allt; "hon gör det inte lätt för mig att vara trogen henne, känns varje dag som jag vill ge upp på denna förhållandet" Om du funderar på att ge upp "förhållandet" innan ni ens träffats, så är det inte mycket att ha. Lägg ned.

Alltså, varför är det ingen ide om man har det jobbigt under den tillfälliga långdistans perioden? Ingen gillar väll långdistans relationer men ibland måste man stå ut lite ett tag. Och jag lovade henne att jag inte skulle ge upp eller brytas pga denna långa långdistans relationen.. att jag skulle stå ut tills vi äntligen kan träffas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback