Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-01, 15:51
  #1
Medlem
Hej!

Jag har nyligen köpt ett par hörlurar med underbart ljud från Bowers and Wilkins. Hörlurarna ansluter jag normalt till min iphone genom bluetooth och det fungerar superbra. Jag har även kopplat in hörlurarna i min dator med en kabel och det funkar finfint via en förstärkare (kasst ljudkort i datorn).

http://www.bowers-wilkins.net/Headph...340.1491054540

Grejen är en att hörlurarna har en inbyggd mikrofon som fungerar helt okej vid samtal mm genom telefonen. Det jag vill kunna göra är att ansluta hörlurarna till min PC genom bluetooth samt även kunna använda mikrofonen.

Jag spelar datorspel och använder en hel del voice communication. För tillfället kör jag med hörlurarna kopplade med kabel samt ett gammalt headset runt halsen för att kunna använda mikrofon, vilket inte är särskilt bekvämt.

Jag har sökt runt en del och frågat i butik och handlade en bluetooth-sändare som jag installerat på min dator. Jag lyckas ansluta mitt headset och får ljud i dem när jag tittar på youtube eller spelar. Dock verkar det vara problem med själva mikrofonen. Den funkar t.ex. på Skype men då blir kvalitén på både ljudet och mikrofonen superdåligt. När jag försöker använda ljudinspelaren på datorn så slutar ljudet att spelas upp i headsetet (det blir helt tyst).

https://www.itsajten.se/produkt/DELT...-med-3-Mbs-has

Som ni märker har jag tyvärr rätt dålig koll på hur allt detta fungerar. Jag tror att det har med ljudinställningarna på min dator att göra, men jag lyckas in förstå mig på det..

Någon som kan hjälpa mig eller ge tips på hur jag kan lösa detta?

Tack så jättemycket på förhand!!
__________________
Senast redigerad av PreppMode 2017-04-01 kl. 15:54.
Citera
2017-04-02, 07:40
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Har du uppdaterat drivrutinerna till bluetooth-adaptern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback