Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 20:11
  #1633
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Buhuu, de är elaka mot mig på internet!?

Starta en egen tråd då i stället för att böla för att andra startar trådar de är intresserade av.
Cheeezzz!
Eller så ska trådarna vara topic som i alla andra delforum. Det är tydligen för jefla svårt för er att förstå. Folk får tycka annat. Men det förbannade tramsandet borde upphöra.
2017-05-14, 20:35
  #1634
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Eller så ska trådarna vara topic som i alla andra delforum. Det är tydligen för jefla svårt för er att förstå. Folk får tycka annat. Men det förbannade tramsandet borde upphöra.

AA sant. Merapi är en hejare på att ta en svensk fråga och göra hela diskussionen till en global fråga... Man gör visst allt man kan för att vinna en debatt.
2017-05-14, 20:58
  #1635
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
AA sant. Merapi är en hejare på att ta en svensk fråga och göra hela diskussionen till en global fråga... Man gör visst allt man kan för att vinna en debatt.
Jag förstår inte vad du menar. Vad vill du ha framfört?
2017-05-14, 20:58
  #1636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
AA sant. Merapi är en hejare på att ta en svensk fråga och göra hela diskussionen till en global fråga... Man gör visst allt man kan för att vinna en debatt.
Är för att jag, till skillnad mot vissa andra verkar det som, har fattat att både feminism, jämställdhet, kvinnor och män, som är vad detta forum antas ska handla om, är begrepp och fenomen om är globala och inte enkom svenska.
2017-05-14, 21:34
  #1637
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är för att jag, till skillnad mot vissa andra verkar det som, har fattat att både feminism, jämställdhet, kvinnor och män, som är vad detta forum antas ska handla om, är begrepp och fenomen om är globala och inte enkom svenska.
Eller så kanske du har svårare att hålla isär begreppen....
2017-05-14, 22:02
  #1638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Eller så kanske du har svårare att hålla isär begreppen....
Hålla isär vadå?

jag har inga probpem hålla isär feminism i Sverige kontra ex. feminism i USA. Dock, pratar man "feminism" så är det en global politisk ideologi och inget annat.
Således vill man enbart diskutera svensk feminism eller F! eller enbart svenska kvinnor ex. så får man ju skriva ut detta, annars är det man själv som inte klarar hålla isär begreppen.....som sagt.
2017-05-14, 22:59
  #1639
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du förstår uppenbarligen inte vad konceptet princip innebär och du har mycket svårt för abstrakt tänkande. Jag skrev också att hudfärg och kön bara är det yttersta lagret av löken, dvs där man börjar skala, alltså finns det flera underliggande lager. Eller så kan du använda dig av en hierarki, först kön, sen hudfärg, sen kultur, sen religion osv osv osv och man kan korrelera dessa med varandra på olika sätt. Det är givetvis enkelt att fokusera på det första lagret, kön, som du gör, det är helt ok att göra det. Men att ignorera nivåerna som ligger under det första lagret, är bara idiotiskt och slappt tänkande, det är vad du gör.

Ja du säger ju det själv, kultur. Det tredje lagret i min lilla lök. Det finns många lager, många fasetter, som var och en är lika viktiga att studera som det första lagret, kön. Om du så vill finns ytterligare ett lager som ligger ovanpå alla andra, människan.

Ska vi börja skala lök, du och jag? Men akta dig så att du inte börjar gråta. Låt oss börja skalandet. Det yttersta lagret visar en människa, det näst yttersta en man, underliggande är låg ålder (16-39 år). Vi skalar av nästa lager fattigdom och under det lagret har vi större en andel män, en större andel fattiga och en större andel unga i invandrarpopulationen.

Vi fortsätter med skalandet tills vi når sociala problem (missbruk, annan brottslighet m m). Det innersta löklagret visar en eventuell kulturell skillnad vad gäller synen på kvinnor och deras sexualitet.

Ingen etnicitet visar vår lök så långt våra tårande och svidande ögon kan skåda.

Nu har vi alltså skalat bort alla löklager (det yttersta först och det innersta sist):

1) Människa
2) Man
3) Ung
4) Fattig
5) En större andel män, en större andel fattiga och en större andel unga i invandrarpopulationen än befolkningen i stort
6) Sociala och personliga problem (missbruk, annan kriminalitet, frånvarande föräldrar m m)
7) Konservativa värderingar och eventuell kulturell skillnad vad gäller synen på kvinnor och deras sexualitet.

Färdigskalat! Det sved väl inte alltför mycket i ögonen på dig? Jag förstår om du tycker att löken är ovanligt skarp. Men det är bara att torka tårarna.

Nu ska jag hacka löken och sedan bryna den.
2017-05-14, 23:05
  #1640
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag slutade läsa när du skrev att majoriteten våldtäkter sker i hemmet. Så var det förr. Inte längre. Kolla brå. Sitter på mobil annars hade jag länkat.

Edit rättar mig själv. Statistiken gäller sexualbrott. Men det har ju ingen relevans för diskussionen.

Du missar också som vanligt sammanhanget.

Om det nu är 0.000pluttinuutti män som är misstänkta för våldtäkt. Varför ser man ett behov av att gå in i huvudet och ändra normerna hos alla män? Det blir ju ännu mer befängt.

5% var inte en påstådd siffra utan ett worst case scenario. Tack för hjälpen.

Tyvärr förstår du inte ens vad som diskuteras utan hakar upp dig på detaljer.
Sorry

Typiskt högermuppar att inte kunna få in i huvudet att våldtäkt bara är en i raddan av olika sexualbrott. Det är inte bara du, utan även Nakne Kejsaren och Sealstryper, som begår denna fadäs.

(FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?

Pinsamt!

Det är stor skillnad mellan andelen misstänkta för våldtäkt och den faktiska andelen som våldtar. Det är drygt 6000 våldtäkter som anmäls varje år. Mörkertalet är runt 30.000.

5 % av "svennarna" och 40 % "vissa etniciteter" våldtar varje år? Ett "worst case scenario"? Ja, det kan jag verkligen tänka mig när det går flera hundratusentals sexualbrottslingar lösa ute på gatorna varje år och våldtar varje kjoltyg de får syn på. Det blir "no-go-zoner" för de stackars kvinnsen som därför måste hålla sig inomhus. Polisen får mycket att göra när de ska jaga alla dessa enorma horder av dreglande sexförbrytare. De får nog anställa 100.000 nya poliser om de ska kunna fånga in alla dessa element.

Enligt Brå 2005:17 var mellan 1997 och 2001 andelen "svennar" med inrikes födda föräldrar som inte misstänkts för våldtäkt 99.96 %. Motsvarande andel för invandrare med i utrikes födda föräldrar var 99.78 %. Mörkertalet är mycket stort, säkert minst 30.000 våldtäktsfall.

Det är rimligt att anta följande procentandelar av de män som inte våldtar under ett år: 99.5 % av "svennarna" och 97.0 % av utländska medborgare från Asien, Sydamerika och Afrika.
2017-05-14, 23:08
  #1641
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Tråden handlar knappast om angivet ämne i någon högre grad, så vi stänger butiken för tillfället. // Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback