Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 10:31
  #1
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
http://www.journalisten.se/nyheter/y...gerextremister

Det verkar som att de vänsterextremas intolerans löser problemet med sig själva.
Så kan de i sin ensamhet sitta och marxist-splaina. Tycka att de är missförstådda mm.

Kan vi få se folkliga visselblåsare och bloggare med talang ställa ut på den riktiga bokmässan, som drivs företagsmässigt?

Räcker det med att vi ej låter normaliserade extremvänsterns intolerans och förakt för demokrati härska i kulturmiljöerna, för att de skall krypa tillbaka till sina alternativa skuggverklighetsmiljöer och hata?
Citera
2017-04-02, 10:57
  #2
Medlem
ozznujens avatar
Jag finner denna text intressant.

Utdrag från länk i TS:

Vad tror du att det beror på att engagemanget är så stort?
Expos avslöjande att Nya Tider planerar att hota journalister i deras egna hem, vilket bland andra Journalistförbundets ordförande Jonas Nordling reagerat mycket starkt på. Det gör att folk har insett allvaret. Många kulturpersoner är måltavlor för extremhögern. De som i det längsta har försökt tänka att det kanske inte är så farligt att Nya Tider finns på Bokmässan, att det handlar om någon sorts invandringskritisk publikation och att vi måste ha en mångfald av åsikter, verkar nu tänka om.

Lisa Bjurwald menar att den linje som Bokmässan haft, att så länge det inte är några som gjort sig skyldiga till lagbrott är de välkomna till mässan, är naiv.

– Extremhögerns specialitet är att hota och trakassera utan att kunna fällas för lagbrott. Det är en av deras mest framgångsrika strategier. Nu får vi åter svart på vitt att det här handlar om folk som planerar och uppmanar till den mest otäcka formen av trakasseri, den som sker i hemmet, nära familjen.


Är det någon som vet vad Lisa pratar om i början av texten,(fetat)?

Jag upplever att detta är extremvänsterns egna paradgren.(Fetat längre ner i texten).
Citera
2017-04-02, 12:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Jag finner denna text intressant.

Utdrag från länk i TS:

Vad tror du att det beror på att engagemanget är så stort?
Expos avslöjande att Nya Tider planerar att hota journalister i deras egna hem, vilket bland andra Journalistförbundets ordförande Jonas Nordling reagerat mycket starkt på. Det gör att folk har insett allvaret. Många kulturpersoner är måltavlor för extremhögern. De som i det längsta har försökt tänka att det kanske inte är så farligt att Nya Tider finns på Bokmässan, att det handlar om någon sorts invandringskritisk publikation och att vi måste ha en mångfald av åsikter, verkar nu tänka om.

Lisa Bjurwald menar att den linje som Bokmässan haft, att så länge det inte är några som gjort sig skyldiga till lagbrott är de välkomna till mässan, är naiv.

– Extremhögerns specialitet är att hota och trakassera utan att kunna fällas för lagbrott. Det är en av deras mest framgångsrika strategier. Nu får vi åter svart på vitt att det här handlar om folk som planerar och uppmanar till den mest otäcka formen av trakasseri, den som sker i hemmet, nära familjen.


Är det någon som vet vad Lisa pratar om i början av texten,(fetat)?

Jag upplever att detta är extremvänsterns egna paradgren.(Fetat längre ner i texten).
Om jag minns rätt så gick fria tider ut med att de skulle åka hem till div journalister och intervjua dem på sant MSM manér vilket de ser som en sak som bara MSM har rätt att göra.
Citera
2017-04-02, 12:11
  #4
Medlem
Lisa Bjurwald (Expo-Lisa) är tränad och utbildad av Expo är det är därifrån hon kommer. Expo har en antidemokratisk scientologisk sekteristisk struktur. Deras främsta uppgift är att skapa nazism, fascism och ondska "ur tomma intet" för att rättfärdiga sin egen verksamhet. - Verksamheten är enbart inriktad på att svartmåla svenska medborgare. Deras hemsida och tidning läses bara av typ biblioteksprenumerationer och utkommenderade skolklasser. - Expo infiltrerar andra organisationer och redaktioner för att driva sin egen politiska agenda. - Man talar i ett språk där hotet mot högerextremister och rasister är helt enormt.

Ingen kan bli medlem i Expo (det skulle ge insyn) och deras styrelse tillsätts av "högre makter". Ändå kallar de sig för "demokratiska"

Ett stort dilemma för Expo är att detta hot inte är verkligt. Men det är otroligt lönsamt. Därför skapar man en illusion främst hos journalister. Under Steig Larsson stod det öppet på hemsida att deras främsta uppdrag inte var att upplysa folket, det var att påverka journalisterna. - Detta har man lyckats med mycket framgångsrikt.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om Expo kluddar ett nazikors på den alternativa mässans dörr för att få publicitet och skapa en hotbild.
Citera
2017-04-02, 12:53
  #5
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Om jag minns rätt så gick fria tider ut med att de skulle åka hem till div journalister och intervjua dem på sant MSM manér vilket de ser som en sak som bara MSM har rätt att göra.
Så lilla Lisa tycker att intervjua är lika med att hota? Detta gäller självklart bara när högern gör hembesök och utför intervjuer. När vänstern göra samma sak, så kallas det kartläggning och avslöjanden.

Jag blir äcklad på riktigt.
Citera
2017-04-02, 13:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Så lilla Lisa tycker att intervjua är lika med att hota? Detta gäller självklart bara när högern gör hembesök och utför intervjuer. När vänstern göra samma sak, så kallas det kartläggning och avslöjanden.

Jag blir äcklad på riktigt.
Snacka om det, det är häpnadsväckande.
Citera
2017-04-02, 13:18
  #7
Medlem
Detta är givetvis ett EXPO-projekt som Lisa låter författarförbundet betala. Expo är helt suveräna på att få andra att betala och även driva sin egen politiska och ekonomiska agenda (Nazisterna anfaller) under täckmantel. Bra jobbat där. Nu verkar man hetsa upp sveriges författare att det finns hemiga nazistiska nätverk som förföljer dom.

Expo fungerar som en Voodoo doktor. -De hotar med onda andar men bara man ger dom en slant så skall de bota och lösa problemen vilket ofta sker genom föreläsningar som kostar 15 000 plus moms i timmen. Expo har skämt slag på många enskilda politiker och journalister under åren.
Citera
2017-04-02, 21:10
  #8
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Vilka får gå på festen för dinosaurier som till 99 % inte får sålt några böcker eller tidningar och vars sålda exemplar mest används som prydnader medans ägarna surfar på på sociala medier?
Citera
2017-04-21, 13:23
  #9
Medlem
Bokmässan 2017 - 127 författare vill inte "medverka"

http://www.dn.se/kultur-noje/127-for...mot-bokmassan/

Verkar som det finns 127 författare som inte vill ställa ut på en bokmässa i Gbg eftersom andra utställare inte nödvändigtvis tycker som dom i olika frågor.

Vad tycker du om det?

Jag vill leva i ett samhälle där var och en har rätt till att framföra sin åsikt! Jag tror att de flesta av oss delar den uppfattningen men inte 127 författare.


Hur skall vi gå tillväga för att inte samhället inte i onödan polariseras?
Citera
2017-04-21, 13:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
http://www.dn.se/kultur-noje/127-for...mot-bokmassan/

Verkar som det finns 127 författare som inte vill ställa ut på en bokmässa i Gbg eftersom andra utställare inte nödvändigtvis tycker som dom i olika frågor.

Vad tycker du om det?

Jag vill leva i ett samhälle där var och en har rätt till att framföra sin åsikt! Jag tror att de flesta av oss delar den uppfattningen men inte 127 författare.


Hur skall vi gå tillväga för att inte samhället inte i onödan polariseras?
De sköter det så bra själva polariseringen alltså och de är inte ens medvetna om det.
De kallar Nya Tider högerextrem ja ja.
Citera
2017-04-21, 13:43
  #11
Medlem
Qebuis avatar
De människor som är mot yttrandefrihet är (lång lista):

__________________
Senast redigerad av Qebui 2017-04-21 kl. 13:46.
Citera
2017-04-21, 14:01
  #12
Medlem
DigiFlaxs avatar
Vore tråkigt med en bokmässa där alla höll med varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback