Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 12:15
  #1
Medlem
Citat:
De flydde till Sverige undan kvinnoförtryck. Nu drabbas de av samma sak igen - i den svenska förorten. Missa inte Kalla fakta i morgon, ett reportage som kommer att väcka mycket diskussion och debatt.
Tisdag kl 21.00 i TV4.

https://www.facebook.com/kallafakta/...5389852459238/

Vad kan vi förvänta oss av det här programmet? Diskutera
Citera
2017-04-03, 12:16
  #2
Medlem
Captinheros avatar
Vi kan ju inte förvänta oss att de tar upp muslimer i detta program i allafall
Citera
2017-04-03, 12:22
  #3
Medlem
GenesisPs avatar
Vi kan förvänta oss att "feministerna" inte vågar tala klarspråk (denna gång heller) utan snabbt svamlar ihop en text i Aftonslaskan om att det är män i huvudsak som är problemet, och att invandrare och muslimer inte får pekas ut. Svenska män ska inte inbilla sig att de kan komma undan.

Jalla, jalla
förtryck åt alla.
Citera
2017-04-03, 20:16
  #4
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
https://www.facebook.com/kallafakta/...5389852459238/

Vad kan vi förvänta oss av det här programmet? Diskutera
Jag kommer inte att titta. Ansvariga politiker har vänt ryggen åt problemet i åratal och brunstämplat alla som påtalat kvinnoförtrycket i förorten. Nu vänder jag ryggen åt det. Nuförtiden är jag bara intresserad av mig och mitt. Tack svenska politiker för att ni effektivt avlivat mitt intresse för samhället.
Citera
2017-04-03, 21:07
  #5
Medlem
Tänkte först -Jahopp nu får Janne ännu ett brev med pulver på posten men såg nu att det är Tv4.

Troligtvis kommer vita fram målas som hemska helt i vanlig ordning för den muslimska kulturen har det inte å göra med.
Citera
2017-04-03, 22:47
  #6
Medlem
Kommer säkert känna igen kvinnoförtryck på Kalla fakta. Det är ju inte demokrati om man inte får säga det man ser och upplever. Jag tycker inte om tysthetskulturer. Varför kan inte dessa hedersmän stå upp för allt vad de gör i det offentliga rummet, var så god att redovisa vad ni håller på med, är ni fega? Får man inte lov att vara en ensam och svag kvinna och samtidigt behålla sina rättigheter?
Citera
2017-04-03, 23:10
  #7
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vi kan förvänta oss att "feministerna" inte vågar tala klarspråk (denna gång heller) utan snabbt svamlar ihop en text i Aftonslaskan om att det är män i huvudsak som är problemet, och att invandrare och muslimer inte får pekas ut. Svenska män ska inte inbilla sig att de kan komma undan.

Jalla, jalla
förtryck åt alla.

Ja, men ju mer sådant här som visas desto svårare får PK-iterna att bortförklara problemen och försöka skylla på våra svenska män.
Citera
2017-04-04, 01:05
  #8
Medlem
Hon som har gjort granskningen var med i Tv4-nyheterna tidigare ikväll

Citat:
Hon kan inte gå ut med hunden utan att bli hotad av män. Kalla fakta har granskat kvinnoförtrycket i Stockholms norra förorter.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/ho...C3%A4n-3882892

Tino Sanandaji har gjort en statusuppdatering på Facebook om programmet:

Citat:
Chockreportage av TV4 ”Hon kan inte gå ut med hunden utan att bli hotad av män. Kalla fakta har granskat kvinnoförtrycket i Stockholms norra förorter”

”Det finns självutnämnda moralpoliser i vissa förorter i Sverige som trakasserar kvinnor och hotar friheten varje människa i Sverige har rätt till. Kvinnor tvingas följa informella regler om de vill vara i fred, och att leva ensam utan man, att ha på sig en kort klänning i sommaren eller att ha hund kan få dramatiska konsekvenser”

”Grannar, män, kvinnor, barn, ynglingar tar sig friheten att lägga sig i hur de här kvinnorna lever sina liv. Om man lever ensam till exempel, om man har en kort kjol på sommaren, att man kanske tar ett glas vin på sin uteplats när man grillar osv accepteras inte utan då tar man sig friheten att kommentera, och det här trappas upp med väldigt allvarliga trakasserier i vissa fall”

Klipp med dold kamera med män som skriker hora mot kvinnor och härmar hundskall tills hundarna börjar yla, ytterligare en urgammal svensk sed. I min bok citerar jag en forskare om hur kontroll över kvinnor har växt:

”Skillnaden nu är att det inte längre bara är familjen eller släkten som kontrollerar flickor. Nu är det hela områden som utövar social kontroll över flickor. Föräldrar som annars kanske inte skulle gå efter hedersvärderingarna gör det eftersom de upplever ett tryck från närområdet.” En orsak, menar hon, är att fler grupper lever isolerade från varandra och det uppstår parallella samhällen i samhället, där äldre kulturer med gamla värderingar råder."

Detta är ett exempel på invandringens dynamiska effekter där man långsiktigt utvecklat problem som är värre än kort sikt, och där problemet förvärras efter en kritiskt massa har uppnåtts.

Svenska feminister har känt till detta länge, men föredrar att avfärda det med ologiskheter som att förtryck ”förekommer” överallt, att den gemensamma nämnaren är män eller bara skrika rasist. Invandrarkvinnor bryr sig få innerst inne om, men kommer fler att reagera när männen nu ger sig på oskyldiga hundar?

https://www.facebook.com/tino.sanand...54502565713231

Kanske kan bli rätt intressant trots allt.
Citera
2017-04-04, 02:08
  #9
Medlem
Alla som kallar sig "feminister" bör i alla fall fundera på, varför ens ämnet tas upp i svensk media.
Citera
2017-04-04, 02:30
  #10
Avstängd
Halloween2s avatar
Helt sinnessjukt, detta är vad som händer när man tar in MUSLIMSKA MÄN i stora mängder. Finns inget värre och fegare folk än muslimska män i hela världs historian.


Är det kaos barnen som gör detta, eller är det äldre ISIS män som arbetar som moralpolis när de inte är i moskén?


Synd att dessa inte själva blev mördade utav ISIS för de är inte ett dugg bättre än dem, och detta händer såklart i de snart förlorade städerna? Gbg, Malmö , sthlm?
Citera
2017-04-04, 07:30
  #11
Medlem
Bara normal shariapolis i farten. Svenskarna har röstat för detta så att nu sända program om kvinnoförtryck i förorten är larvigt.Vi kan tacka våra naiva politiker.
Det är det muslimska civilsamhället som håller kontroll i sina områden och det sprider sig mer och mer.
Citera
2017-04-04, 07:52
  #12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Feministerna kommer såklart försvara sig med att detta inte har med invandring eller islam och göra utan MÄN. Såhär förtrycker svenska (och europeiska) män kvinnor ochså minsann. Alla män måste skickas till utbildningsläger.

För oss som inte har skygglappar på ser dock att problemet ligger i islam och arabernas stenålders kultur som inte hör hemma i sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback