Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-04, 05:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havregransgrat
Inget märkvärdigt alls faktiskt. Lägger mig på golvet med magen nedåt. Benen ska hela tiden ha kontakt med golvet.Sätt handflatorna i golvet och tryck dig sakta uppåt tills det tar i mot. Min disk buktade utåt och på det viset trycker du tillbaka den.

Gör den 2-5 ggr per dag.


kan tipsa om att samma övning på en foamroller har gjort susen för mig, känner att jag lyckas öppna upp diskarna mer när jag får ryggen i ett avslappnat läge då musklerna inte håller emot så den kan jag rekommendera att du provar!

bara att lägga sig flat på foamrollern liksom vid de diskar som har behov av att öppnas, ju grövre foamroller desto bättre för mig!

kör också 2-5 gånger per dag
Citera
2017-04-04, 07:51
  #14
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregransgrat
Inget märkvärdigt alls faktiskt. Lägger mig på golvet med magen nedåt. Benen ska hela tiden ha kontakt med golvet.Sätt handflatorna i golvet och tryck dig sakta uppåt tills det tar i mot. Min disk buktade utåt och på det viset trycker du tillbaka den.

Gör den 2-5 ggr per dag.

Ah, den kör jag ibland, fast inte ofta nog.
Citera
2017-04-04, 18:06
  #15
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Ah, den kör jag ibland, fast inte ofta nog.


Nej, känner man sig bra är det lätt att glömma.
Citera
2017-04-04, 18:09
  #16
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
kan tipsa om att samma övning på en foamroller har gjort susen för mig, känner att jag lyckas öppna upp diskarna mer när jag får ryggen i ett avslappnat läge då musklerna inte håller emot så den kan jag rekommendera att du provar!

bara att lägga sig flat på foamrollern liksom vid de diskar som har behov av att öppnas, ju grövre foamroller desto bättre för mig!

kör också 2-5 gånger per dag

Tjejen har en sådan, får passa på när hon håller på. 2-5 ggr/ dag låter ju utmärkt.
Citera
2017-04-09, 14:30
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
kan tipsa om att samma övning på en foamroller har gjort susen för mig, känner att jag lyckas öppna upp diskarna mer när jag får ryggen i ett avslappnat läge då musklerna inte håller emot så den kan jag rekommendera att du provar!

bara att lägga sig flat på foamrollern liksom vid de diskar som har behov av att öppnas, ju grövre foamroller desto bättre för mig!

kör också 2-5 gånger per dag

Du, du MÅSTE testa att hålla händerna bakom huvudet och dra huvudet frammåt medans du rullar,
jäklar vad det knäcker till i ryggen, känns som man loosar upp diskarna och hela partiet vid skuldror/nacke. Kör likadant när jag rullar på ländryggen. Låter som 5-15 knak om jag rullar fram och tillbaka. Kan manipulera det med så jag rullar på ett ställe, t.ex en knut, så drar jag huvudet så hårt jag kan framåt och så smäller det till.

Låter inte så bra.. men så fruktansvärt skönt.

Mvh
Citera
2017-04-09, 16:34
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Du, du MÅSTE testa att hålla händerna bakom huvudet och dra huvudet frammåt medans du rullar,
jäklar vad det knäcker till i ryggen, känns som man loosar upp diskarna och hela partiet vid skuldror/nacke. Kör likadant när jag rullar på ländryggen. Låter som 5-15 knak om jag rullar fram och tillbaka. Kan manipulera det med så jag rullar på ett ställe, t.ex en knut, så drar jag huvudet så hårt jag kan framåt och så smäller det till.

Låter inte så bra.. men så fruktansvärt skönt.

Mvh


ahh jag gör samma sak, inte så hårt jag kan när jag drar i huvudet men i principen samma sak det är riktigt skönt efteråt när man lyckas låsa upp
Citera
2017-04-09, 19:41
  #19
Medlem
Loafees avatar
Träna bålstyrkan utöver bara basövningarna. Man behöver något förbannat mer än vad man tror, och det är inte tillräckligt att bara förlita sig på skivstången.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback