Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-05, 14:46
  #13
Medlem
blymes avatar
Förstår vad du menar!
Men jag tänker att Sverige börjar bli en stor marknad för norden inom organiserad brottslighet och att drogförsäljningen omsätter enorma summor. Det jag menar är att finns det inte för mycket att förlora inom den brottsliga verksamheten om man inte har insiders/mullvadar. Jag får känslan av att det är så man resonerat i andra delar av världen där korruption inte alls är ovanligt. Jag kanske är helt ute o cyklar, men vore intressant att få andra inputs!
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Där har du en riktigt bra tanke.

Sverige är annars inte som tex Mexico där det handlar om feeeta stålar så du kan muta vem som helst. Jag menar, svennebanan kan knappast muta en svensk polis för några tusenlappar och inte någon myndighetsperson heller. Kanske kan en svensk polis eller myndighetsperson​ se genom fingrarna​ genom att få lite ung fitta men knappast att någon polis skulle låta sig mutas, om det inte rör sig om en speltorsk då som kan ge lite info för att betala av sin skuld från tex en svartklubb.
Citera
2017-04-06, 19:35
  #14
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Förstår vad du menar!
Men jag tänker att Sverige börjar bli en stor marknad för norden inom organiserad brottslighet och att drogförsäljningen omsätter enorma summor. Det jag menar är att finns det inte för mycket att förlora inom den brottsliga verksamheten om man inte har insiders/mullvadar. Jag får känslan av att det är så man resonerat i andra delar av världen där korruption inte alls är ovanligt. Jag kanske är helt ute o cyklar, men vore intressant att få andra inputs!

Mullvader får man nog enklast i sverige genom att ge dom något dom inte kan få annars.
Är man smart som strippklubbsägare tex så sätter man tänderna i en polis som besöker klubben privat. Men bjuder på vissa saker, danser, sex, dricka osv, sen ser man till att fixa en hållhake eller så fortsätter relationen i samförstånd.

Samma sak gäller poliser som är spelmissbrukare, då gäller det av få honom till en svartklubb och sätta tänderna i honom där.

De är typ den vägen man har att gå.
Via rena hot eller pengar kommer man ingenstans, det är för smått.

Om jag inte har helt fel så avslöjades en mullvad för ett gäng år sedan som ofta sprang på strippklubb och lämnade information som betalning.
Citera
2017-04-07, 15:30
  #15
Medlem
blymes avatar
Ja det är väl så antar jag!
Men med den tillsynes dåliga politiken vi har idag kring droger och organiserad brottslighet så dröjer det nog inte lång tid innan hela polisväsendet är blåsta åt skogen.
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Mullvader får man nog enklast i sverige genom att ge dom något dom inte kan få annars.
Är man smart som strippklubbsägare tex så sätter man tänderna i en polis som besöker klubben privat. Men bjuder på vissa saker, danser, sex, dricka osv, sen ser man till att fixa en hållhake eller så fortsätter relationen i samförstånd.

Samma sak gäller poliser som är spelmissbrukare, då gäller det av få honom till en svartklubb och sätta tänderna i honom där.

De är typ den vägen man har att gå.
Via rena hot eller pengar kommer man ingenstans, det är för smått.

Om jag inte har helt fel så avslöjades en mullvad för ett gäng år sedan som ofta sprang på strippklubb och lämnade information som betalning.
Citera
2017-04-27, 00:59
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Ja det är väl så antar jag!
Men med den tillsynes dåliga politiken vi har idag kring droger och organiserad brottslighet så dröjer det nog inte lång tid innan hela polisväsendet är blåsta åt skogen.


Tycker att det är jävligt konstigt att det finns så jävla många informatörer men ingen blir påkommen. Utan bara efter att dom lagt av så kryper det fram för fan någon måste ju bli påkommen tycker det är absurt att den här Peter Rätz kunde hålla på i nästan 10 år utan att någon kom på han då det torskade folk runt omkring han helatiden. Visar hur naiva och oförsiktiga många kriminella är. En dag kommer någon bitter avskedad snut släppa alla namn här på fb så alla ni informatörer ni kommer hamna här förr eller senare det är vad jag tror iallafall.
Citera
2017-06-13, 17:38
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
Tycker att det är jävligt konstigt att det finns så jävla många informatörer men ingen blir påkommen. Utan bara efter att dom lagt av så kryper det fram för fan någon måste ju bli påkommen tycker det är absurt att den här Peter Rätz kunde hålla på i nästan 10 år utan att någon kom på han då det torskade folk runt omkring han helatiden. Visar hur naiva och oförsiktiga många kriminella är. En dag kommer någon bitter avskedad snut släppa alla namn här på fb så alla ni informatörer ni kommer hamna här förr eller senare det är vad jag tror iallafall.

Det är bara informatörens hanterare som vet vem informatören är tyvärr.
Citera
2017-06-15, 09:23
  #18
Medlem
johnthedickholmess avatar
Jag tror det är jättevanligt med informatörer. Kriminella som har tät kontakt med polisen kan prata om sådant det bubblas om på puben etc. Måste ju vara otroligt massa rykten om den ena och den andre. De vill ha en bra kontakt med polisen och ger dem lite skvaller. Berättar allmänt eller om de som de inte gillar. Många ungdomsgäng måste ju tipsa om varandra.

Såg programmet om rånet mot värdedepån när de använde hjullastare. Ena rånaren där var ju informatör åt polisen. Han försökte lura dem med fel information men de förstod att den var galen så då fick han ögonen på sig själv. De visste ju de andra om.
Citera
2018-10-11, 00:36
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Är det någon som vet om det finns "information"(utan att nämna namn såklart) om infiltratörer för det kriminella inom polisen?
Jag tänker att det vore optimalt för en organiserad kriminell verksamhet att se potentialen att ha en mullvad innanför polisens murar.




Tja! Varför är så nyfiken om infiltratörer ?
Citera
2018-10-11, 01:59
  #20
Medlem
Finns många empiriska bevis på poliser som värvats av kriminella. Idag är ett ypperligt läge att placera mullvader eller ubåtar, polisen ska öka, kraven har sänkts, polisen ska bli multikulti …….
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback