Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 11:50
  #1
Medlem
Köpte denna vid börsintroduktionen för 75kr Ligger på 82kr nu, något att behålla eller kommer den bara att sjunka nu en tid framöver? Vad tror ni?
Citera
2017-04-14, 18:16
  #2
Medlem
Brallan44s avatar
Ambea

Tjena!
Ambea är relativt nyintroducerat på börsen. Om det finns potential återstår att se.




Ambea är ett svenskt företag med verksamhet i Norden inom privat omsorg med cirka 12 000 anställda. Under året 2009 var Ambea intäkter 625 miljoner kronor där de hade 400 000 kunder inom företagshälsovården. -- Wiki
Citera
2017-04-18, 07:42
  #3
Moderator
TheLuckys avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2017-05-10, 12:54
  #4
Avstängd
Assault12s avatar
Carnige samt Danske bank ger köprekomendation. Riktkurs 95-97 kr.

Tänke nog ge aktien ca 1 år och se vad som händer. Attendo har ju gått 100% sedan börsintro.
Citera
2020-12-18, 12:16
  #5
Medlem
Ambea står nu 63,50. Köprek i DI

De har såklart haft det tufft under Corona men växer ju i grunden. Alltfler äldre... marknadstillväxten är ju bombsäker.

PE ligger på modesta 25 och DI nämner en growth på 10%.

Jag skall kika vidare men detta ser ju inte dumt ut i grunden.

Är det ett välskött bolag med nöjda kunder?? Det får jag kika vidare på.
Citera
2020-12-19, 03:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ambea står nu 63,50. Köprek i DI

De har såklart haft det tufft under Corona men växer ju i grunden. Alltfler äldre... marknadstillväxten är ju bombsäker.

PE ligger på modesta 25 och DI nämner en growth på 10%.

Jag skall kika vidare men detta ser ju inte dumt ut i grunden.

Är det ett välskött bolag med nöjda kunder?? Det får jag kika vidare på.


Affärsområdet Vardaga är Carema med nytt namn om du kommer ihåg Carema-skandalen.

Det verkar inte vara bättre nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-resa-oss-nu

Ett bolag som AdderaCare gynnas av samma trend men med minimal risk för skandaler.
Citera
2020-12-19, 09:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Affärsområdet Vardaga är Carema med nytt namn om du kommer ihåg Carema-skandalen.

Det verkar inte vara bättre nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-resa-oss-nu

Ett bolag som AdderaCare gynnas av samma trend men med minimal risk för skandaler.

Ajaj.

AdderaCare har haft en verkligt usel kursutveckling sedan de kom till bärsen.

Det verkar gälla dessa vårdbolag generellt, de är inga guldgruvor direkt.
Citera
2020-12-19, 17:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ajaj.

AdderaCare har haft en verkligt usel kursutveckling sedan de kom till bärsen.

Det verkar gälla dessa vårdbolag generellt, de är inga guldgruvor direkt.

Med tanke på alla rapporter om vanvård och motståndet mot vinster i välfärden är det konstigt att ESG-trenden inte nått vårdbolagen.
Citera
2020-12-19, 17:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Med tanke på alla rapporter om vanvård och motståndet mot vinster i välfärden är det konstigt att ESG-trenden inte nått vårdbolagen.

Det finns uppenbara politiska risker i branschen. Men ESG är mest en liberal värdegrundsgrej. Så nej, det är en anna sorts etik i det där.

Alla bolag jag tittat på Ambea, Humana och AdderaCare har haft en riktigt dålig kursutveckling.

Så jag lägger bort den branschen.

Letar mest efter en uppföljare till Medicover som börjar bli en bjässe i min portfölj. Men de är ju inte verksamma i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback