Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-07, 09:54
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Kan intyga det funkar på jobbahemifrån.
Har kört där 4veckor, första veckan 1500kr, andra veckan 4500kr och sen nu 3000kr.
Så det blir en fin extra slant har även värvat 3st som skriver bra så det rullar på bra kan man säga

Är väldigt nyfiken på detta jobb, jag skriver snabbt och gillar att chatta runt om allt möjligt.
Men för att nå 1500kr måste du svara på närmare 1500 meddelanden ?
2018-10-07, 19:51
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Är väldigt nyfiken på detta jobb, jag skriver snabbt och gillar att chatta runt om allt möjligt.
Men för att nå 1500kr måste du svara på närmare 1500 meddelanden ?

0.12 euro per mess, exklusive eventuell bonus. Så lite mindre än 1500 mess.
Räkna med kanske 100/h på jobba om du är snabb och effektiv.
2018-10-08, 08:58
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
0.12 euro per mess, exklusive eventuell bonus. Så lite mindre än 1500 mess.
Räkna med kanske 100/h på jobba om du är snabb och effektiv.

Hur långa är meddelanden och vad har du fått för typ av frågor ?
2018-10-08, 13:13
  #124
Medlem
Oseriöst företag om man vill tjäna en ordentlig lön .man ska klara av att inte bara att chatta utan gå igenom hela chathistoriken och logga allt som andra chattoperatörer har gjort och skrivit.man hinner med högst 40 mes i timmen. så ca 40 kronor per timme.

de första 50 mes prövar de dig gör du fel går du inte vidare och blir avstängd permanent.
__________________
Senast redigerad av falafel111 2018-10-08 kl. 13:41.
2018-10-11, 08:35
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Hur långa är meddelanden och vad har du fått för typ av frågor ?

Det är 150 tecken på jobba. Om du ska snitta 100 så gäller det att du är effektiv samt snabb på tangenterna. Kommer inte ske direkt men med lite vana så. Misstaget många gör är nog att inbilla sig att man måste skriva perfekt, det är det ju ingen mening att göra om man får 1:15 sek per mess. Vad för typ av frågor från gubbarna? Det handlar nästan alltid om sex, typ vad man gillar. Sen tjatar dom om träff, jämt och ständigt, samt ber om bilder.
2018-10-11, 11:32
  #126
Medlem
Någon med bra tips hur man kan svara på dessa tre exempel-meddelanden)


Exempel-meddelande #1
"Hej stygging, jag heter Gunnar Hansson och söker en kåt tjej för en spännande dejt. Dina bilder ser riktigt lockande ut. Var kommer du ifrån?”

Exempel-meddelande #2
"Tack för ditt mejl sötnos, jag tycker oxå det är jättekallt nu för tiden men vad kan vi göra åt det, vill du att jag ska värma dig lite?
Vad gör du i helgen?
Roger
Stockholm"

Exempel-meddelande #3
"Hej hej, vilka stygga saker skulle du kunna tänka dig att vi gjorde med varandra? ;-)"
2018-10-11, 15:06
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Oseriöst företag om man vill tjäna en ordentlig lön .man ska klara av att inte bara att chatta utan gå igenom hela chathistoriken och logga allt som andra chattoperatörer har gjort och skrivit.man hinner med högst 40 mes i timmen. så ca 40 kronor per timme.

de första 50 mes prövar de dig gör du fel går du inte vidare och blir avstängd permanent.
Det är bara för du är sämst, som högst får jag iväg 150 mess i timmen, ger mig en timlån på 150x0.19=28.5 euro/h om det är hög kö, vid medelkö kanske 80-100 meddelanden/h= 19 euro/h.
Och du blir inte avstängd direkt lol, jag har blivit varnad massor av gånger.
Nu 2 veckor innan lön är det väl lite segare, får väl snitta 75/h på dagtid om du inte jobbar tidigt/sent, och det är ca 140 kr/h, i extremt låga fall är det kring 100 kr/h om det är väldigt låg kö.
Det är väl bara perioder dagtid i mitten av månaden det är så lågt dock, för mig som studerar hemifrån är det rätt gött att växla lite emellan också, så man får se till att göra något halvproduktivt under tiden vid extremt dåliga dagar. (Som just nu skriver jag på flashback. )

Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Någon med bra tips hur man kan svara på dessa tre exempel-meddelanden)


Exempel-meddelande #1
"Hej stygging, jag heter Gunnar Hansson och söker en kåt tjej för en spännande dejt. Dina bilder ser riktigt lockande ut. Var kommer du ifrån?”

Exempel-meddelande #2
"Tack för ditt mejl sötnos, jag tycker oxå det är jättekallt nu för tiden men vad kan vi göra åt det, vill du att jag ska värma dig lite?
Vad gör du i helgen?
Roger
Stockholm"

Exempel-meddelande #3
"Hej hej, vilka stygga saker skulle du kunna tänka dig att vi gjorde med varandra? ;-)"

Skriv vad du själv hade velat höra från en tjej.
__________________
Senast redigerad av Livia213 2018-10-11 kl. 15:13.
2018-10-11, 19:30
  #128
Medlem
verkar ju rätt nice, sitter på en liten hög asperger å inte hittat nå jobb som funkat nå bra ensålänge å att få nå högre % sjukpension efter 30 är rätt svårt tyvärr så detta skulle nog kunna va en grejj haha för är relativt snabb på å skriva xD bara hoppas på att de fortfarande funkar om ett par år
2018-10-11, 20:59
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livia213
Det är bara för du är sämst, som högst får jag iväg 150 mess i timmen, ger mig en timlån på 150x0.19=28.5 euro/h om det är hög kö, vid medelkö kanske 80-100 meddelanden/h= 19 euro/h.
Och du blir inte avstängd direkt lol, jag har blivit varnad massor av gånger.
Nu 2 veckor innan lön är det väl lite segare, får väl snitta 75/h på dagtid om du inte jobbar tidigt/sent, och det är ca 140 kr/h, i extremt låga fall är det kring 100 kr/h om det är väldigt låg kö.
Det är väl bara perioder dagtid i mitten av månaden det är så lågt dock, för mig som studerar hemifrån är det rätt gött att växla lite emellan också, så man får se till att göra något halvproduktivt under tiden vid extremt dåliga dagar. (Som just nu skriver jag på flashback. )



Skriv vad du själv hade velat höra från en tjej.

jag kanske är dålig.men realistiskt ska man väl inte kunna en hel platform på en dag? jag blev avstängd efter en dag.var dålig i ett par saker i platformen.man borde åtminstånde få ett par veckor på sig att lära platformen.tycker det är djupt oseriöst att behandla sina anställda så.dessutom är dessa coacher som arbetar där rena skitstövlar.pratar med attityd.allt är på copy paste under utbildningen. jag tror säkert jag hade kunnat bli bra och snabb med tiden men det verkar inte som de har tålamod. alla lär sig inte lika snabbt så är det
__________________
Senast redigerad av falafel111 2018-10-11 kl. 21:11.
2018-10-11, 22:50
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
jag kanske är dålig.men realistiskt ska man väl inte kunna en hel platform på en dag? jag blev avstängd efter en dag.var dålig i ett par saker i platformen.man borde åtminstånde få ett par veckor på sig att lära platformen.tycker det är djupt oseriöst att behandla sina anställda så.dessutom är dessa coacher som arbetar där rena skitstövlar.pratar med attityd.allt är på copy paste under utbildningen. jag tror säkert jag hade kunnat bli bra och snabb med tiden men det verkar inte som de har tålamod. alla lär sig inte lika snabbt så är det
Plattformen är inte svår direkt, behövs det ett par veckor bör du söka dig runt för andra jobb.
Sedan kan jag hålla med vissa coacher är dryga, men frågar man snällt är 90% trevliga.
Klarar jag skriva 150/h klarar ALLA 75 meddelanden om man inte har något gravt fel, med högsta ersättningen ger det 75x0.19=142.5/h.
Man kan fråga om tips för att skriva snabbt också till coacherna, antingen blir man bra på det man gör eller så skyller man på andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreadpig
verkar ju rätt nice, sitter på en liten hög asperger å inte hittat nå jobb som funkat nå bra ensålänge å att få nå högre % sjukpension efter 30 är rätt svårt tyvärr så detta skulle nog kunna va en grejj haha för är relativt snabb på å skriva xD bara hoppas på att de fortfarande funkar om ett par år
Ye min enda oro.
2018-10-12, 08:25
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Någon med bra tips hur man kan svara på dessa tre exempel-meddelanden)


Exempel-meddelande #1
"Hej stygging, jag heter Gunnar Hansson och söker en kåt tjej för en spännande dejt. Dina bilder ser riktigt lockande ut. Var kommer du ifrån?”

Exempel-meddelande #2
"Tack för ditt mejl sötnos, jag tycker oxå det är jättekallt nu för tiden men vad kan vi göra åt det, vill du att jag ska värma dig lite?
Vad gör du i helgen?
Roger
Stockholm"

Exempel-meddelande #3
"Hej hej, vilka stygga saker skulle du kunna tänka dig att vi gjorde med varandra? ;-)"

Utgå ifrån reglerna som gäller och ge ett bra svar. Klarar du inte det så kommer det bli svårt för dig att tjäna pengar kompis. Det första messet som exempel: Tacka för komplimangen, presentera dig själv. Berätta var du kommer ifrån, och ställ en eller två motfrågor. Jag kan ju tycka att det är mer av en utmaning att torska sig i arslet men det är kanske bara jag...
2018-10-22, 19:20
  #132
Medlem
Vad många "experter" det är här inne som skriker scam och konstiga utbetalningar osv... Ingen av er har ens testat detta. Jag kan bekräfta att det betalar och är inte särskilt krävande. Som en annan skrev så försöker man och är jäkligt snabb så kan det bli goa pengar. Gör man lite till inget så får man lite till inget. Pengar efter prestation helt enkelt. ID kollen är nog mest för att se att du är en EU medborgare så det stämmer överrens med avtalet. Och så länge du inte har stulit någons uppgifter och fiskat och utpressat så ser jag inte varför någon skulle få en böter.

Sedan ang någon som sa att det är krångligt att jobba vitt och skatta osv se till att inte ta utbetalningen till ditt svenska bank konto. Kör med Payoneer som utbetalning så slipper du skatten.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback