Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-07, 04:47
  #13
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Vanligt bruk? För att sova på beställning? Jävla trams, jag är alkoholist men mina vanor bestäms av när jag måste upp. Upp 0430 för att jobba, inge kröka. Ledig, kröka.
Nej, jämför dig inte med ts, du är missbrukare, alkoholist och narkoman.
Inte allas samma sak som att bara ta en gås för att kunna sova.
50g är otroliga mängder, lägg på ett alkoholmissbruk där också

Så ta du och starta en egen tyck synd om mig tråd !
Citera
2017-04-07, 06:58
  #14
Medlem
Det ligger nog i svenska generna tror jag, alternativt så har det undermedvetna i svensken köpt hela statliga propagandan och upplever en slags placebo avvänjnings effekt.

De enda jag har hört haft problem med gräs avvänjning har varit svenskar.
De senaste 15 åren har jag bott utomlands där det röks dygnet runt och aldrig hört ett ord om detta, eller upplevt det själv efter långt perioder av mycket röka till att gå cold turkey.

Jag vill inte minimera någons lidande och det skulle inte förvåna mig om någon kan uppleva nån kall svettning på natten, men detta verkar vara ett problem rätt isolerat i svenskens huvud.
Citera
2017-04-07, 14:22
  #15
Medlem
LivinginthePasts avatar
Högst i individuellt så klart... för min del är cannabis ungefär lika vanebildande som sötsaker. Man får ta sig samman, så vänjer sig kroppen strax vid att vara utan. Om jag röker hela semestern, kan jag behöva vrida mig en stund extra innan jag somnar i några dagar - inte värre än så. När jag slutade snusa efter många år tog det närmare ett år innan jag kunde sova, koncentrera och behärska mig som folk - som jämförelse.
Ts, noja inte. En natts risig sömn kan man ju åka på ändå.
Men: man vet bäst själv med sådant här.
Citera
2017-04-07, 14:46
  #16
Medlem
Kalashs avatar
Värt att ta i beaktande att många som röker gräs blandar med tobak, utan att för den delen röka cigg. Många av de symptom som nämnts i tråden som sömnproblem osv är också karakteristiskt för avvänjning från tobak. Har flera gånger lagt av med ett par års dagligbruk utan egentligen större problem, brukar röka ett par cigg utan filter innan sänggående för att få nikokick, vilket kraftigt underlättar insomnandet. Efter en vecka ungefär börjar jag processen med att vänja av mig från tobak. Att sluta med bägge samtidigt är ett helvete
Citera
2017-04-07, 18:55
  #17
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sourgrape
Det ar bara farskingar som inte tror att man far nagra symtom av att inte roka om man har rokt. Sjalv kanner jag att sluta med Cannabis ar jobbigt. Jag roker ca 40 till 50g i manaden

"Det är bara färskingar som tror att man inte känner abstinens medan jag själv är storpundare och tror att det är normalt att suga i sig 40g i månaden".

Har du tänkt på att "färskingarna" kanske bara brukar normalt och därför inte känner av något? Jag förstår att du tycker det blir jobbigt efter redan en dag när din vardag verkar handla om röken.
Citera
2017-04-17, 18:16
  #18
Medlem
fullt normalt, går över på några dagar..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback