Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-15, 16:22
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Men denna jämna och någorlunda ok vikt har kostat mig väldigt dyrt. Jag har slutat med socker i alla sina former HELT, samma sak med chips, ost, bröd, te, pizza, ris och allt annat skräp.

Varför har du slutat med detta helt? Du lever bara en gång och för ökning och minskning av din fettprocent så är det i grunden kalori in och ut som spelar roll, om du får dessa kalorierna från bröd eller broccoli spelar alltså ingen roll.

Och varför kallar du bröd, ris, te, ost osv för "skräp"? Du vet, det finns olika typer av ostar, ris och bröd, är du rädd för snabba kolhydrater så kan du alltid köra på mörkt bröd, fullkornspasta osv istället.
Sen skulle jag inte heller klassa dom flesta svenska chipsen som direkt "onyttiga", ta svenska lantchips som exempel, det är typ bara potatis som är friterat i solrosolja (bra fett), visst är det lite socker i men det är inte hela världen, speciellt inte för någon som tränar mycket.
__________________
Senast redigerad av Plopp123 2017-04-15 kl. 16:37.
Citera
2017-04-17, 20:27
  #26
Medlem
LittleFishs avatar
Jag föreslår ett alternativ till att dra ned på allt det goda i livet. Jag är själv en matfantast, lagar mycket mat själv men äter även ute när plånboken tillåter.
Ta dig en ordentlig titt på världens alla kök och njut av dess delikatesser, förrätt som varmrätt och efterrätt. Grotta ned dig i mat som om du verkligen menar det. Här är några förslag:

Skaldjur
Små mängder vin och ostar
Frukt och bär
Mörk choklad
Grillade grönsaker
Smalt kött och fisk

Vi inbillar oss gärna att livet är tråkigt utan chips, ost, bröd, te, pizza, ris och allt annat skräp som du själv skrev. Tittar vi dock närmare på vad riktig mat är, glömmer vi rätt snabbt bort skräpet.
Förstår inte riktigt varför te, ost och pizza skulle vara dåligt egentligen? Visst att pizza kan vara väldigt onyttigt men gör du pizzan själv lär den garanterat vara nyttigare än vad många andra saker är som anses vara nyttiga.
Citera
2017-04-18, 07:26
  #27
Medlem
udons avatar
Du går inte upp i vikt "av lite ris". Det är teoretiskt och praktiskt omöjligt. Du går upp i vikt för att du äter mer än vad du gör av med + ev. genetiska orsaker. Den genetiska differensen mellan människor är dock betydligt mindre än folk tror. Mycket mindre än vad tjockisar tror iallafall

Vad tränar du och hur mycket?

Jag tränar en del på gym, men mest konditionsidrotter och tyvärr ser man alldeles för många tjejer som "mystränar". Man gör några övningar eller promenerar alldeles för sakta.
Citera
2017-04-27, 19:22
  #28
Medlem
fonders avatar
Såg en video på youtube om en kille som fastar och enbart dricker vatten i 30 dagar. Sista dagen när han avbryter fastan och ska äta allt han saknat så blir det plötsligt en enormt liten mängd mat han äter. Skulle jag göra nåt sånt så skulle verkligen kunna äta hur mycket som helst. Sen jag sett den videon har jag insett att jag har en ovanligt stor aptit.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback