Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-05, 13:57
  #13
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Vad jag har tänkt ser väl ut så här;
Frukost - Kvarg, havregrynsgröt, ägg och knäcke
Lunch - något kött med någon form av kolhydrat och grönsak
Middag - som lunch
Mellanmål (2 ggr ish) - proteinpulver/frukt

Nu vet jag inte hur mycket kalorier du får i dig per dag. Själva maten i sig, näringen, ser bra ut.

För att bygga muskler krävs träning och kaloriöverskott. Räkna ut hur många kalorier du får i dig och återkom.
Citera
2017-04-05, 19:37
  #14
Medlem
Frisims avatar
Nu kanske det är jag som sitter här och drömmer om att ha dina problem, men kvarg och proteinpulver är något jag snarare kopplar till deff och viktnedgång än till uppgång. Ska du upp i vikt kan du ju trycka lite allt möjligt gott! Baljväxter, bra med protein och kolhydrater! Alla sorters ostar, fett och protein! Lassagne! Glass! Sitta där och sura med kvarg och beklaga sig över att inte gå upp i vikt.
Citera
2017-04-05, 20:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frisim
Nu kanske det är jag som sitter här och drömmer om att ha dina problem, men kvarg och proteinpulver är något jag snarare kopplar till deff och viktnedgång än till uppgång. Ska du upp i vikt kan du ju trycka lite allt möjligt gott! Baljväxter, bra med protein och kolhydrater! Alla sorters ostar, fett och protein! Lassagne! Glass! Sitta där och sura med kvarg och beklaga sig över att inte gå upp i vikt.

Förstår hur du tänker. Men någon proteinkälla behöver man ju oftast. Står inte ens hur mycket kesella det är. Kanske är en liten 125 gramare från Lindahls. :P
Citera
2017-04-15, 14:41
  #16
Medlem
Morsdags avatar
Tips!

*Här har du ett verktyg för att räkna ut dig kalca - behov utifrån din ålder, vikt, kängdoch aktivitetsnivå.
-Vill du gå upp i vikt lägger du på ytterligare ex 500kcal på ditt värde.
-Vill du gå ner i vilt drar du av ex 500 kcal från ditt värde.
Mkt enkelt verktyg!

http://www.styrkelabbet.se/berakna-energibehov/



*Köp en hushållsvåg. (Jag köpte min för ngr år sedan på Jula för 99:- fungera kanon ännu).

*Miniräknare har du säker redan i telefonen?

Sen är det bara att titta på innehållsförteckningen på förpackningen (oftast angivet per/100g, där kommer miniräknaren väl till pass om du vill räkna om till egna mängder) till din mat. Väg maten på vågen innan du äter. Klart.

*Finns det ingen innehållsförteckning kan du kolla och söka på olika livsmedel. Kan oxå va bra att kolla innan man åker å handlar så man har en lite hum om hur det koller sluta.

http://www7.slv.se/SokNaringsinnehall/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback