Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 20:19
  #1
Medlem
Hej,

Har inte hittat någon tråd om www.Betser.com så jag passar på att starta en.

Jag satte in 100E med en insättningsbonus så att jag fick 200E att spela med. Omsättningskravet är 12xbonusbelopp med minsta odds 1,8.

Mer relevant för mig är saxat nedan från deras villkor:

"När bonuspengar från välkomsterbjudande används för att spela på sport, så är den högsta tillåtna insatsen 50 €. Om ett spel med bonuspengar från välkomsterbjudandet överstiger 50 €, så förbehåller vi oss rätten att återta eventuella vinster och avsluta kontot.

På Sport minskar omsättningskravet först när en vadhållning eller ett spel har avgjorts och oddsen på varje vadhållning är minst 1.80. Annullerade/ogiltiga/pushade/ersatta spel minskar inte omsättningskravet.

Omsättningskravet på Sport minskas enbart om placerade spel avgjorts inom 30 dagar efter välkomstbonusen tilldelats.

När du använder bonuspengar på sport är maximala insatsen som minskar omsättningskravet 50 € per bet.

Endast ett (1) bet som är kvalificerat att minska omsättningskraven per event kommer att räknas gentemot omsättningskraven av bonuspengar.."

För att hålla min historia kort så spelade jag upp min summa till 1000E under veckan. Sen chansade jag rätt vilt på Man Utd - West Brom och förlorade ner det rätt mycket. Till slut hade jag ca 450 E kvar och på Betser stod det att allt var omsatt och klart. Jag försökte då ta ut en summa men fick då uttag nekat och på kontot deletades alla pengar med anledning att jag spelat över 50 E på något event.

Det var absolut inte min mening att bryta mot några regler men skadan är redan skedd och jag kan bara informera andra. Jag tycker att det är galet att kontot låses om man lägger över 50E på ett event. Bara vad ett event är skulle kunna tyckas vara fritt för tolkning. Det rimliga borde i alla fall vara att bara 50E räknas mot omsättningskravet och att övrig summa inte gör det. Så har det varit för mig när jag spelat på andra sidor och det sätter inte kunden i en jobbig situation. På Betser räknas alltså allt mot omsättningskravet men om du lägger över 50E på ett event så raderas dina pengar vid ett uttagsförsök. Jag tar givetvis på mig att jag inte följde deras villkor men i detta fallet tycker jag att villkoren är näst intill orimliga och formulerade på ett sätt som gör det väldigt lätt att bryta dem.
Citera
2017-04-03, 07:49
  #2
Medlem
Det står ju klart och tydligt att du inte får betta mer än 50 e/event
1 event = 1 match

Förstår din frustration men reglerna är väldigt tydliga. Betser är förövrigt en skräpsida om dom inte har ändrat sina odds, när jag spelade på dom när dom var nya så var dom typ marknadssämst på alla marknader. Dom är ett vinstdrivande företag och har 0 intresse av att ge bort pengar som dom inte behöver, dom är långt ifrån det enda företaget som har dåliga terms. Att man måste spela 48 matcher för att omsätta en bonus är dåliga terms.
__________________
Senast redigerad av tjuyat 2017-04-03 kl. 07:54.
Citera
2017-04-03, 16:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaiseIt
Hej,

Har inte hittat någon tråd om www.Betser.com så jag passar på att starta en.

Jag satte in 100E med en insättningsbonus så att jag fick 200E att spela med. Omsättningskravet är 12xbonusbelopp med minsta odds 1,8.

Mer relevant för mig är saxat nedan från deras villkor:

"När bonuspengar från välkomsterbjudande används för att spela på sport, så är den högsta tillåtna insatsen 50 €. Om ett spel med bonuspengar från välkomsterbjudandet överstiger 50 €, så förbehåller vi oss rätten att återta eventuella vinster och avsluta kontot.

På Sport minskar omsättningskravet först när en vadhållning eller ett spel har avgjorts och oddsen på varje vadhållning är minst 1.80. Annullerade/ogiltiga/pushade/ersatta spel minskar inte omsättningskravet.

Omsättningskravet på Sport minskas enbart om placerade spel avgjorts inom 30 dagar efter välkomstbonusen tilldelats.

När du använder bonuspengar på sport är maximala insatsen som minskar omsättningskravet 50 € per bet.

Endast ett (1) bet som är kvalificerat att minska omsättningskraven per event kommer att räknas gentemot omsättningskraven av bonuspengar.."

För att hålla min historia kort så spelade jag upp min summa till 1000E under veckan. Sen chansade jag rätt vilt på Man Utd - West Brom och förlorade ner det rätt mycket. Till slut hade jag ca 450 E kvar och på Betser stod det att allt var omsatt och klart. Jag försökte då ta ut en summa men fick då uttag nekat och på kontot deletades alla pengar med anledning att jag spelat över 50 E på något event.

Det var absolut inte min mening att bryta mot några regler men skadan är redan skedd och jag kan bara informera andra. Jag tycker att det är galet att kontot låses om man lägger över 50E på ett event. Bara vad ett event är skulle kunna tyckas vara fritt för tolkning. Det rimliga borde i alla fall vara att bara 50E räknas mot omsättningskravet och att övrig summa inte gör det. Så har det varit för mig när jag spelat på andra sidor och det sätter inte kunden i en jobbig situation. På Betser räknas alltså allt mot omsättningskravet men om du lägger över 50E på ett event så raderas dina pengar vid ett uttagsförsök. Jag tar givetvis på mig att jag inte följde deras villkor men i detta fallet tycker jag att villkoren är näst intill orimliga och formulerade på ett sätt som gör det väldigt lätt att bryta dem.
Gissar att du bettat mer än 50E på ett spel? För mer än 50E per match ska du få spela, bara du inte gör det på ett bet. Sen om du lägger 2x bet på X, 50e vardera så kan dom ev. ha möjlighet att beslagta bonusen, men om du endast har lirat några olika bets på samma match, samt marknader som inte motsäger varandra så anser jag inte att dom har någon rätt att ta bonusen. Då kan du överklaga till MGA.. vill minnas att betser hade maltalicens.
Citera
2017-04-03, 19:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
Gissar att du bettat mer än 50E på ett spel? För mer än 50E per match ska du få spela, bara du inte gör det på ett bet. Sen om du lägger 2x bet på X, 50e vardera så kan dom ev. ha möjlighet att beslagta bonusen, men om du endast har lirat några olika bets på samma match, samt marknader som inte motsäger varandra så anser jag inte att dom har någon rätt att ta bonusen. Då kan du överklaga till MGA.. vill minnas att betser hade maltalicens.

Efter en timme med supporten var budskapet att de just eftersom jag lagt mer än 50E på ett event har rätt att ta mina pengar, vilket de också gjorde som sagt. Men de sa inget om det du säger att det är OK så länge du delar upp spelen. Jag skulle i alla fall inte rekommendera någon att testa göra det åtminstone inte utan print screen från supporten först i så fall!

För min del så av mina ca 50 spel var 5 över 50E så jag bröt mot regeln oavsett trots det. Satte tex 100E på en dubbel med totalt odds 1.4. Jag gjorde dock inga motsägelsefulla bets, men jag har gett upp alla möjligheter att få tillbaks något.

Men rent teoretiskt, har Betser rätt att lägga till ett villkor att låt säga allt spel på odds under 1,2 ger dem rätt att återta vinster och stänga kontot?

Det är ju givetvis lite extremare men det känns så konstigt för mig att de låter spel gå igenom och sen tar vinster och har rätt att stänga kontot om spelet blir vinst.
Citera
2017-04-03, 20:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
Det står ju klart och tydligt att du inte får betta mer än 50 e/event
1 event = 1 match

Förstår din frustration men reglerna är väldigt tydliga. Betser är förövrigt en skräpsida om dom inte har ändrat sina odds, när jag spelade på dom när dom var nya så var dom typ marknadssämst på alla marknader. Dom är ett vinstdrivande företag och har 0 intresse av att ge bort pengar som dom inte behöver, dom är långt ifrån det enda företaget som har dåliga terms. Att man måste spela 48 matcher för att omsätta en bonus är dåliga terms.

Oddsen är verkligen inte bra nej. Får tex. Svenska Spel att se extremt generösa ut
Citera
2017-04-03, 20:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaiseIt
Oddsen är verkligen inte bra nej. Får tex. Svenska Spel att se extremt generösa ut

Men du måste läsa på lite när du ska spela på en sida. Googla reviews på sidan och läs även bonusreglerna noga.
Vill bara spela och slippa krångel så är det Betfair och Svenska Spel som gäller.
Citera
2017-04-13, 08:05
  #7
Medlem
Hej
Jag ligger med ett ärende nu där dom tagit tillbaka 565EU. Efter otillåtet spel under bonus perioden. Trots förluster på 900EU efter bonus spel. Se upp! Återkommer med fortsättning.
Citera
2017-04-13, 12:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av player88988
Hej
Jag ligger med ett ärende nu där dom tagit tillbaka 565EU. Efter otillåtet spel under bonus perioden. Trots förluster på 900EU efter bonus spel. Se upp! Återkommer med fortsättning.

Tråkigt att höra att fler drabbas av samma sak. Jag påpekade för dem att det vanliga inom branschen är att godkänna alla spel, men att omsättningskravet bara räknas ner per match upp till en summa som de själva ställer in. Jag antar dock att de tjänar stora pengar på detta då många antagligen lägger över 50€ på något event.

Nedan som står i deras villkor stämmer inte. De räknar ner omsättningskravet med hela beloppet men konfiskerar alla vinstpengar om man lagt mer än 50€ på något event, oavsett odds.

"När du använder bonuspengar på sport är maximala insatsen som minskar omsättningskravet 50 € per bet.

Endast ett (1) bet som är kvalificerat att minska omsättningskraven per event kommer att räknas gentemot omsättningskraven av bonuspengar"

Håller tummarna för att du får tillbaks några pengar, men jag tror knappt det!
Citera
2017-04-13, 14:02
  #9
Medlem
Hej Per!
Vi har nu fått svar från den ansvariga avdelningen angående det med att du har brutit mot våra villkor. Vi vill be så hemsk mycket om ursäkt för det fel som blev från våran sida. Vi hade missat att du hade råkat lägga ett mixat bet som gjorde att din vinst blev bonuspengar. När du gjorde din insättning blev pengarna sedan bonuspengar. Vi har betalat ut det uttag du har begärt. Har du några frågor kring detta är det bara att återkomma till oss.

Vi ber ännu en gång om ursäkt för det som hände!

Vänliga hälsningar,
Inez - Betser Support

Efter yttligare ett mail fick jag ut alla pengar, nu återstår bara att dom hamnar på mitt konto. Återkommer!

Lärdom av detta är att man inte skall ta emot någon form av bonus med luddiga omsättnings krav. (Läsa omsättningkraven och vilkor)

/Per
Citera
2017-04-13, 15:37
  #10
Medlem
Skönt att de löste det och att du fick en ursäkt!

Har jag förstått det rätt att du alltså satte in nya pengar efter bonuserbjudandet och att vinster på dessa pengar sedan tillfälligt togs av Betser innan de insåg sitt misstag?
Citera
2017-04-14, 08:12
  #11
Medlem
Ja så var det. Pengarna har kommit till mitt konto via banköverföring.
Citera
2018-07-03, 22:22
  #12
Medlem
Någon som vet hur dom mår ekonomiskt ?
Dom har nu sagt i flera timmar att min vinst ska betalas ut så fort dom hinner....
La in om utbetalning vid 12.00.
Första svaret jag fick var att det tar 4-6 timmar att behandla...för någon timme sedan så var den på G alldeles strax😕
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback