Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 21:14
  #121
Medlem
Zaedrewss avatar
På punkt Kvinnliga poliser måste samåka med män. så hjälper det föga. Har själv sett nu ingripanden av en kvinnlig och en manlig polis och det är rätt uppenbart att mannen där då måste göra liksom 90% av det jobbiga ändå. En kvinnlig polis på 160 cm gör liksom inte mycket nytta i det rent fysiska. Det kommer då innebära dubbelt. Manliga poliser kommer slita ut sig snabbare.

Med Polisen måste få ökade befogenheter så innebär också ökade skaderisker. Detta med Tasers kan ses som nu en enkel åtgärd för att nu fysiskt sett svagare kvinnliga poliser ska kunna göra mer nytta. Men detta med Tasers är inte ofarligt. Under 6 år 2001- 2006 i USA dog 277 personer pga Tasers. Detta då för det mesta i samband med att de hade någon hjärtsjukdom. Visst där kan man kontra med att personen kanske annars ändå hade blivit skjuten med ett riktigt vapen eller dött ändå om man nu fysiskt brottat ner denna. Men ändå det finns en skaderisk och där måste man då ställa är denna skaderisk acceptabel till att vi nu måste ha kvinnliga poliser som bara då kan göra sitt jobb med extra hjälpmedel som det?

Punkten Exakt samma krav för män och kvinnor tror jag mest på men då kommer det heller aldrig bli 50/50. Utan möjligen 1 av 10 kvinnor har nu vad det faktiskt krävs. Men det är väl då det man måste gå efter. Det ska liksom inte vara en rättighet att bli polis utan du måste ha vissa förutsättningar och då ibland kan kön och du är kort och svag vara pga detta var en anledning till att du inte får bli polis. Det handlar om livräddning och det är samma sak inom brandkåren. Att jo om du är kvinna och kan göra jobbet lika bra som en man när det faktiskt blir fysiskt jobbigt jo såklart du ska få bli polis/brandman. Men som skattebetalare ska nu den som gör jobbet bäst få det jobb man betalar för och som möjligen en dag kan innebära skillnaden mellan död eller levande för en själv eller nu någon man bryr sig om. I den stunden skiter man oj vad bra det är jämställt om det nu innebär en inte lycklig utgång.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2017-04-19 kl. 21:18.
Citera
2017-04-19, 21:38
  #122
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Pajasen i myspys brotta ner han på 3 sekunder, men då drar ena snut horan iväg honom, och sen gick det som det gick. Dom skulle handbojat honom och tackat blatten som gjorde deras jobb. Men vem vet vad som rör sig i huvudet på en snut.

Som GW sa. Men där vem vet nu hur de resonerar. Polisen som drog iväg blatten verkar mest förbannad att någon nu lagt sig i deras arbete och det är så vanligt folk kommer tänka. Blandar jag mig in här så kommer kanske polisen kommer gripa även mig så man tänker bäst att hålla sig ifrån situationen även om tydligt ser att de är i underläge pga fysik då gällande att det är kvinnlig/kvinnliga poliser. Blatten hade väl dock då inte varit i Sverige nog länge för att fatta detta att det nu var tur att de inte grep honom också (efter nu förstärkning på 6 polisbilar med manliga kollegor anlänt).

Men sedan ska det heller inte vara allmänhetens ansvar att gripa in och hjälpa polisen göra deras jobb på detta sätt. Det gör allmänheten mest gällande tips men att nu också börja hjälpa till att gripa så blir mer meningen varför vi ens har en polis för när folket kan göra det bättre på egen hand. Så mycket är inte jämställdhet att det måste vara 50/50 värt.
Citera
2018-01-15, 14:31
  #123
Medlem
Flashshits avatar
Bump:

Jag finner det ytterst märkligt att ingen reagerar på dessa polisattrapper som arbetar ut på gatorna.
Hur tänkte man när man rekryterade "poliser" som dessa:

https://www.youtube.com/watch?v=JMd-P423gA4

Spola fram till 29:17 för att komma till början på inslaget.

Hur tänkte man när man parade ihop dessa två smurfar till en patrull?
Även om man hade delat på dem och satt dem tillsammans med varsin riktig polis, så är det fortfarande inte rätt, vad händer om den riktiga polisen blir skadad? Hur skall en liten smurf som inte ens är längre än vad en ordinär polisbil är hög kunna rädda sin kollega?

Problemet blir så uppenbart i klippet, t.o.m. uppenbart för smurfarna själva, som efter ingripandet uttalar något i stil med:

-"Vilken tur att han var så snäll, annars hade vi haft problem."

Polisen baserar alltså sina ingripanden på att dom skall ha TUR!
När skall detta vansinne få ett slut?
Citera
2018-01-15, 14:33
  #124
Medlem
Jag betalar gärna lite extra skatt för att ha kvinnliga poliser. Har kommit undan så många gånger tack vare att polisen var kvinna.
Citera
2018-01-15, 15:15
  #125
Medlem
Skjuta i benet håller jag med andra om att det är ett mycket dåligt alternativ och skall endast användas i extrema situationer.

Att träffa någon i benet under tumult är inte helt lätt. Ett felskott kan hamna precis var som helst, i precis vem som helst.

Men att bara ha kvinnliga poliser känns mer som att feminismens urspårade ideologi har runnit in för långt på myndigheten. Finns ingen vett och reson i att ha det så.

Nä minst en man i vardera bil. Sen något mer befogenheter på närstridsvapen av lämplig karaktär skulle lösa mycket av dessa problem.
Citera
2018-01-15, 21:21
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Jag hade inte velat ha en kvinna som kollega i bilen om jag hade yttre tjänst. Hennes klena fysik är ju en säkerhetsrisk för mig och jag kommer därmed att konstant få dra det tunga och farliga fysiska lasset själv. Känner en kvinna som jobbat ett par år inom fångvården. Hon max 160 kort och väger mindre än 55kg. Hon känner sig trygg i sin tjänst då hennes kollegor är starka män. Hon verkade dock inte alls tänka på att hon är ett rent sänke för dem när något händer.

Håller med, i farliga situationer får mannen försvara både henne och sig själv.
Citera
2018-01-15, 21:26
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Att vara en skicklig polis innebär ju mer än att kunna brotta ner någon och man måste inte ha kuk för att kunna hantera ett vapen efter polisutbildningen. Kvinnor är generellt lugnare och intelligentare så självfallet ska vi ha kvinnliga poliser.

Så du skulle själv vilja ha dessa 3 odugliga poliser framskickade när en babbe försöker våldta dig?
Citera
2018-01-28, 12:00
  #128
Avstängd
Paris24s avatar
För oss som sett TV-programmet Tunnelbanan är väl svaret ganska givet. Visst kan vi ha kvinnliga poliser. De kan sitta i en stor telefonväxel och ta hand om kommadocentralen. Medans männen är ute med buset.

I Tunnelbanan kan man se hur svaga kvinnliga väktare måste ta till övervåld med batong eftersom de varken har respekt, snabbhet, styrka, för att ta hand om våldsamma drogpåverkade män. Minns också den kvinnliga hund-polisen på youtube som batong-slår en kille om och om igen eftersom han inte sätter sig på gatan som hon vill. Hon är högst 160cm och har PMS.

Jag kommer aldrig att glömma den stackars unga tjej, tror hon var 158 cm, som ensam sattes att övervaka en svensk brottsdåre på häktet. Han tog enkelt hennes batong och slog ihjäl henne, i häktet. Jag får väl hoppas att de tagit bort de feminist-inpirerade reglerna kring häktespersonal. Alla kvinnor kan inte vara poliser eller väktare. Fattar inte varför de vill.
Citera
2018-02-01, 20:27
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Jag blev själv väldigt rädd när jag såg klippet som fick internationell spridning i denna tråd.
(FB) Man attackerar tre svenska poliser!

Jag blev inte rädd för att de tre kvinnliga poliserna i klippet inte klarade av att få ner honom då jag har sett liknande klipp från USA. Anledningen till att jag blev rädd var för att jag inte visste att polisen skickade bilar med bara kvinnor. I tråden läste jag också att det var olika fysiska krav för könen. Jag blev lite orolig om jag eller någon annan i familjen var i livsfara och behövde hjälp från polisen eller brandkåren och att de endast skulle skicka kvinnor som inte kan göra jobbet lika snabbt som en man och att det skulle kosta livet på någon jag älskar.

Vad tror ni lösningen är?
Några förslag:

*Exakt samma krav för män och kvinnor

*Polisen måste få ökade befogenheter när det kommer till våld. Det skulle hjälpa kvinnor i tjänst och det skulle hjälpa ett allt mer kriminellare Sverige. Jag tror inte den svenska polisen får lov att använda tazers. Men jag tycker att det skulle vara okej i en sådan situation som i det klippet från tråden jag länkade. Eller typ skjuta benet.

*Kvinnliga poliser måste samåka med män.

*Mindre fokus på HBTQ i polisen. Vi måste kunna prioritera vetenskap över feminism att acceptera sannningar så som att det faktiskt finns skillnader mellan könen.

Vad tycker ni? Är det viktigt att sträva efter en könsfördelning 50/50 mellan Sveriges poliser för att få politiskt beröm av vänstern? Är det så dåligt med manliga poliser? Jag har varit i kontakt med polisen några gånger och de har alltid varit hjälpsamma och har aldrig sett dem använda övervåld.

Har ni några förslag eller tycker ni inte att det är ett problem och att vi ska fortsätta i samma riktning?

Tycker att polisakademin borde ha ett jävligt tufft fysiskt test för att bli antagen. Efter godkänt test kvittar det ju om man är man eller kvinna för man är stark nog.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback