Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 15:10
  #1
Medlem
Lao Tzus avatar
Är det här riktiga terrorister eller fixat för att Putte ska kunna förinta misshagliga och ena folket bakom sig själv till valet?

Eller är det CIA?

Bomberna ska vara rätt hemmagjorda-spikar (tror det användes av fiaskoterroristen i Stockholm)
Citat:
Minst tio döda efter explosion i S:t Petersburg

https://www.svd.se/explosion-i-tunne...-st-petersburg
Citera
2017-04-03, 17:34
  #2
Avstängd
89Spartans avatar
ja undra om det inte är det...alltså frågan är ju varför dom gör det? är det för att skrämma oss till submission så att vi kan köpa deras lögn om "mer säkerhet" typ...så tror jag iaf. jag tror att det är helt jävla orkestrerat för vi vet att CIA ligger bakom mycket som har med isis och al qaeda att göra...

mer militär på gatan? är det det som är planen eller?...självklart händer det på riktigt men något känns skumt med det hela hur media blåser upp det i ansiktet på oss...flesta journalisterna är väl på CIA payroll så

cia, mossad...mi5....ja det är ju bara att välja egentligen..håller dom inte på med samma skit typ? lika jävla onda hela högen.


spikbomber är billigt och kan göra jävligt med skada..det känns som något som en jävla idiot aka taliban ifrån öknen skulle kunna skruva ihop...
__________________
Senast redigerad av 89Spartan 2017-04-03 kl. 17:38.
Citera
2017-04-03, 18:40
  #3
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
självklart händer det på riktigt men något känns skumt med det hela hur media blåser upp det i ansiktet på oss...flesta journalisterna är väl på CIA payroll så

Ja, verkligen jättekonstigt att tidningarna (CIA.. ) skriver om en terroristattack.
Citera
2017-04-06, 00:05
  #4
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Är det här riktiga terrorister eller fixat för att Putte ska kunna förinta misshagliga och ena folket bakom sig själv till valet?
(...)
Ja, det misstänker jag starkt. Att det är Putte själv som ligger bakom detta alltså. Med tanke på att kontrollen över hemmaopinionen börjar knaka i fogarna. Betänk de landsomfattande protesterna mot regimen, som grasserade ända från Vladivostok till S:t Petersburg förra veckan, med massgripanden som följd. Det bör ha ruskat om Kreml ordentligt, varför drastiska motåtgärder nödgats sättas in: Ett lika desperat som cyniskt arrangerat "terrordåd", för att flytta fokus från oppositionens begynnande resning och "samla nationen" kring yttre (men hittills i rapporteringen rätt oklara) fiender. Detta är vad jag tror.
Däremot tror jag inte ett smack på, att CIA skulle vara inblandat. Nån måtta får det ändå vara!
Citera
2017-04-16, 02:21
  #5
Moderator
Länkpost till ryska artiklar raderad. Jag vill inte se samma inlägg en tredje gång.

/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback