Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 02:04
  #1
Medlem
Det dyker titt som tätt upp trådar på FB om att män är bättre än kvinnor, trevligare än kvinnor, ödmjukare än kvinnor, mysigare än kvinnor, goare än kvinnor, sexigare än kvinnor, mer estetiskt tilltalande än kvinnor, lättare att skratta ihop med än kvinnor, åldras bättre än kvinnor etc.

Inte sällan är det samma skara män (?) som skriver i dessa trådar. Vad är det frågan om, egentligen? En psykoanalytisk ståndpunkt skulle väl vara att de saknar självförtroende i sina roller som män och försöker fastställa dominans på trygga FB innan de ger sig ut i riktiga världen. Detta är emellertid inte psykologiforumet, så min frågeställning är som lyder: är dessa män/pojkar bögar, eller bara unga och uttråkade?
Citera
2017-04-02, 03:25
  #2
Medlem
Jag tror det är lite blandat i det du säger. tror knappast att de är bögar. Men att de kallas kvinnohatare är helt fel tycker jag, tror inte ens att det finns kvinnohatare. kvinnohat är bara ett femenistiskt begrepp för att tjäna lvinnliga väljare, men i själva verket lever vi egentligen inte i en värld man-mot-kvinnor, vilket vissa verkar tro.

Sen däremot finns det okunskap om vad man eller kvinna är, och då heter det verkligen inte kvinno/manshat, heter bara okunskap.
Citera
2017-04-02, 03:31
  #3
Avstängd
treniko1s avatar
småpojkar bara som får utlopp för sin frustration att inga kvinnor vill ta i de med tång ens , inget att bry sej om detta tjejer
Citera
2017-04-02, 04:50
  #4
Medlem
Tove.Lo-Vs avatar
Snubbar som inte fått knulla på ett tag, detta beror (enligt dem) inte på dem själva utan på grund av att alla tjejer är dumma i huvudet. Kanske en försvarsmekanism? Att man inte är stark nog att erkänna att man är bristfällig till den grad att ingen vill ha än. Jag säger som tidigare skribent var inne på; trådarna är med allra högsta sannolikt - i de flesta fall - ett sätt att få utlopp för sin frustration.
Citera
2017-04-02, 04:55
  #5
Medlem
Många använder flashback som en ventil, det finns ett osynligt kontrakt över vad man kan säga i " det riktiga livet" hur man ska vara, vad man hur man är, vad man rycker och gör är ju väldigt avgörande för att hålla sig i den sociala zonen. Ett ogenomtänkt inlägg på facebook och vänlistan tickar nedåt.

Detta visar sig i oilka former i några utvalda ämnen. Frustration (inte nödvändigt sexuell sådan, utan mer att man är en fyrkant i en värld av runda hål). I längden tror jag att det är destruktivt för det egna välbefinnandet.
__________________
Senast redigerad av Kent-Herbert 2017-04-02 kl. 04:59.
Citera
2017-04-02, 08:21
  #6
Medlem
TheGamers avatar
Vi har alla varit deprimerade, ledsna eller på annat sätt bittra över olika moment i livet, och kan behöva ha en boxningskudde utan repressalier - så välkommen till Flashback, här kan en människa skriva av sig om allt inom tabubelagda ämnen till att få spy ur sig lite skit om livet, relationer, folk ( offentliga överlag ) eller annat som berör oss eller får oss att reagera.

Nu för sig vissa bättre än andra, men det räcker med att någon kanske har haft en tuff vecka på jobbet, partner strular och lite alkohol och ensamhet kommer in i bilden, så sitter man sen här och försöker avreagera sig. Rätt eller fel kan så klart diskuteras, men jag ser hellre skiten härinne och ignorera den, än att t.ex rörda människor tar ut det på sina nära och kära, eller närområde.

Vi är ändå anonyma här, här ska ändå inget tas seriöst om det inte kan backas upp med oberoende källor. Är folk så dumma att de försöker applicera Flashback på verkligheten så är det inte de som skriver som är felet, utan de som läser och kan inte ta avstånd ifrån text på nätet.

Se så, detta ämne har nu diskuterats i över 10 år. Det kommer fortsätta såhär så länge privata relationer tillåts och folk har känslor, Flashback vänder sig många till, i många situationer i livet. Både på gott och ont, och de kommer fortsätta - så sluta ta allt så bokstavligt talat och ta det för vad det är, lite text på nätet som ändå kommer drunkna i hundratusentals andra användares inlägg och trådar.
__________________
Senast redigerad av TheGamer 2017-04-02 kl. 08:24.
Citera
2017-04-02, 10:07
  #7
Medlem
Många har inte några kvinnliga vänner. Det har inte jag till exempel. Kvinnor är bara associerade till hjärta och smärta för mig, jag vet inte ens om ni är människor eller bara några slags själviska psykopat djur.

Det som jag gillar med att umgås med män är att man kan vara ganska rak, och ändå blir man inte ovänner. Man kan förolämpa varandra och prata allvar om verkligheten, ha olika politiska åsikter osv utan att bli ovänner för livet.
__________________
Senast redigerad av banankaka12 2017-04-02 kl. 10:29.
Citera
2017-04-02, 11:17
  #8
Medlem
Det är nog blandad ålder på dom, men skulle gissa att det företrädesvis är män 30-55
Citera
2017-04-02, 12:37
  #9
Medlem
Patrik2108s avatar
Det är främst kvinnor som anser att män är sexigare och mer estetiskt tilltalande.
Att män är bättre än kvinnor är fakta om man ser till de mätvärden som finns.
Att män åldras bättre än kvinnor är också fakta. Kvinnor börjar se äldre ut fortare. Det finns många äldre manliga "sexobjekt" men väldigt få kvinnliga.

Så hälften av exemplen som utgör grunden för frågeställningen kan direkt avskrivas.

Annars tror jag att många faktiskt på riktigt tänker på om det finns ett kön som är bättre. En del av trådarna har viss provokationsfaktor men den seriösa frågan finns ändå där. Det är inte en fråga man kan diskutera öppet kring fikabordet men här kan man utan risk diskutera och framföra erfarenheter. Men även här är det enklare att diskutera om det lindas in som om det vore lite trolleri och provokation över det.
Finns det någon man som inte på riktigt tänkt över detta? Jag har själv haft en period i livet då jag var övertygad om att kvinnor var sämre mänskor. Det var när jag för första gången hamnade i diskussioner med extremfeminister (dryga 15 år sen ) och inte kände till dem riktigt. Jag trodde det var vanliga kvinnor jag hade att göra med och min kvinnobild rasade fullständigt. Fortfarande dyker den känslan upp varje gång jag bevittnar extremfeministernas framfart.
Citera
2017-04-02, 17:27
  #10
Medlem
Jag förmodar att jag tillhör denna skaran män. Kan meddela er om att jag inte är bög, utan bisexuell.
Men samtidigt är jag ung men har inte nödvändigtvis så mycket tid att lägga på att hata.

Jag anser bara att kvinnor helt enkelt är sämre än män på många grejer tyvärr. Detta skedde i samband med feminismens intåg att kvinnor generellt gick ner sig kvalitetsmässigt. Nu är kvinnor bara ett fint yttre och när man lär känna de så får man reda på att damen inte har några ambitioner och smink/shopping/blogg som intressen. Många kvinnor idag är tyvärr intetsägande. Vilket leder till att den enda nytta jag har av kvinnor är sex.



//Siegestor
Citera
2017-04-02, 20:10
  #11
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det dyker titt som tätt upp trådar på FB om att män är bättre än kvinnor, trevligare än kvinnor, ödmjukare än kvinnor, mysigare än kvinnor, goare än kvinnor, sexigare än kvinnor, mer estetiskt tilltalande än kvinnor, lättare att skratta ihop med än kvinnor, åldras bättre än kvinnor etc.

Inte sällan är det samma skara män (?) som skriver i dessa trådar. Vad är det frågan om, egentligen? En psykoanalytisk ståndpunkt skulle väl vara att de saknar självförtroende i sina roller som män och försöker fastställa dominans på trygga FB innan de ger sig ut i riktiga världen. Detta är emellertid inte psykologiforumet, så min frågeställning är som lyder: är dessa män/pojkar bögar, eller bara unga och uttråkade?

Några är troligen minderåriga, men de flesta är nog över 18 men förbittrade. Det ligger ju något i det de säger, men de överdriver det ungefär x10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback