Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 15:53
  #1
Medlem
Hej. Har haft min Iphone 5c i över 3 år och det börjar bli dags för en ny snart.
Har dock ingen aning om vad för någon jag ska köpa, så behöver tips.
Har hittills varit nöjd med min Iphone, var länge sedan jag hade en mobil som höll så länge. Men finns en sak som jag önskar i en ny mobil och det är att kameran ska vara bättre och att bilderna ska bli hyffsat bra även om inte ljuset är helt 100% perfekt. Ibland har jag försökt ta foton när de är på väg att bli ljust ute men man har inte sett ett skit vad de är på bilden.
Några krav jag har:
* Bättre kamera
* Bra kvalite
* Inte allt för stor
* Inte behöva ladda flera ggr per dag.

Tacksam för alla tips!
Och om någon har en Iphone 7 så får ni gärna berätta om den är bättre på att ta bilder när ljuset inte är helt perfekt.
Citera
2017-04-02, 16:56
  #2
Medlem
Samsung galaxy s6 /s7 (edge har jag och är GRYMT nöjd!)

Otroligt fina bilder tar den.. Verkligen.
Enkel, smidigt och väl användbar. Det är ju som så att telefoner idag har stora skärmar, är ljusa och mycket innehåll samt att man använder dom mycket genom att vara uppkopplade mot internet - spotify, googlar runt, läser tidning, instagram, fb osv. Har nu efter två års tid börjat märka att batteriet blivit sämre men använder ju telefonen mycket. Tappat den flera gången men har alltid hållt trots att jag aldrig haft skal/skydd. Verkligen en rekommenderad telefon!
Citera
2017-04-02, 18:08
  #3
Medlem
Har en vän som har en Samsung galaxy s7 men hon sa att hon får ladda telefonen flera ggr varje dag och var inte riktigt nöjd. Tittar man på recensioner så verkar en del vara nöjda och en del inte, men så är det med allt tycker jag så man vet inte vad man ska lita på när det gäller recensioner.
Hade tänkt köpa s8 nu när den kommer ut men dels så tycker jag den är alldeles för stor och så otroligt dyr, så det känns inte aktuellt längre. Men ska ha s6 och s7:an i tanken iaf. Tack för tipset
Citera
2017-04-03, 09:04
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessss91
Hade tänkt köpa s8 nu när den kommer ut men dels så tycker jag den är alldeles för stor och så otroligt dyr, så det känns inte aktuellt längre.
Vill du ha en med bra kamera och smidig storlek så blir mitt tips:
Sony Xperia X Compact

Kan du tänka dig lite större så kolla in denna:
Lenovo Moto G5

Beställer du inom EU så finns denna från Tyskland:
Ulefone Metal

Hade inte kört på iPhone om du prioriterar bra batteri och Samsung får ofta problem med batteri och segt system efter ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback