Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 17:06
  #1
Medlem
Jag köpte en Logitech G502 för några veckor sedan och den funkade hur bra som helst, var väldigt nöjd. Nu, ca 3 veckor senare, så är trackingen väldigt dålig. Det går inte att spela längre eftersom den inte alltid gör vad jag vill och då jag inte kan mycket om dessa saker så har jag inte fått ut särskilt mycket av Logitechs mjukvara, där har jag endast kalibrerat underlaget och det kan ha hjälp lite grann men musen funkar fortfarande mycket sämre än vad den gjorde när jag köpte det. Finns det någon inställning på datorn jag kan ha råkat ändra under tiden eller ska jag anta att det är musen det är fel på?
Citera
2017-04-03, 17:49
  #2
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonssonOchGaenget
3 veckor senare, så är trackingen väldigt dålig.
Ligger det nåt litet damm på sensorn undertill?
Peta inte med nåt på sensorn, bara blås på den.

Är det fett/glansigt underlag? Testa med annat underlag. En oanvänd och torr wettextrasa är utmärkt som musmatta i brist på bättre.

Har du väldigt höga dpi inställda och reducerar med operativet?
I kontrollpanelen, musinställningar, sätt pekarhastighet på snabbaste som går.

I logitechs program, skapa 4 profiler för dpi; 450, 1200, 2100, 3000 eller efter tycke&smak, men det där bör vara ganska normala lägen. Sätt också "polling rate" till 1000 om bios stöder det.
Citera
2017-04-03, 18:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Ligger det nåt litet damm på sensorn undertill?
Peta inte med nåt på sensorn, bara blås på den.

Är det fett/glansigt underlag? Testa med annat underlag. En oanvänd och torr wettextrasa är utmärkt som musmatta i brist på bättre.

Har du väldigt höga dpi inställda och reducerar med operativet?
I kontrollpanelen, musinställningar, sätt pekarhastighet på snabbaste som går.

I logitechs program, skapa 4 profiler för dpi; 450, 1200, 2100, 3000 eller efter tycke&smak, men det där bör vara ganska normala lägen. Sätt också "polling rate" till 1000 om bios stöder det.

Det funkar någorlunda OK om jag har pekarhastighetklossen 2 platser från det snabbaste och ca 3500 DPI. Annars blir det för stirrigt, men inte heller nu när musen funkar OK att surfa med så går det att spela.
Citera
2017-04-03, 18:36
  #4
Medlem
x12s avatar
Testa råttan i en annan dator, se om den uppför sig annorlunda.
Citera
2017-04-03, 20:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Testa råttan i en annan dator, se om den uppför sig annorlunda.

Har gjort det nu och på den andra laptopen så är den mycket sämre. Har inte laddat ner mjukvaran där och ändrat om i parametrarna men initialt så var den väldigt dålig, märkte skillnaden omedelbart.
Citera
2017-04-03, 20:40
  #6
Medlem
x12s avatar
Då har du nog ett garantiärende där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback