Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 17:44
  #1
Medlem
TheZoigs avatar
Hej,

jag har den senaste tiden blivit intresserad utav webbutveckling, och har äntligen laddat upp min sida. Tyvärr har jag stött på ett problem: hemsidan visas inte i browsern Safari. Kan någon peka mig i rätt riktning? Har googlat och googlat men kan fan inte hitta en lösning...

Tack på förhand,
Zoig
Citera
2017-04-02, 17:45
  #2
Medlem
Kanske nåt ytterst litet fel i koden?
Citera
2017-04-02, 18:02
  #3
Medlem
DNS-inställningar i webbrowswrn brukar vara orsaken men det löser sig ju automatiskt efter några timmar
Citera
2017-04-02, 18:04
  #4
Medlem
TheZoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Kanske nåt ytterst litet fel i koden?

Kan inte hitta något fel, men samtidigt så vet jag ju inte vad jag letar efter. Tycker det är väldigt konstigt att det fungerar i alla browsers förutom Safari. Kan det ha något med att jag använder mig utav Bootstrap?
Citera
2017-04-02, 18:06
  #5
Medlem
TheZoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cazzette
DNS-inställningar i webbrowswrn brukar vara orsaken men det löser sig ju automatiskt efter några timmar

Skulle du kunna förklara lite mer utförligt? Är väldigt intresserad! Kanske ska nämna att det är olika personer som försökt komma åt sidan med Safari utan lycka.
Citera
2017-04-02, 18:43
  #6
Avstängd
För någon som vet hur hemsidor fungerar, så har du skrivit precis såhär:
"Jag har byggt en bil men den syns inte utomhus. Vad är det för fel?"

Vadå egenuppladdad hemsida? Är det en hemsida eller inte? Är det en domän? Är det en server?

För att en hemsida ska fungera så behöver du en sak, med ett valfritt tillägg: Server + Domän. Servern behöver ha en webbserver installerad, t.ex. nginx eller apache samt en tilldelad IP-adress för att kunna nås på internet.

Vad har du gjort?
Citera
2017-04-02, 19:37
  #7
Medlem
TheZoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triq
För någon som vet hur hemsidor fungerar, så har du skrivit precis såhär:
"Jag har byggt en bil men den syns inte utomhus. Vad är det för fel?"

Vadå egenuppladdad hemsida? Är det en hemsida eller inte? Är det en domän? Är det en server?

För att en hemsida ska fungera så behöver du en sak, med ett valfritt tillägg: Server + Domän. Servern behöver ha en webbserver installerad, t.ex. nginx eller apache samt en tilldelad IP-adress för att kunna nås på internet.

Vad har du gjort?

Jag har laddat upp sidan. Har domän + server. Problemet ligger inte där, utan man kan komma åt sidan från alla browsers förutom Safari.
Citera
2017-04-02, 20:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Jag har laddat upp sidan. Har domän + server. Problemet ligger inte där, utan man kan komma åt sidan från alla browsers förutom Safari.
Omformulering till "Alla browsers kan komma åt sidan, men Safari vill inte visa den"? Protokollet för att *hämta* sidan är detsamma oavsett webläsare, så strulet *borde* rimligtvis inte ligga där.
Citera
2017-04-02, 20:26
  #9
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Jag har laddat upp sidan. Har domän + server. Problemet ligger inte där, utan man kan komma åt sidan från alla browsers förutom Safari.
Vad får du för felmeddelande i safari?
Citera
2017-04-03, 19:52
  #10
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Jag har laddat upp sidan. Har domän + server. Problemet ligger inte där, utan man kan komma åt sidan från alla browsers förutom Safari.

Safari har ganska bra felsökningsverktyg.

Om du inte gjort det, börja med att aktivera utvecklarmenyn:

Safari – Inställningar – Avancerat – Visa utvecklarmenyn i menyraden

Med "Visa webbgranskare" under Utvecklar-menyn kanske du hittar vad som är fel.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback